Program Operacyjny Kapitał Ludzki: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja zweryfikowana] |
(Utworzono nową stronę "'''Program Operacyjny Kapitał Ludzki (PO KL)''' – jeden z pięciu krajowych programów operacyjnych w oparciu o które wdrażane są fundusze unijne 2007-2013. Rolę ...") |
(→Bibliografia) |
||
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | '''Program Operacyjny Kapitał Ludzki (PO KL)''' – jeden z pięciu krajowych programów operacyjnych w oparciu o które wdrażane są fundusze unijne | + | '''Program Operacyjny Kapitał Ludzki (PO KL)''' – jeden z pięciu krajowych programów operacyjnych, w oparciu o które wdrażane są fundusze unijne 2007–2013. Rolę instytucji zarządzającej pełni Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego. |
<br/><br/> | <br/><br/> | ||
== Informacje podstawowe == | == Informacje podstawowe == | ||
+ | Jest to drugi co do wielkości alokacji krajowy program operacyjnym. Obejmuje on całość interwencji Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) w Polsce w latach 2007–2013. Głównym celem Programu jest wzrost zatrudnienia i spójności społecznej, co ma być osiągnięte poprzez: | ||
+ | *podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych i biernych zawodowo | ||
+ | *zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego | ||
+ | *poprawę zdolności adaptacyjnych pracowników i przedsiębiorstw do zmian zachodzących w gospodarce | ||
+ | *upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia przy równoczesnym zwiększeniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy | ||
+ | *zwiększenie potencjału administracji publicznej w zakresie opracowywania polityk i świadczenia usług wysokiej jakości oraz wzmocnienie mechanizmów partnerstwa | ||
+ | *wzrost spójności terytorialnej | ||
+ | Środki zarezerwowane na realizację PO KL dofinansowują tzw. projekty "miękkie", obejmujące m.in.: szkolenia, doradztwo, realizację kampanii promocyjnych czy przyznanie jednorazowych środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej. | ||
− | + | Program składa się z 10 Priorytetów realizowanych zarówno na poziomie centralnym (priorytety I-V), jak i regionalnym (VI-IX). Powodem przyjęcia takiego rozwiązania było założenie o większej efektywności programów wdrażanych regionalnie, a także fakt dużego zróżnicowania regionalnego w Polsce. | |
− | + | Jako wyznacznik przyjęto, iż w ramach "komponentu centralnego" wsparciem obejmowane są systemy i struktury (np. system egzaminów zewnętrznych czy struktury Publicznych Służb Zatrudnienia). Wsparcie to, kierowane do grup o jednolitych potrzebach w skali kraju, ma charakter ogólnopolski i ponadregionalny. Taki podział uwarunkowany jest porządkiem prawnym i funkcjonującymi na szczeblu centralnym wyspecjalizowanymi instytucjami realizującymi zadania dla konkretnych grup docelowych lub podmiotów. Odnosi się to m.in. do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), realizującego zadania z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) właściwej dla zadań z zakresu wsparcia dla przedsiębiorstw oraz OHP, które realizują działania w zakresie aktywizacji zawodowej młodzieży, a także przeciwdziałania marginalizacji i wykluczenia tej grupy społecznej. W ramach komponentu centralnego wsparcie jest udzielane za pomocą instrumentów zawartych w stosownych ustawach. