Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja zweryfikowana]
 
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 2: Linia 2:
 
  |Nazwa stowarzyszenia lub fundacji = Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur
 
  |Nazwa stowarzyszenia lub fundacji = Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur
 
  |Zdjęcie lub logo                  = tworcywim.jpg
 
  |Zdjęcie lub logo                  = tworcywim.jpg
  |podpis zdjęcia lub loga          = Logo STWiM<br/>Źródło:www.stwim.pl
+
  |podpis zdjęcia lub loga          = Logo STWiM<br/>Źródło: [http://stwim.pl/ www.stwim.pl]
 
  |Rok założenia                    = 2009
 
  |Rok założenia                    = 2009
 
  |Założyciel                        =  
 
  |Założyciel                        =  
Linia 10: Linia 10:
 
  |KRS                              = 0000337271
 
  |KRS                              = 0000337271
 
}}
 
}}
''' Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur ''' –  zarejestrowane zostało  29 września 2009 roku. Działa na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej oraz odnowy i popularyzacja regionalnej tożsamości [[Warmia|Warmii]] i [[Mazury|Mazur]], jej dziedzictwa i krajobrazu kulturowego.<br/><br/>
+
''' Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur ''' –  zarejestrowane zostało  29 września 2009 roku. Działa na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej oraz odnowę i popularyzację regionalnej tożsamości [[Warmia|Warmii]] i [[Mazury|Mazur]], dziedzictwa i krajobrazu kulturowego regionu.<br/><br/>
 
== Historia ==
 
== Historia ==
Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur zarejestrowane zostało  29 września 2009 roku. Przed zarejestrowaniem osoby stanowiące grupę inicjatywną działały w stowarzyszeniu nierejestrowym założonym w 2007 roku. Działalność przedrejestrowa polegała m.in. na współorganizacji imprez typu pokazy i prezentacje rzemieślnicze, konkursy i imprezy wystawienniczo-handlowe. Najbardziej znaczącą impreza w jakiej stowarzyszenie nierejestrowe uczestniczyło były dwie edycje Wrót Warmii organizowane w [[Bałdy|Bałdach]].
+
Przed zarejestrowaniem osoby stanowiące grupę inicjatywną działały w stowarzyszeniu nierejestrowym założonym w 2007 roku. Działalność przedrejestrowa polegała m.in. na współorganizacji imprez typu pokazy i prezentacje rzemieślnicze, konkursy i imprezy wystawienniczo-handlowe. Najbardziej znaczącą imprezą, w jakiej stowarzyszenie nierejestrowe uczestniczyło, były dwie edycje ''[[Kiermas|kiermasu]]'' organizowanego w [[Bałdy|Bałdach]].
  
 
Po zarejestrowaniu stowarzyszenie zostało współorganizatorem I Warmińskiego Jarmarku Świątecznego, który odbył się w [[Olsztyn|Olsztynie]] w dniach 17-20 grudnia. W ramach w/w Jarmarku stowarzyszenie odpowiadało za organizację stoisk handlowych, pokazów twórców-rzemiosło i prace artystyczne.
 
Po zarejestrowaniu stowarzyszenie zostało współorganizatorem I Warmińskiego Jarmarku Świątecznego, który odbył się w [[Olsztyn|Olsztynie]] w dniach 17-20 grudnia. W ramach w/w Jarmarku stowarzyszenie odpowiadało za organizację stoisk handlowych, pokazów twórców-rzemiosło i prace artystyczne.
  
W styczniu 2010 roku stowarzyszenie zawarło porozumienie z [[Purda (gmina wiejska)|gminą Purda]], na mocy którego stało się prawnym współorganizatorem imprezy [[lkwim: Warmiński Kiermas Tradycji, Dialogu i Zabawy - 2010|Kiermas Warmiński]], gdzie odpowiadało za obsługę administracyjną, organizację pokazów rzemiosła, sztuki, występów artystycznych.
+
W styczniu 2010 roku stowarzyszenie zawarło porozumienie z [[Purda (gmina wiejska)|gminą Purda]], na mocy którego stało się prawnym współorganizatorem imprezy [[lkwim: Warmiński Kiermas Tradycji, Dialogu i Zabawy - 2010|Warmiński Kiermas Tradycji, Dialogu i Zabawy]], gdzie odpowiadało za obsługę administracyjną, organizację pokazów rzemiosła, sztuki, występów artystycznych.
  
