Gimnazjum Specjalne w Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 10: | Linia 10: | ||
|Patron = | |Patron = | ||
}} | }} | ||
− | + | '''Gimnazjum Specjalne w Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku ''' – placówka oświatowa działająca na terenie [[województwo warmińsko-mazurskie|województwa warmińsko-mazurskiego]], w [[Olecko|Olecku]]. Szkoła wchodzi w skład [[Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku]]. Dyrektorem Centrum jest obecnie [[Danuta Maria Zaniewska]].<br/><br/> | |
− | '''Gimnazjum Specjalne w Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku ''' – placówka oświatowa działająca na terenie [[województwo warmińsko-mazurskie|województwa warmińsko-mazurskiego]] w [[Olecko|Olecku]]. Szkoła wchodzi w skład [[Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku]]. Dyrektorem Centrum jest obecnie [[Danuta Maria Zaniewska]].<br/> | ||
− | |||
== Działalność Szkoły == | == Działalność Szkoły == | ||
− | Gimnazjum Specjalne przeznaczone jest dla absolwentów szkoły podstawowej niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym. Proces edukacyjny trwa 3 lata. | + | Gimnazjum Specjalne przeznaczone jest dla absolwentów szkoły podstawowej dla niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym. Proces edukacyjny trwa 3 lata. |
− | |||
W Gimnazjum stosuje się daleko posuniętą indywidualizację pracy ze względu na: | W Gimnazjum stosuje się daleko posuniętą indywidualizację pracy ze względu na: | ||
− | + | * rozpiętość wiekową uczniów | |
− | * rozpiętość wiekową uczniów | + | * różnorodność zaburzonych funkcji |
− | * różnorodność zaburzonych funkcji | + | * zróżnicowanie potrzeb |
− | * zróżnicowanie potrzeb | + | Nauczyciele wykorzystują różnego rodzaju metody, formy i środki dydaktyczne. Natomiast głównym celem pracy jest wszechstronny rozwój każdego dziecka tak, by: |
− | Nauczyciele wykorzystują różnego rodzaju metody, formy i środki dydaktyczne. Natomiast głównym celem pracy | + | * osiągnęło optymalny poziom rozwoju psychoruchowego (na miarę swoich możliwości i ograniczeń) |
− | + | * mogło uczestniczyć samodzielnie i aktywnie w życiu społecznym jako osoba dorosła (adekwatnie do stanu psychofizycznego i somatycznego) | |
− | * osiągnęło optymalny poziom rozwoju psychoruchowego (na miarę swoich możliwości i ograniczeń) | ||
− | * mogło uczestniczyć samodzielnie i aktywnie w życiu społecznym jako osoba dorosła (adekwatnie do stanu psychofizycznego i somatycznego) | ||
− | |||
== Bibliografia == | == Bibliografia == | ||
− | |||
[http://ce-olecko.edupage.org/ CE Olecko], 06.11.2014 r. | [http://ce-olecko.edupage.org/ CE Olecko], 06.11.2014 r. | ||
− | + | [http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PB6568 szkolnictwo.pl], 06.11.2014 r. | |
− | [http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PB6568 | ||
<br/> | <br/> | ||
− | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: | + | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkoły specjalne]] [[Kategoria: Gimnazja]] [[Kategoria: Olecko (gmina miejsko-wiejska)]] [[Kategoria: Powiat olecki]]<br /> |
Wersja z 15:48, 4 mar 2015
Gimnazjum Specjalne w Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku | |
| |
Data założenia: | 2001 r. |
Poziom szkoły: | ponadpodstawowy |
Podtyp szkoły: | gimnazjum specjalne |
Adres: | ul. Armii Krajowej 26, 19-400 Olecko |
Gimnazjum Specjalne w Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku – placówka oświatowa działająca na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, w Olecku. Szkoła wchodzi w skład Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku. Dyrektorem Centrum jest obecnie Danuta Maria Zaniewska.
Działalność Szkoły
Gimnazjum Specjalne przeznaczone jest dla absolwentów szkoły podstawowej dla niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym. Proces edukacyjny trwa 3 lata. W Gimnazjum stosuje się daleko posuniętą indywidualizację pracy ze względu na:
- rozpiętość wiekową uczniów
- różnorodność zaburzonych funkcji
- zróżnicowanie potrzeb
Nauczyciele wykorzystują różnego rodzaju metody, formy i środki dydaktyczne. Natomiast głównym celem pracy jest wszechstronny rozwój każdego dziecka tak, by:
- osiągnęło optymalny poziom rozwoju psychoruchowego (na miarę swoich możliwości i ograniczeń)
- mogło uczestniczyć samodzielnie i aktywnie w życiu społecznym jako osoba dorosła (adekwatnie do stanu psychofizycznego i somatycznego)
Bibliografia
CE Olecko, 06.11.2014 r.
szkolnictwo.pl, 06.11.2014 r.