Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Braniewie: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Warmii i Mazur
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
(→Działalność) |
|||
Linia 20: | Linia 20: | ||
* lekkim - zajęcia odbywają w oddziałach klasowych; kończąc szkołę przystępują do egzaminu gimnazjalnego organizowanego przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną; | * lekkim - zajęcia odbywają w oddziałach klasowych; kończąc szkołę przystępują do egzaminu gimnazjalnego organizowanego przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną; | ||
− | * umiarkowanym, znacznym | + | * umiarkowanym, znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną - naukę odbywają w zespołach terapeutycznych w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego oraz Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne, które opracowane są jednostkowo (dla każdego ucznia przez specjalistów na podstawie diagnozy i oceny aktualnego funkcjonowania psychofizycznego dziecka). |
− | |||
<br/> | <br/> | ||
Wersja z 15:26, 14 lis 2014
Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Braniewie | |
| |
Data założenia: | |
Poziom szkoły: | ponadpodstawowy |
Podtyp szkoły: | szkoła specjalna |
Adres: | ul. Moniuszki 22E, 14-500 Braniewo |
Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Braniewie – ...
Działalność
Gimnazjum przeznaczone jest dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną.
Nauka w gimnazjum obejmuje trzyletni okres kształcenia, w którym stosuje się nauczanie przedmiotowe. Proces kształcenia uczniów zależy od ich stopnia niepełnosprawności. Wychowankowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu:
- lekkim - zajęcia odbywają w oddziałach klasowych; kończąc szkołę przystępują do egzaminu gimnazjalnego organizowanego przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną;
- umiarkowanym, znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną - naukę odbywają w zespołach terapeutycznych w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego oraz Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne, które opracowane są jednostkowo (dla każdego ucznia przez specjalistów na podstawie diagnozy i oceny aktualnego funkcjonowania psychofizycznego dziecka).
Bibliografia
SOSW Braniewo, 14.11.2014 r.
Szkolnictwo, 14.11.2014 r.