Gimnazjum Specjalne w Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzono nową stronę "{{Szkolnictwo infobox |Nazwa_instytucji = ...Wymagane... |Grafika = Koala.jpg (nazwa zdjęcia)... opcja |Opis_grafiki = ...Wymagane... |Data_założenia...") |
m (Zastępowanie tekstu - "Kategoria: Szkoły specjalne" na "Kategoria: Szkolnictwo specjalne") |
||
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Szkolnictwo infobox | {{Szkolnictwo infobox | ||
− | |Nazwa_instytucji = | + | |Nazwa_instytucji = Gimnazjum Specjalne w Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku |
− | |Grafika = | + | |Grafika = |
− | |Opis_grafiki = | + | |Opis_grafiki = |
− | |Data_założenia = | + | |Data_założenia = 2001 r. |
− | |Poziom_szkoły = | + | |Poziom_szkoły = ponadpodstawowy |
− | |Podtyp_szkoły = | + | |Podtyp_szkoły = gimnazjum specjalne |
− | |Profil = | + | |Profil = |
− | |Adres = | + | |Adres = ul. Armii Krajowej 26, 19-400 Olecko |
− | |Patron = | + | |Patron = |
}} | }} | ||
− | + | '''Gimnazjum Specjalne w Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku ''' – placówka oświatowa działająca na terenie [[województwo warmińsko-mazurskie|województwa warmińsko-mazurskiego]], w [[Olecko|Olecku]]. Szkoła wchodzi w skład [[Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku]]. Dyrektorem Centrum jest obecnie [[Danuta Maria Zaniewska]].<br/><br/> | |
− | ''' | + | == Działalność Szkoły == |
− | + | Gimnazjum Specjalne przeznaczone jest dla absolwentów szkoły podstawowej dla niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym. Proces edukacyjny trwa 3 lata. | |
− | + | W Gimnazjum stosuje się daleko posuniętą indywidualizację pracy ze względu na: | |
− | <br/> | + | * rozpiętość wiekową uczniów |
− | == | + | * różnorodność zaburzonych funkcji |
− | . | + | * zróżnicowanie potrzeb |
− | + | Nauczyciele wykorzystują różnego rodzaju metody, formy i środki dydaktyczne. Natomiast głównym celem pracy jest wszechstronny rozwój każdego dziecka tak, by: | |
− | + | * osiągnęło optymalny poziom rozwoju psychoruchowego (na miarę swoich możliwości i ograniczeń) | |
− | + | * mogło uczestniczyć samodzielnie i aktywnie w życiu społecznym jako osoba dorosła (adekwatnie do stanu psychofizycznego i somatycznego) | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Bibliografia == | == Bibliografia == | ||
− | <br/> | + | [http://ce-olecko.edupage.org/ Centrum Edukacji Specjalnej w Olecku] [06.11.2014]<br/> |
− | ... | + | [http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PB6568 szkolnictwo.pl] [06.11.2014]<br/> |
<br/> | <br/> | ||
− | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: | + | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkolnictwo specjalne]] [[Kategoria: Gimnazja]] [[Kategoria: Olecko (gmina miejsko-wiejska)]] [[Kategoria: Powiat olecki]]<br /> |
Aktualna wersja na dzień 20:33, 18 mar 2015
Gimnazjum Specjalne w Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku | |
| |
Data założenia: | 2001 r. |
Poziom szkoły: | ponadpodstawowy |
Podtyp szkoły: | gimnazjum specjalne |
Adres: | ul. Armii Krajowej 26, 19-400 Olecko |
Gimnazjum Specjalne w Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku – placówka oświatowa działająca na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, w Olecku. Szkoła wchodzi w skład Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku. Dyrektorem Centrum jest obecnie Danuta Maria Zaniewska.
Działalność Szkoły
Gimnazjum Specjalne przeznaczone jest dla absolwentów szkoły podstawowej dla niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym. Proces edukacyjny trwa 3 lata. W Gimnazjum stosuje się daleko posuniętą indywidualizację pracy ze względu na:
- rozpiętość wiekową uczniów
- różnorodność zaburzonych funkcji
- zróżnicowanie potrzeb
Nauczyciele wykorzystują różnego rodzaju metody, formy i środki dydaktyczne. Natomiast głównym celem pracy jest wszechstronny rozwój każdego dziecka tak, by:
- osiągnęło optymalny poziom rozwoju psychoruchowego (na miarę swoich możliwości i ograniczeń)
- mogło uczestniczyć samodzielnie i aktywnie w życiu społecznym jako osoba dorosła (adekwatnie do stanu psychofizycznego i somatycznego)
Bibliografia
Centrum Edukacji Specjalnej w Olecku [06.11.2014]
szkolnictwo.pl [06.11.2014]