Publiczna Szkoła Podstawowa we Wrzesinie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
Linia 1: Linia 1:
 
{{Szkolnictwo infobox  
 
{{Szkolnictwo infobox  
|Nazwa_instytucji =  Publiczna Szkoła Podstawowa we Wrzesinie
+
|Nazwa_instytucji =  Publiczna Szkoła Podstawowa we Wrzesinie,
 
|Grafika          =   
 
|Grafika          =   
 
|Opis_grafiki    =   
 
|Opis_grafiki    =   

Wersja z 11:37, 14 lis 2014

Publiczna Szkoła Podstawowa we Wrzesinie,

Data założenia:
Poziom szkoły: podstawowy
Adres: Wrzesina 43, 11-042 Jonkowo


Publiczna Szkoła Podstawowa we Wrzesinie – Placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim. Obecnie funkcję dyrektora pełni Jarosław Liberadzki.

Historia

Szkoła, pomimo tego, że jest placówką wiejską, posiada doskonałą bazę, znajduje się w niej sala gimnastyczna i biblioteka, zaś od wrześniu 2014 r. wielofunkcyjne boisko. Na przełomie XX i XXI w. uczęszczało do niej 115 uczniów. Przy szkole działa świetlica Gminnego Ośrodka Kultury w Jonkowie. Aktualnie do szkoły uczęszczają dzieci z Wrzesiny, Warkał, Godek, Stękin, Giedajt, Porbad oraz Wołowna.

Cele i zadania

Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych.

Kadra pedagogiczna

Grono pedagogiczne w roku szkolnym 2014/2015:

  • edukacja wczesnoszkolna – Grażyna Górska, Danuta Glińska, Ewa Kornas, Elżbieta Pieklik
  • język polski – Izabela Kędzierzawska
  • język angielski – Barbara Banas
  • język niemiecki – Agnieszka Sawicka
  • matematyka – Anna Ciechowska
  • zajęcia komputerowe – Anna Ciechowska
  • przyroda – Anna Konwicka
  • historia – Izabela Kędzierzawska
  • religia – Jacek Kowalski
  • plastyka – Henryk Kita
  • muzyka – Henryk Kita
  • zajęcia techniczne – Jarosław Liberadzki
  • wychowanie fizyczne – Beata Maciejewska
  • biblioteka – Grażyna Dobrzyńska
  • pedagog szkolny – Ewa Mierzejewska


Osiągnięcia

Uczniowie osiągają wysokie wyniki w zakresie języka polskiego i historii, biorąc udział szczególnie w konkursach:

  • przedmiotowych
  • recytatorskim im. M. Zientary–Malewskiej
  • ortograficznym "Z ortografią za pan brat"
  • recytatorskim "Spotkania z Poezją Warmińską"


Wśród ostatnich osiągnięć odnajdujemy:

  • I miejsce w Wojewódzkim Konkursie Recytatorskim im. M. Zientary-Malewskiej w Brąswałdzie, Dawid Szóstek z klasy VI (2013/2014)
  • Finalistka w przedmiotowym konkursie historycznym organizowanym przez Kuratorium Oświaty w Olsztynie, Zofia Chodorowska z klasy VI (2013/2014)
  • wysokie miejsca w Gminnym Konkursie Recytatorskim "Spotkania z Poezją Warmińską", III miejsce Dawid Szóstek z klasy VI, II miejsce Lena Kornas z klasy II (2013/2014)
  • III miejsce w Wojewódzkim Konkursie Recytatorskim im. M. Zientary-Malewskiej w Brąswałdzie, Hanna Łyżwa z klasy V (2014/2015)
  • I miejsce w Gminnym Turnieju Piłki Siatkowej w kategorii dziewcząt (2014/2015)
  • I miejsce w Gminnym Turnieju Piłki Nożnej w kategorii chłopców (2014/2015)


Szkoła uczestniczyła w 2006 r. w ogólnopolskim projekcie zwiększania szans edukacyjnych uczniów z gmin wiejskich "Szkoła Marzeń 2006". Wzięła udział w dwóch programach:

  • "Mój dom, moja mała Ojczyzna", w ramach którego uczniowie i ich rodzice poznawali historię Warmii i okolic poprzez wycieczki, prelekcje, warsztaty kultury ludowej, konkursy, koncerty, inscenizacje
  • "Bliżej komputera", w ramach którego chętni rodzice i nauczyciele przeszkoleni zostali przez informatyka – konsultanta


Szkoła realizowała w 2010 r. międzynarodowy projekt "Poznajemy się nawzajem, by przyjaźń zaistniała. Partnerem w jego realizacji była Dziecięca Szkoła Sportowa w Nedrygailowi na Ukrainie w obwodzie sumskim.

Model absolwenta

Absolwent szkoły jest:

  • tolerancyjny – rozumie, że różnice między ludźmi są czymś normalnym i pożądanym
  • doskonale funkcjonuje w swoim otoczeniu
  • aktywny – lubi ruch i chętnie uprawia sport w różnych jego odmianach
  • rozważny – zna zagrożenia występujące w jego środowisku
  • ciekawy świata – chętnie gromadzi wiadomości, korzystając z różnych źródeł
  • prawy – rozróżnia złe i dobre uczynki
  • otwarty – wykorzystuje możliwości, jakie stwarza mu dom i szkoła
  • krytyczny – potrafi selekcjonować i porządkować zdobyte informacje
  • odpowiedzialny – stara się przewidywać skutki swoich działań


Ciekawostki

Dzieci z klas początkowych mogą skorzystać z zajęć z biblioterapii organizowanych raz w tygodniu przez nauczyciela bibliotekarza.

Bibliografia


PS Wrzesina[14.11.2014]
Szkolnictwo[14.11.2014]
Wikipedia[14.11.2014]