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | W "komponencie regionalnym" pomoc kierowana jest bezpośrednio do osób i grup społecznych z terenu danych regionów. Podział środków finansowych pomiędzy województwa w ramach komponentu regionalnego został dokonany na podstawie liczby mieszkańców województwa, stopy bezrobocia, liczby małych i średnich przedsiębiorstw zarejestrowanych w województwie, liczby osób utrzymujących się z rolnictwa oraz wskaźnika regionalnego zróżnicowania PKB na głowę mieszkańca. Dodatkowe wsparcie finansowe otrzymało pięć województw Polski Wschodniej, w celu przyśpieszenia procesów rozwojowych i pełniejszego włączenia się tych obszarów w procesy tworzenia wzrostu gospodarczego i zatrudnienia. W efekcie zastosowanego algorytmu "podział alokacji ogółem na województwa" ukształtował się następująco: | |
− | + | *dolnośląskie – 499,18 mln euro | |
− | + | *kujawsko-pomorskie – 453,35 mln euro | |
− | + | *lubelskie – 547,31 mln euro | |
− | + | *lubuskie – 184,28 mln euro | |
− | + | *łódzkie – 517,71 mln euro | |
− | W | + | *małopolskie – 610,10 mln euro |
− | + | *mazowieckie – 935,32 mln euro | |
− | *dolnośląskie – 499,18 mln euro | + | *opolskie – 229,93 mln euro |
− | *kujawsko-pomorskie – 453,35 mln euro | + | *podkarpackie – 494,56 mln euro |
− | *lubelskie – 547,31 mln euro | + | *podlaskie – 267,693 mln euro |
− | *lubuskie – 184,28 mln euro | + | *pomorskie – 401,13 mln euro |
− | *łódzkie – 517,71 mln euro | + | *śląskie – 759,43 mln euro |
− | *małopolskie – 610,10 mln euro | + | *świętokrzyskie – 360,31 mln euro |
− | *mazowieckie – 935,32 mln euro | + | *warmińsko-mazurskie – 390,354 mln euro |
− | *opolskie – 229,93 mln euro | + | *wielkopolskie – 625,27 mln euro |
− | *podkarpackie – 494,56 mln euro | + | *zachodniopomorskie – 377,20 mln euro |
− | *podlaskie – 267,693 mln euro | + | Ogółem, na realizację Programu wyasygnowano kwotę ponad 11,7 mld euro, w tym wkład finansowy Europejskiego Funduszu Społecznego to ponad 10,0 mld euro, a pozostałe 1,7 mld euro stanowią środki krajowe<ref>[http://www.efs.gov.pl/Dokumenty/Lists/Dokumenty%20programowe/Attachments/87/POKL_KWIECIEN_2014.pdf ''Program Operacyjny Kapitał Ludzki'']</ref>. |
− | *pomorskie – 401,13 mln euro | ||
− | *śląskie – 759,43 mln euro | ||
− | *świętokrzyskie – 360,31 mln euro | ||
− | *warmińsko-mazurskie – 390,354 mln euro | ||
− | *wielkopolskie – 625,27 mln euro | ||
− | *zachodniopomorskie – 377,20 mln euro | ||
− | |||
− | Ogółem, na realizację Programu wyasygnowano kwotę ponad 11,7 mld euro, w tym | ||
Na strukturę Programu składa się 10 osi priorytetowych: | Na strukturę Programu składa się 10 osi priorytetowych: | ||
*Zatrudnienie i integracja społeczna - 430,26 mln euro EFS; | *Zatrudnienie i integracja społeczna - 430,26 mln euro EFS; | ||
− | *Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących - 671,93 mln euro EFS | + | *Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących - 671,93 mln euro EFS |
− | *Wysoka jakość systemu oświaty - 674,67 mln euro EFS | + | *Wysoka jakość systemu oświaty - 674,67 mln euro EFS |
− | *Szkolnictwo wyższe i nauka - 837,56 mln euro EFS | + | *Szkolnictwo wyższe i nauka - 837,56 mln euro EFS |
− | *Dobre rządzenie - 487,35 mln euro EFS | + | *Dobre rządzenie - 487,35 mln euro EFS |