W 2011 stowarzyszenie prowadziło prace mające na celu uruchomienie innych imprez cyklicznych oraz inicjatyw w kierunku edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej, oraz odnowy i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, jej dziedzictwa i krajobrazu kulturowego. W ramach tych działań działania skierowane do dzieci- działania edukacyjne związane z kulturą i historią dawnych i współczesnych mieszkańców Warmii i Mazur(forma zabaw, konkursów, questów, ścieżek dydaktycznych). EduQuest czyli gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw Questingu stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia.
+
W 2011 stowarzyszenie prowadziło prace mające na celu uruchomienie innych imprez cyklicznych oraz inicjatyw zmierzających w kierunku edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej oraz odnowę i popularyzację regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, dziedzictwa i krajobrazu kulturowego regionu. W ramach tych działań zawierają się działania skierowane do dzieci - akcje edukacyjne związane z kulturą i historią dawnych i współczesnych mieszkańców Warmii i Mazur w formie zabaw, konkursów, questów, ścieżek dydaktycznych. EduQuest, czyli gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw. Questingu, stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia.
  
W maju 2011 roku Stowarzyszenie uzyskało wsparcie zadania publicznego pod nazwą "Propagowanie turystyki aktywnej, w tym pieszej, rowerowej i wodnej". Tym samym [[Olsztyn|gmina Olsztyn]] dofinansowała projekt skierowany do mieszkańców Olsztyna. Zaplanowane działania to z jednej strony swoista zabawa, aktywna forma spędzenia wolnego czasu, z drugiej zaś  - nauka. Projekt "Quest- aktywna forma turystyki" pozwolił na zbudowanie szlaku turystyczno-kulturowego, obejmującego najciekawsze miejsca i obiekty zabytkowe na olsztyńskiej Starówce.
+
W maju 2011 roku Stowarzyszenie uzyskało wsparcie zadania publicznego pod nazwą "Propagowanie turystyki aktywnej, w tym pieszej, rowerowej i wodnej". Tym samym [[Olsztyn|gmina Olsztyn]] dofinansowała projekt skierowany do mieszkańców Olsztyna. Zaplanowane działania to z jednej strony swoista zabawa, aktywna forma spędzenia wolnego czasu, z drugiej zaś  - nauka. Projekt "Quest- aktywna forma turystyki" pozwolił na zbudowanie szlaku turystyczno-kulturowego, obejmującego najciekawsze miejsca i obiekty zabytkowe na olsztyńskiej Starówce.
Idea budowy tego rodzaju szlaków to poznawanie dziedzictwa kulturowego dzięki zagadkom i łamigłówkom, przez co staje się niezwykle atrakcyjna dla dzieci i młodzieży.
+
Idea budowy tego rodzaju szlaków to poznawanie dziedzictwa kulturowego dzięki zagadkom i łamigłówkom, przez co staje się niezwykle atrakcyjna dla dzieci i młodzieży. Turysta dostaje mapkę i opis ''questu'' (z ang. poszukiwanie), czyli napisane prozą lub wierszem zadanie do zrealizowania. Wędruje zgodnie z instrukcjami, rozwiązując zagadki i łamigłówki, i tym sposobem dociera do miejsca, do których chce go zaprowadzić organizator. Warto zauważyć, że Quest wymaga aktywności w przestrzeni gry – biegania, spacerowania i odkrywania kolejnych wskazówek i ma głębszy cel – głównie bawi, ale również edukuje i integruje uczestników.
  
