Sektorowy Program Operacyjny Transport 2004-2006: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja zweryfikowana] |
(→SPO Transport w woj. warmińsko-mazurskim) |
(→Bibliografia) |
||
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 6: | Linia 6: | ||
Sektorowy Program Operacyjny Transport to jeden z siedmiu programów operacyjnych, które w latach 2004-2006 służyły realizacji Narodowego Planu Rozwoju/Podstaw Wsparcia Wspólnoty (NPR/CSF). Program ten rozwijał cele NPR, określając priorytety, kierunki i wysokość środków przeznaczonych na realizację polityki regionalnej państwa uruchamianych z udziałem funduszy strukturalnych. | Sektorowy Program Operacyjny Transport to jeden z siedmiu programów operacyjnych, które w latach 2004-2006 służyły realizacji Narodowego Planu Rozwoju/Podstaw Wsparcia Wspólnoty (NPR/CSF). Program ten rozwijał cele NPR, określając priorytety, kierunki i wysokość środków przeznaczonych na realizację polityki regionalnej państwa uruchamianych z udziałem funduszy strukturalnych. | ||
− | SPO Transport był '''zarządzany''' przez | + | SPO Transport był '''zarządzany''' przez Ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego. Funkcję instytucji pośredniczących pełnili: Minister właściwy do spraw transportu oraz Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej. Nie powołano instytucji wdrażających <ref>[http://www.mir.gov.pl/fundusze/fundusze_europejskie/wykorzystanie_funduszy/sprawozdania_roczne/Documents/Sprawozdanie_koncowe_z_realizacji_NPR_2004_2006_071013.pdf ''Sprawozdanie końcowe z realizacji Narodowego Planu Rozwoju na lata 2004–2006'']</ref>. |
Realizacja Programu ukierunkowana była na zwiększenie spójności transportowej kraju oraz polepszenie dostępności przestrzennej miast, obszarów i regionów Polski w układzie Unii Europejskiej. | Realizacja Programu ukierunkowana była na zwiększenie spójności transportowej kraju oraz polepszenie dostępności przestrzennej miast, obszarów i regionów Polski w układzie Unii Europejskiej. | ||
Linia 29: | Linia 29: | ||
== SPO Transport w woj. warmińsko-mazurskim == | == SPO Transport w woj. warmińsko-mazurskim == | ||
− | Z SPO Transport na Warmii i Mazurach sfinansowano łącznie 5 projektów, z czego 1 ze środków priorytetu I oraz 4 z II. Sytuację woj. warmińsko-mazurskiego w tym zakresie na tle pozostałych regionów Polski przedstawiono na rysunku 1. | + | Z SPO Transport na [[Warmia|Warmii]] i [[Mazury|Mazurach]] sfinansowano łącznie 5 projektów, z czego 1 ze środków priorytetu I oraz 4 z II. Sytuację [[województwo warmińsko-mazurskie|woj. warmińsko-mazurskiego]] w tym zakresie na tle pozostałych regionów Polski przedstawiono na rysunku 1. |
'''Rys. 1. Liczba projektów zrealizowanych w ramach SPO Transport (woj. warmińsko-mazurskie na tle kraju)''' | '''Rys. 1. Liczba projektów zrealizowanych w ramach SPO Transport (woj. warmińsko-mazurskie na tle kraju)''' | ||
− | [[Plik: SPO Transport_liczba projektów.jpg | + | [[Plik: SPO Transport_liczba projektów.jpg]] |
''Źródło'': ''Informacja o wynikach kontroli realizacji zadania zamknięcia pomocy finansowej z funduszy strukturalnych w perspektywie budżetowej 2004-2006''. 2010. NIK, Warszawa. | ''Źródło'': ''Informacja o wynikach kontroli realizacji zadania zamknięcia pomocy finansowej z funduszy strukturalnych w perspektywie budżetowej 2004-2006''. 2010. NIK, Warszawa. | ||
Linia 44: | Linia 44: | ||
'''Rys. 2. Wartość projektów zrealizowanych w ramach SPO Transport (woj. warmińsko-mazurskie na tle kraju)''' (tys. zł) | '''Rys. 2. Wartość projektów zrealizowanych w ramach SPO Transport (woj. warmińsko-mazurskie na tle kraju)''' (tys. zł) | ||
− | [[Plik: SPO Transport_wartość projektów.jpg | + | [[Plik: SPO Transport_wartość projektów.jpg]] |
''Źródło'': ''Informacja o wynikach kontroli realizacji zadania zamknięcia pomocy finansowej z funduszy strukturalnych w perspektywie budżetowej 2004-2006''. 2010. NIK, Warszawa.<br/> | ''Źródło'': ''Informacja o wynikach kontroli realizacji zadania zamknięcia pomocy finansowej z funduszy strukturalnych w perspektywie budżetowej 2004-2006''. 2010. NIK, Warszawa.<br/> | ||
Linia 58: | Linia 58: | ||
<references/> | <references/> | ||
<br/> | <br/> | ||
− | [[Kategoria:Gospodarka]][[Kategoria:Fundusze poakcesyjne]][[Kategoria:Programy operacyjne]]<br/> | + | [[Kategoria:Gospodarka]][[Kategoria:Fundusze poakcesyjne]][[Kategoria:Programy operacyjne]] [[Kategoria:1990-]]<br/> |
Aktualna wersja na dzień 15:10, 21 mar 2015
Sektorowy Program Operacyjny Transport (SPO Transport) – jeden z siedmiu programów operacyjnych, w oparciu o które wdrażano w Polsce fundusze strukturalne 2004-2006.