− | *Rynek pracy otwarty dla wszystkich - 2.063,71 mln euro EFS | + | *Rynek pracy otwarty dla wszystkich - 2.063,71 mln euro EFS |
− | *Promocja integracji społecznej - 1.363,01 mln euro EFS | + | *Promocja integracji społecznej - 1.363,01 mln euro EFS |
− | *Regionalne kadry gospodarki - 1.394,07 mln euro EFS | + | *Regionalne kadry gospodarki - 1.394,07 mln euro EFS |
− | *Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach - 1.684,51 mln euro EFS | + | *Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach - 1.684,51 mln euro EFS |
− | *Pomoc techniczna - 400,29 mln euro EFS | + | *Pomoc techniczna - 400,29 mln euro EFS |
− | |||
− | |||
== PO KL w woj. warmińsko-mazurskim == | == PO KL w woj. warmińsko-mazurskim == | ||
+ | Komponent regionalny PO KL wdrażany jest na [[Warmia|Warmii]] i [[Mazury|Mazurach]] przez dwie instytucje, tj.: | ||
+ | *Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Departament Europejskiego Funduszu Społecznego (instytucja pośrednicząca odpowiedzialna za priorytety VII, VIII – działanie 8.2, IX) | ||
+ | *Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie (instytucja pośrednicząca II stopnia odpowiedzialna za priorytety VI, VIII – działanie 8.1)<ref> [http://www.efs.gov.pl/OrganizacjaFunduszyEuropejskich/Strony/Instytucjewprogramach.aspx efs.gov.pl]</ref>. | ||
+ | Do 31 grudnia 2013 r. beneficjenci z [[województwo warmińsko-mazurskie|woj. warmińsko-mazurskiego]] podpisali 4103 umowy na realizację projektów współfinansowanych środkami z PO KL, w tym w komponencie regionalnym 3890 (tab. 1). | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
{|class="wikitable" | {|class="wikitable" | ||
− | |+ '''Tabela. 1. Liczba podpisanych umów w ramach PO KL''' | + | |+ '''Tabela. 1. Liczba podpisanych umów w ramach PO KL''' |
! | ! | ||
− | ! | + | !31.12.2013 |
− | |||
|- | |- | ||
|Zatrudnienie i integracja społeczna | |Zatrudnienie i integracja społeczna | ||
− | |||
|7 | |7 | ||
|- | |- | ||
|Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących | |Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących | ||
− | |||
|55 | |55 | ||
|- | |- | ||
|Wysoka jakość systemu oświaty | |Wysoka jakość systemu oświaty | ||
− | |||
|45 | |45 | ||
|- | |- | ||
|Szkolnictwo wyższe i nauka | |Szkolnictwo wyższe i nauka | ||
− | |||
|0 | |0 | ||
|- | |- | ||
|Dobre rządzenie | |Dobre rządzenie | ||
− | |||
|102 | |102 | ||
|- | |- | ||
|Rynek pracy otwarty dla wszystkich | |Rynek pracy otwarty dla wszystkich | ||
− | |||
|1047 | |1047 | ||
|- | |- | ||
|Promocja integracji społecznej | |Promocja integracji społecznej | ||
− | |||
|728 | |728 | ||
|- | |- | ||
|Regionalne kadry gospodarki | |Regionalne kadry gospodarki | ||
− | |||
|782 | |782 | ||
|- | |- | ||
|Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach | |Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach | ||
− | |||
|1333 | |1333 | ||
|- | |- | ||
|Pomoc techniczna | |Pomoc techniczna | ||
− | |||
|4 | |4 | ||
|} | |} | ||
Linia 110: | Linia 90: | ||
− | W ramach PO KL | + | W ramach PO KL 2007–2013 beneficjenci z woj. warmińsko-mazurskiego zrealizowali projekty na łączną kwotę 1.831.676.024,92 zł. Woj. warmińsko-mazurskie na tle pozostałych regionów Polski w zakresie wartości projektów zrealizowanych w ramach PO KL zaprezentowano na rysunku 1. Wartość projektów zrealizowanych przy współudziale środków z charakteryzowanego Programu w podziale na osie priorytetowe zestawiono w tabeli 2. |
