Szkoła Podstawowa przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Łupkach: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja zweryfikowana] | [wersja zweryfikowana] |
m (Zastępowanie tekstu - "Kategoria: Szkoły specjalne" na "Kategoria: Szkolnictwo specjalne") |
|||
Linia 23: | Linia 23: | ||
<br/> | <br/> | ||
− | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: | + | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkolnictwo specjalne]][[Kategoria: Powiat piski]] [[Kategoria:Pisz (gmina miejsko-wiejska)]]<br /> |
Aktualna wersja na dzień 20:33, 18 mar 2015
Szkoła Podstawowa przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Łupkach | |
| |
Data założenia: | 1977 r. |
Poziom szkoły: | podstawowy |
Podtyp szkoły: | szkoła specjalna |
Adres: | Łupki 15, 12-200 Pisz |
Szkoła Podstawowa przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Łupkach – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, w Łupkach. Szkoła wchodzi w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Łupkach. Dyrektorem Ośrodka jest Ewa Elżbieta Ryzińska.
Działalność
Szkoła Podstawowa przeznaczone jest dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.
Podstawową jednostką organizacyjną Szkoły dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim jest oddział klasowy (klasy I-VI). Liczba uczniów w oddziale dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim wynosi od 10 do 16. Uczniowie upośledzeni w stopniu lekkim kończą proces edukacyjny sprawdzianem w kl. VI. Godzina lekcyjna trwa 45 minut, ale w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć edukacyjnych w czasie od 30-60 minut. Należy przy tym zachować ogólny tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć. Podstawową formą pracy Szkoły są zajęcia dydaktyczno-wychowawcze prowadzone zarówno na terenie, jak i poza terenem Ośrodka. Wychowankowie promują wiedzę ekologiczną poprzez działalność w Klubie Ekologa.
Wychowankowie z upośledzeniem umiarkowanym i znacznym kształcą się w zespołach edukacyjno-terapeutycznych (od 2 do 4 osób).
W Szkole organizowane są także zajęcia rewalidacyjne z wykorzystaniem metod terapeutycznych i edukacyjnych, mających na celu kompensowanie trudności i deficytów rozwojowych.
Bibliografia
SOSW Łupki [14.11.2014]