Turysta dostaje mapkę i opis ''questu'' (z ang. poszukiwanie), czyli napisane prozą lub wierszem zadanie do zrealizowania. Wędruje zgodnie z instrukcjami rozwiązując zagadki i łamigłówki, i tym sposobem dociera do miejsca, do których chce go zaprowadzić organizator. Warto zauważyć, że Quest wymaga aktywności w przestrzeni gry – biegania, spacerowania i odkrywania kolejnych wskazówek i ma głębszy cel – głównie bawi, ale również edukuje i integruje uczestników.
+
Od sierpnia 2011 do lipca 2013 Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur realizowało projekt Wolontariatu Seniorów Grundtviga pt. "Senior Volunteering for Cultural Exchange". Projekt był skierowany do osób w wieku 50+. Obejmował dwa czterotygodniowe wyjazdy trójek wolontariuszy z Polski do estońskiego partnera - Centrum Wolontariatu VIVAK w Viljandi - oraz przyjęcie tożsamej liczby wolontariuszy z Estonii.
  
W przyszłości nadal zamierzamy rozwijać działania , które zostały zainaugurowane w latach
+
Stowarzyszenie zapowiada:
 +
''W przyszłości nadal zamierzamy rozwijać działania, które zostały zainaugurowane w latach wcześniejszych. Główny nacisk kładziemy na kierunek związany z rozwojem gier edukacyjnych-upowszechnianie idei wykorzystania do celów edukacyjnych, promocji miejsc i wydarzeń, a także jako sposób na uatrakcyjnienie pobytu w danym miejscu. Założone cele osiągnąć zamierzamy zarówno poprzez szkolenia mające na celu naukę budowy questów (dla organizacji pozarządowych, grup nieformalnych, oraz osób indywidualnych) jak i uruchamianie pokazowych questów zbudowanych na bazie dzieł miejscowych twórców ludowych (poeci, artyści), zabytków architektonicznych, wydarzeń i postaci historycznych.''
  
wcześniejszych. Główny nacisk kładziemy na kierunek związany z rozwojem gier edukacyjnych-upowszechnianie idei wykorzystania do celów edukacyjnych, promocji miejsc i wydarzeń, a także jako sposób na uatrakcyjnienie pobytu w danym miejscu. Założone cele osiągnąć zamierzamy zarówno poprzez szkolenia mające na celu naukę budowy questów (dla organizacji pozarządowych, grup nieformalnych, oraz osób indywidualnych) jak i uruchamianie pokazowych questów zbudowanych na bazie dzieł miejscowych twórców ludowych (poeci, artyści), zabytków architektonicznych, wydarzeń i postaci historycznych
 
<br/>
 
 
== Statut ==
 
== Statut ==
1. Oświadczenie woli w imieniu Stowarzyszenia w zakresie zaciągania zobowiązań majątkowych Stowarzyszenia wymaga podpisu dwóch członków zarządu, w tym prezesa lub wiceprezesa.<br/>
+
*Oświadczenie woli w imieniu stowarzyszenia w zakresie zaciągania zobowiązań majątkowych stowarzyszenia wymaga podpisu dwóch członków zarządu, w tym prezesa lub wiceprezesa.
2. W pozostałych sprawach Stowarzyszenie reprezentuje prezes lub inny członek zarządu.
+
* W pozostałych sprawach stowarzyszenie reprezentuje prezes lub inny członek zarządu.
<br/>
 
 
== Cele ==
 
== Cele ==
Celem Stowarzyszenia jest działanie na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalenie tożsamości lokalnej i regionalnej. Odnowa i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, dziedzictwa, krajobrazu kulturowego. W ramach tych działań są działania skierowane do dzieci- działania edukacyjne związane z kulturą i historią dawnych i współczesnych mieszkańców Warmii i Mazur(forma zabaw, konkursów, questów, ścieżek dydaktycznych). Quest, czyli gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw. ''Questingu'', stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia.
+
Celem Stowarzyszenia jest działanie na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalenie tożsamości lokalnej i regionalnej, odnowa i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, dziedzictwa, krajobrazu kulturowego.  
 