Linia 117: | Linia 97: | ||
[[Plik: PO KL_wartość projektów_woj na tle kraju.jpg]] | [[Plik: PO KL_wartość projektów_woj na tle kraju.jpg]] | ||
− | ''Źródło'': opracowanie własne na podstawie: http://www.mojapolis.pl/ [ | + | ''Źródło'': opracowanie własne na podstawie: [http://www.mojapolis.pl/ mojapolis.pl] [01.07.2014] |
{|class="wikitable" | {|class="wikitable" | ||
− | |+ '''Tabela. 2. Wartość projektów zrealizwanych w ramach PO KL''' | + | |+ '''Tabela. 2. Wartość projektów zrealizwanych w ramach PO KL''' |
! | ! | ||
− | ! | + | !31.12.2013 |
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
|Zatrudnienie i integracja społeczna | |Zatrudnienie i integracja społeczna | ||
− | |||
− | |||
|0,00 | |0,00 | ||
|- | |- | ||
|Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących | |Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących | ||
− | |||
− | |||
|18499205,97 | |18499205,97 | ||
|- | |- | ||
|Wysoka jakość systemu oświaty | |Wysoka jakość systemu oświaty | ||
− | |||
− | |||
|47082864,43 | |47082864,43 | ||
|- | |- | ||
|Szkolnictwo wyższe i nauka | |Szkolnictwo wyższe i nauka | ||
− | |||
− | |||
|0,00 | |0,00 | ||
|- | |- | ||
|Dobre rządzenie | |Dobre rządzenie | ||
− | |||
− | |||
|26706862,21 | |26706862,21 | ||
|- | |- | ||
|Rynek pracy otwarty dla wszystkich | |Rynek pracy otwarty dla wszystkich | ||
− | |||
− | |||
|109936455,05 | |109936455,05 | ||
|- | |- | ||
|Promocja integracji społecznej | |Promocja integracji społecznej | ||
− | |||
− | |||
|57243675,61 | |57243675,61 | ||
|- | |- | ||
|Regionalne kadry gospodarki | |Regionalne kadry gospodarki | ||
− | |||
− | |||
|178141968,11 | |178141968,11 | ||
|- | |- | ||
|Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach | |Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach | ||
− | |||
− | |||
|200464985,96 | |200464985,96 | ||
|- | |- | ||
|Pomoc techniczna | |Pomoc techniczna | ||
− | |||
− | |||
|26142495,23 | |26142495,23 | ||
|} | |} | ||
''Źródło'': opracowanie własne na podstawie danych BDL GUS. | ''Źródło'': opracowanie własne na podstawie danych BDL GUS. | ||
− | < | + | {{Przypisy}} |
+ | <references/> | ||
== Bibliografia == | == Bibliografia == | ||
− | + | [http://www.efs.gov.pl/OrganizacjaFunduszyEuropejskich/Strony/Instytucjewprogramach.aspx efs.gov.pl] [01.07.2014] | |
− | http://www.efs.gov.pl/OrganizacjaFunduszyEuropejskich/Strony/Instytucjewprogramach.aspx [ | + | [http://www.mojapolis.pl/ mojapolis.pl] [01.07.2014] |
− | + | [[http://www.efs.gov.pl/Dokumenty/Lists/Dokumenty%20programowe/Attachments/87/POKL_KWIECIEN_2014.pdf ''Program Operacyjny Kapitał Ludzki''] | |
− | http://www.mojapolis.pl/ [ | ||
− | |||
− | |||
<br/> | <br/> | ||
− | |||
− | |||
<br/> | <br/> | ||
− | [[Kategoria:Gospodarka]][[Kategoria:Fundusze poakcesyjne]][[Kategoria:Programy operacyjne]]<br/> | + | [[Kategoria:Gospodarka]][[Kategoria:Fundusze poakcesyjne]][[Kategoria:Programy operacyjne]] [[kategoria:1990-]]<br/> |
Aktualna wersja na dzień 16:20, 21 mar 2015
Program Operacyjny Kapitał Ludzki (PO KL) – jeden z pięciu krajowych programów operacyjnych, w oparciu o które wdrażane są fundusze unijne 2007–2013. Rolę instytucji zarządzającej pełni Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.