Spis treści
Ogólna charakterystyka Programu
Sektorowy Program Operacyjny Transport to jeden z siedmiu programów operacyjnych, które w latach 2004-2006 służyły realizacji Narodowego Planu Rozwoju/Podstaw Wsparcia Wspólnoty (NPR/CSF). Program ten rozwijał cele NPR, określając priorytety, kierunki i wysokość środków przeznaczonych na realizację polityki regionalnej państwa uruchamianych z udziałem funduszy strukturalnych.
SPO Transport był zarządzany przez Ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego. Funkcję instytucji pośredniczących pełnili: Minister właściwy do spraw transportu oraz Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej. Nie powołano instytucji wdrażających [1].
Realizacja Programu ukierunkowana była na zwiększenie spójności transportowej kraju oraz polepszenie dostępności przestrzennej miast, obszarów i regionów Polski w układzie Unii Europejskiej.
Cel ten realizowany był poprzez następujące cele szczegółowe:
- przyśpieszenie procesu modernizacji i rozbudowy infrastruktury transportowej poprzez modernizację głównych linii kolejowych,
- rozbudowa sieci drogowej, poprawę dostępu do portów morskich ważnych dla gospodarki narodowej.
Powyższe cele były osiągane poprzez koncentrację środków krajowych i współfinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na dwóch priorytetach:
- priorytet I: zrównoważony gałęziowo rozwój systemu transportowego, a w tym:
- modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach (działanie I.1),
- poprawa infrastruktury dostępu do portów morskich (działanie I.2),
- rozwój systemów intermodalnych (działanie I.3);
- priorytet II: bezpieczniejsza infrastruktura drogowa, a w tym:
- przebudowa dróg krajowych (działanie II.1),
- usprawnienie przejazdów przez miasta i miejscowości (działanie II.2),
- wdrażanie i monitoring środków poprawy bezpieczeństwa (działanie II.3) [2].
SPO Transport w woj. warmińsko-mazurskim
Z SPO Transport na Warmii i Mazurach sfinansowano łącznie 5 projektów, z czego 1 ze środków priorytetu I oraz 4 z II. Sytuację woj. warmińsko-mazurskiego w tym zakresie na tle pozostałych regionów Polski przedstawiono na rysunku 1.
Rys. 1. Liczba projektów zrealizowanych w ramach SPO Transport (woj. warmińsko-mazurskie na tle kraju)
Źródło: Informacja o wynikach kontroli realizacji zadania zamknięcia pomocy finansowej z funduszy strukturalnych w perspektywie budżetowej 2004-2006. 2010. NIK, Warszawa.
Wartość projektów wyniosła 780.547,2 tys. zł, a w tym: 5.403,4 tys. zł przypadło na priorytet I, a 775.143,8 tys. zł na II. Sytuację woj. warmińsko-mazurskiego w tym zakresie na tle pozostałych regionów Polski przedstawiono na rysunku 2.
Rys. 2. Wartość projektów zrealizowanych w ramach SPO Transport (woj. warmińsko-mazurskie na tle kraju) (tys. zł)
Źródło: Informacja o wynikach kontroli realizacji zadania zamknięcia pomocy finansowej z funduszy strukturalnych w perspektywie budżetowej 2004-2006. 2010. NIK, Warszawa.
Bibliografia
Informacja o wynikach kontroli realizacji zadania zamknięcia pomocy finansowej z funduszy strukturalnych w perspektywie budżetowej 2004-2006. 2010. NIK, Warszawa.
Narodowy Plan Rozwoju 2004-2006
Sektorowy Program Operacyjny Transport na lata 2004-2006
Przypisy