 
Od sierpnia 2011 do lipca 2013 Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur realizuje projekt Wolontariatu Seniorów Grundtviga pt. "Senior Volunteering for Cultural Exchange". Projekt jest skierowany do osób w wieku 50+. Obejmuje dwa czterotygodniowe wyjazdy trójek wolontariuszy z Polski do naszego estońskiego partnera - Centrum Wolontariatu VIVAK w Viljandi, oraz przyjęcie tożsamej liczby wolontariuszy z Estonii.Podobny projekt z partnerem litewskim realizujemy od 2012 roku.  
 
  
 
== Zarząd ==
 
== Zarząd ==
Lewandowska Izabela - Członek Rady Nadzorczej<br/>
+
*[[Izabela Lewandowska]] - członek Rady Nadzorczej<br/>
Długokęcka Krystyna - Członek Rady Nadzorczej<br/>
+
*[[Krystyna Długokęcka]] - członek Rady Nadzorczej<br/>
Becla Krzysztof Andrzej - Członek Rady Nadzorczej<br/>
+
*[[Krzysztof Becla]] - członek Rady Nadzorczej<br/>
Biedrawa Bogusław Ryszard - Prezes<br/>
+
* [[Bogusław Biedrawa]] - Prezes<br/>
Maculewicz Ewa - Wiceprezes
+
* [[Ewa Maculewicz]] - wiceprezes
 
== Formy działalności ==
 
== Formy działalności ==
 
Projekty Stowarzyszenia Twórców Warmii i Mazur:
 
Projekty Stowarzyszenia Twórców Warmii i Mazur:
 
* Centrum Edukacji Regionalnej - miejsce, gdzie poprzez zabytki techniki i "artykuły gospodarstwa domowego" oraz techniki i technologie produkcji można ukazać kolejne etapy nowoczesnego rozwoju całego regionu – od okresu plemion Pruskich do dnia dzisiejszego. Wykorzystując techniki multimedialne i oryginalne koncepcje wystawiennicze (warsztaty, pokazy i prezentacje na bazie poszczególnych pracowni przewidzianych w projekcie), możliwe będzie prowadzenie działań edukacyjnych poświęconych poznaniu i kultywowaniu dziedzictwa kulturowego mieszkańców naszego regionu, promocja dorobku przodków (tygiel kulturowy) oraz gromadzenie pamiątek związanych z szeroko pojętym dziedzictwem kulturowym(przemysł, rzemiosło, zwyczaje, obrzędy, kulinaria, sztuka, poezja i literatura).
 
* Centrum Edukacji Regionalnej - miejsce, gdzie poprzez zabytki techniki i "artykuły gospodarstwa domowego" oraz techniki i technologie produkcji można ukazać kolejne etapy nowoczesnego rozwoju całego regionu – od okresu plemion Pruskich do dnia dzisiejszego. Wykorzystując techniki multimedialne i oryginalne koncepcje wystawiennicze (warsztaty, pokazy i prezentacje na bazie poszczególnych pracowni przewidzianych w projekcie), możliwe będzie prowadzenie działań edukacyjnych poświęconych poznaniu i kultywowaniu dziedzictwa kulturowego mieszkańców naszego regionu, promocja dorobku przodków (tygiel kulturowy) oraz gromadzenie pamiątek związanych z szeroko pojętym dziedzictwem kulturowym(przemysł, rzemiosło, zwyczaje, obrzędy, kulinaria, sztuka, poezja i literatura).
* EduQuesty - gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw Questingu; stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia.
+
* EduQuesty - gry edukacyjne stworzone wg wzorców tzw. Questingu
 
* Grundtvig - projekt polegający na organizacji szkoleń z zakresu pisania i wdrażania gier edukacyjnych w formie questów (questing) – 10 beneficjentów z krajów europejskich Unii
 
* Grundtvig - projekt polegający na organizacji szkoleń z zakresu pisania i wdrażania gier edukacyjnych w formie questów (questing) – 10 beneficjentów z krajów europejskich Unii
 