Spis treści
[ukryj]Informacje podstawowe
Jest to drugi co do wielkości alokacji krajowy program operacyjnym. Obejmuje on całość interwencji Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) w Polsce w latach 2007–2013. Głównym celem Programu jest wzrost zatrudnienia i spójności społecznej, co ma być osiągnięte poprzez:
- podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych i biernych zawodowo
- zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego
- poprawę zdolności adaptacyjnych pracowników i przedsiębiorstw do zmian zachodzących w gospodarce
- upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia przy równoczesnym zwiększeniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy
- zwiększenie potencjału administracji publicznej w zakresie opracowywania polityk i świadczenia usług wysokiej jakości oraz wzmocnienie mechanizmów partnerstwa
- wzrost spójności terytorialnej
Środki zarezerwowane na realizację PO KL dofinansowują tzw. projekty "miękkie", obejmujące m.in.: szkolenia, doradztwo, realizację kampanii promocyjnych czy przyznanie jednorazowych środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej.
Program składa się z 10 Priorytetów realizowanych zarówno na poziomie centralnym (priorytety I-V), jak i regionalnym (VI-IX). Powodem przyjęcia takiego rozwiązania było założenie o większej efektywności programów wdrażanych regionalnie, a także fakt dużego zróżnicowania regionalnego w Polsce.
Jako wyznacznik przyjęto, iż w ramach "komponentu centralnego" wsparciem obejmowane są systemy i struktury (np. system egzaminów zewnętrznych czy struktury Publicznych Służb Zatrudnienia). Wsparcie to, kierowane do grup o jednolitych potrzebach w skali kraju, ma charakter ogólnopolski i ponadregionalny. Taki podział uwarunkowany jest porządkiem prawnym i funkcjonującymi na szczeblu centralnym wyspecjalizowanymi instytucjami realizującymi zadania dla konkretnych grup docelowych lub podmiotów. Odnosi się to m.in. do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), realizującego zadania z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) właściwej dla zadań z zakresu wsparcia dla przedsiębiorstw oraz OHP, które realizują działania w zakresie aktywizacji zawodowej młodzieży, a także przeciwdziałania marginalizacji i wykluczenia tej grupy społecznej. W ramach komponentu centralnego wsparcie jest udzielane za pomocą instrumentów zawartych w stosownych ustawach.
W "komponencie regionalnym" pomoc kierowana jest bezpośrednio do osób i grup społecznych z terenu danych regionów. Podział środków finansowych pomiędzy województwa w ramach komponentu regionalnego został dokonany na podstawie liczby mieszkańców województwa, stopy bezrobocia, liczby małych i średnich przedsiębiorstw zarejestrowanych w województwie, liczby osób utrzymujących się z rolnictwa oraz wskaźnika regionalnego zróżnicowania PKB na głowę mieszkańca. Dodatkowe wsparcie finansowe otrzymało pięć województw Polski Wschodniej, w celu przyśpieszenia procesów rozwojowych i pełniejszego włączenia się tych obszarów w procesy tworzenia wzrostu gospodarczego i zatrudnienia. W efekcie zastosowanego algorytmu "podział alokacji ogółem na województwa" ukształtował się następująco:
- dolnośląskie – 499,18 mln euro
- kujawsko-pomorskie – 453,35 mln euro
- lubelskie – 547,31 mln euro
- lubuskie – 184,28 mln euro
- łódzkie – 517,71 mln euro
- małopolskie – 610,10 mln euro
- mazowieckie – 935,32 mln euro
- opolskie – 229,93 mln euro
- podkarpackie – 494,56 mln euro
- podlaskie – 267,693 mln euro
- pomorskie – 401,13 mln euro
- śląskie – 759,43 mln euro
- świętokrzyskie – 360,31 mln euro
- warmińsko-mazurskie – 390,354 mln euro
- wielkopolskie – 625,27 mln euro
- zachodniopomorskie – 377,20 mln euro
Ogółem, na realizację Programu wyasygnowano kwotę ponad 11,7 mld euro, w tym wkład finansowy Europejskiego Funduszu Społecznego to ponad 10,0 mld euro, a pozostałe 1,7 mld euro stanowią środki krajowe[1].
