Gimnazjum Specjalne w Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja zweryfikowana] |
(→Bibliografia) |
|||
Linia 21: | Linia 21: | ||
* mogło uczestniczyć samodzielnie i aktywnie w życiu społecznym jako osoba dorosła (adekwatnie do stanu psychofizycznego i somatycznego) | * mogło uczestniczyć samodzielnie i aktywnie w życiu społecznym jako osoba dorosła (adekwatnie do stanu psychofizycznego i somatycznego) | ||
== Bibliografia == | == Bibliografia == | ||
− | [http://ce-olecko.edupage.org/ | + | [http://ce-olecko.edupage.org/ Centrum Edukacji Specjalnej w Olecku] [06.11.2014]<br/> |
− | [http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PB6568 szkolnictwo.pl] | + | [http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PB6568 szkolnictwo.pl] [06.11.2014]<br/> |
<br/> | <br/> | ||
[[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkoły specjalne]] [[Kategoria: Gimnazja]] [[Kategoria: Olecko (gmina miejsko-wiejska)]] [[Kategoria: Powiat olecki]]<br /> | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkoły specjalne]] [[Kategoria: Gimnazja]] [[Kategoria: Olecko (gmina miejsko-wiejska)]] [[Kategoria: Powiat olecki]]<br /> |
Wersja z 15:49, 4 mar 2015
Gimnazjum Specjalne w Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku | |
| |
Data założenia: | 2001 r. |
Poziom szkoły: | ponadpodstawowy |
Podtyp szkoły: | gimnazjum specjalne |
Adres: | ul. Armii Krajowej 26, 19-400 Olecko |
Gimnazjum Specjalne w Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku – placówka oświatowa działająca na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, w Olecku. Szkoła wchodzi w skład Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku. Dyrektorem Centrum jest obecnie Danuta Maria Zaniewska.
Działalność Szkoły
Gimnazjum Specjalne przeznaczone jest dla absolwentów szkoły podstawowej dla niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym. Proces edukacyjny trwa 3 lata. W Gimnazjum stosuje się daleko posuniętą indywidualizację pracy ze względu na:
- rozpiętość wiekową uczniów
- różnorodność zaburzonych funkcji
- zróżnicowanie potrzeb
Nauczyciele wykorzystują różnego rodzaju metody, formy i środki dydaktyczne. Natomiast głównym celem pracy jest wszechstronny rozwój każdego dziecka tak, by:
- osiągnęło optymalny poziom rozwoju psychoruchowego (na miarę swoich możliwości i ograniczeń)
- mogło uczestniczyć samodzielnie i aktywnie w życiu społecznym jako osoba dorosła (adekwatnie do stanu psychofizycznego i somatycznego)
Bibliografia
Centrum Edukacji Specjalnej w Olecku [06.11.2014]
szkolnictwo.pl [06.11.2014]