* Platformy internetowe: <br/>
 
* Platformy internetowe: <br/>
 
**'' Warmia gra i uczy'' - to projekt platformy gier edukacyjnych realizowany przy udziale środków RPO.
 
**'' Warmia gra i uczy'' - to projekt platformy gier edukacyjnych realizowany przy udziale środków RPO.
 
Projekt ma na celu stworzenie internetowej platformy gier edukacyjnych poświęconych regionalizmom (historia, postacie, budowle, zabytki, flora i fauna [[Warmia|Warmii]]). Gry skierowane do różnych grup wiekowych dostępne on-line mają stanowić narzędzie wspomagające edukację zarówno dzieci, jak i młodzieży czy też osób dorosłych. Projekt ten jest projektem pionierskim w skali kraju.<br/>
 
Projekt ma na celu stworzenie internetowej platformy gier edukacyjnych poświęconych regionalizmom (historia, postacie, budowle, zabytki, flora i fauna [[Warmia|Warmii]]). Gry skierowane do różnych grup wiekowych dostępne on-line mają stanowić narzędzie wspomagające edukację zarówno dzieci, jak i młodzieży czy też osób dorosłych. Projekt ten jest projektem pionierskim w skali kraju.<br/>
**'' Cudze chwalicie swego nie znacie'' - to projekt budowy platformy prezentującej dorobek artystyczny mieszkańców Warmii i Mazur. Celem tego projektu jest prezentacja osiągnięć, prac osób które w sposób amatorski lub zawodowy zajmują się szeroko pojętą twórczością. Prezentowane będą zarówno prace jak i życiorysy poszczególnych osób.
+
**'' Cudze chwalicie swego nie znacie'' - to projekt budowy platformy prezentującej dorobek artystyczny mieszkańców Warmii i Mazur. Celem tego projektu jest prezentacja osiągnięć, prac osób które w sposób amatorski lub zawodowy zajmują się szeroko pojętą twórczością. Prezentowane będą zarówno prace, jak i życiorysy poszczególnych osób.
 
== Bibliografia ==
 
== Bibliografia ==
[https://www.facebook.com/stwim/info?tab=page_info facebook.com]
+
[https://www.facebook.com/stwim/info?tab=page_info facebook.com]<br/>
[http://stwim.pl Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur]
+
[http://stwim.pl Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur]<br/>
 
<br/>
 
<br/>
  
[[Kategoria: Społeczeństwo]][[Kategoria: Społeczeństwo obywatelskie]][[Kategoria: Stowarzyszenia]]
+
[[Kategoria: Społeczeństwo]][[Kategoria:Społeczeństwo]] [[Kategoria: Olsztyn]] [[Kategoria: Stowarzyszenia]][[Kategoria: 1990-]]

Aktualna wersja na dzień 16:10, 21 mar 2015

Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur

Logo STWiMŹródło: www.stwim.pl
Logo STWiM
Źródło: www.stwim.pl
Rok założenia 2009
Siedziba ul. Jagiellońska 20/7
10-272 Olsztyn
Profil działalności Stowarzyszenie
Kontakt biuro.stwim@gmail.com
ul. Jagiellońska 20/7
10-272 Olsztyn
KRS 0000337271

Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur – zarejestrowane zostało 29 września 2009 roku. Działa na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej oraz odnowę i popularyzację regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, dziedzictwa i krajobrazu kulturowego regionu.

Historia

Przed zarejestrowaniem osoby stanowiące grupę inicjatywną działały w stowarzyszeniu nierejestrowym założonym w 2007 roku. Działalność przedrejestrowa polegała m.in. na współorganizacji imprez typu pokazy i prezentacje rzemieślnicze, konkursy i imprezy wystawienniczo-handlowe. Najbardziej znaczącą imprezą, w jakiej stowarzyszenie nierejestrowe uczestniczyło, były dwie edycje kiermasu organizowanego w Bałdach.