Na strukturę Programu składa się 10 osi priorytetowych:
- Zatrudnienie i integracja społeczna - 430,26 mln euro EFS;
- Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących - 671,93 mln euro EFS
- Wysoka jakość systemu oświaty - 674,67 mln euro EFS
- Szkolnictwo wyższe i nauka - 837,56 mln euro EFS
- Dobre rządzenie - 487,35 mln euro EFS
- Rynek pracy otwarty dla wszystkich - 2.063,71 mln euro EFS
- Promocja integracji społecznej - 1.363,01 mln euro EFS
- Regionalne kadry gospodarki - 1.394,07 mln euro EFS
- Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach - 1.684,51 mln euro EFS
- Pomoc techniczna - 400,29 mln euro EFS
PO KL w woj. warmińsko-mazurskim
Komponent regionalny PO KL wdrażany jest na Warmii i Mazurach przez dwie instytucje, tj.:
- Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Departament Europejskiego Funduszu Społecznego (instytucja pośrednicząca odpowiedzialna za priorytety VII, VIII – działanie 8.2, IX)
- Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie (instytucja pośrednicząca II stopnia odpowiedzialna za priorytety VI, VIII – działanie 8.1)[2].
Do 31 grudnia 2013 r. beneficjenci z woj. warmińsko-mazurskiego podpisali 4103 umowy na realizację projektów współfinansowanych środkami z PO KL, w tym w komponencie regionalnym 3890 (tab. 1).
31.12.2013 | |
---|---|
Zatrudnienie i integracja społeczna | 7 |
Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących | 55 |
Wysoka jakość systemu oświaty | 45 |
Szkolnictwo wyższe i nauka | 0 |
Dobre rządzenie | 102 |
Rynek pracy otwarty dla wszystkich | 1047 |
Promocja integracji społecznej | 728 |
Regionalne kadry gospodarki | 782 |
Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach | 1333 |
Pomoc techniczna | 4 |
Źródło: opracowanie własne na podstawie danych BDL GUS.
W ramach PO KL 2007–2013 beneficjenci z woj. warmińsko-mazurskiego zrealizowali projekty na łączną kwotę 1.831.676.024,92 zł. Woj. warmińsko-mazurskie na tle pozostałych regionów Polski w zakresie wartości projektów zrealizowanych w ramach PO KL zaprezentowano na rysunku 1. Wartość projektów zrealizowanych przy współudziale środków z charakteryzowanego Programu w podziale na osie priorytetowe zestawiono w tabeli 2.
Rys. 1. Wartość projektów współfinansowanych środkami z PO KL – woj. warmińsko-mazurskie na tle kraju (stan na koniec 2013 r.)
Źródło: opracowanie własne na podstawie: mojapolis.pl [01.07.2014]
31.12.2013 | |
---|---|
Zatrudnienie i integracja społeczna | 0,00 |
Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących | 18499205,97 |
Wysoka jakość systemu oświaty | 47082864,43 |
Szkolnictwo wyższe i nauka | 0,00 |
Dobre rządzenie | 26706862,21 |
Rynek pracy otwarty dla wszystkich | 109936455,05 |
Promocja integracji społecznej | 57243675,61 |
Regionalne kadry gospodarki | 178141968,11 |
Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach | 200464985,96 |
Pomoc techniczna | 26142495,23 |
Źródło: opracowanie własne na podstawie danych BDL GUS.
Przypisy
Bibliografia
efs.gov.pl [01.07.2014]
mojapolis.pl [01.07.2014]
[Program Operacyjny Kapitał Ludzki