Po zarejestrowaniu stowarzyszenie zostało współorganizatorem I Warmińskiego Jarmarku Świątecznego, który odbył się w Olsztynie w dniach 17-20 grudnia. W ramach w/w Jarmarku stowarzyszenie odpowiadało za organizację stoisk handlowych, pokazów twórców-rzemiosło i prace artystyczne.

W styczniu 2010 roku stowarzyszenie zawarło porozumienie z gminą Purda, na mocy którego stało się prawnym współorganizatorem imprezy Warmiński Kiermas Tradycji, Dialogu i Zabawy, gdzie odpowiadało za obsługę administracyjną, organizację pokazów rzemiosła, sztuki, występów artystycznych.

W 2011 stowarzyszenie prowadziło prace mające na celu uruchomienie innych imprez cyklicznych oraz inicjatyw zmierzających w kierunku edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej oraz odnowę i popularyzację regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, dziedzictwa i krajobrazu kulturowego regionu. W ramach tych działań zawierają się działania skierowane do dzieci - akcje edukacyjne związane z kulturą i historią dawnych i współczesnych mieszkańców Warmii i Mazur w formie zabaw, konkursów, questów, ścieżek dydaktycznych. EduQuest, czyli gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw. Questingu, stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia.

W maju 2011 roku Stowarzyszenie uzyskało wsparcie zadania publicznego pod nazwą "Propagowanie turystyki aktywnej, w tym pieszej, rowerowej i wodnej". Tym samym gmina Olsztyn dofinansowała projekt skierowany do mieszkańców Olsztyna. Zaplanowane działania to z jednej strony swoista zabawa, aktywna forma spędzenia wolnego czasu, z drugiej zaś - nauka. Projekt "Quest- aktywna forma turystyki" pozwolił na zbudowanie szlaku turystyczno-kulturowego, obejmującego najciekawsze miejsca i obiekty zabytkowe na olsztyńskiej Starówce. Idea budowy tego rodzaju szlaków to poznawanie dziedzictwa kulturowego dzięki zagadkom i łamigłówkom, przez co staje się niezwykle atrakcyjna dla dzieci i młodzieży. Turysta dostaje mapkę i opis questu (z ang. poszukiwanie), czyli napisane prozą lub wierszem zadanie do zrealizowania. Wędruje zgodnie z instrukcjami, rozwiązując zagadki i łamigłówki, i tym sposobem dociera do miejsca, do których chce go zaprowadzić organizator. Warto zauważyć, że Quest wymaga aktywności w przestrzeni gry – biegania, spacerowania i odkrywania kolejnych wskazówek i ma głębszy cel – głównie bawi, ale również edukuje i integruje uczestników.

Od sierpnia 2011 do lipca 2013 Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur realizowało projekt Wolontariatu Seniorów Grundtviga pt. "Senior Volunteering for Cultural Exchange". Projekt był skierowany do osób w wieku 50+. Obejmował dwa czterotygodniowe wyjazdy trójek wolontariuszy z Polski do estońskiego partnera - Centrum Wolontariatu VIVAK w Viljandi - oraz przyjęcie tożsamej liczby wolontariuszy z Estonii.

Stowarzyszenie zapowiada: W przyszłości nadal zamierzamy rozwijać działania, które zostały zainaugurowane w latach wcześniejszych. Główny nacisk kładziemy na kierunek związany z rozwojem gier edukacyjnych-upowszechnianie idei wykorzystania do celów edukacyjnych, promocji miejsc i wydarzeń, a także jako sposób na uatrakcyjnienie pobytu w danym miejscu. Założone cele osiągnąć zamierzamy zarówno poprzez szkolenia mające na celu naukę budowy questów (dla organizacji pozarządowych, grup nieformalnych, oraz osób indywidualnych) jak i uruchamianie pokazowych questów zbudowanych na bazie dzieł miejscowych twórców ludowych (poeci, artyści), zabytków architektonicznych, wydarzeń i postaci historycznych.

Statut

  • Oświadczenie woli w imieniu stowarzyszenia w zakresie zaciągania zobowiązań majątkowych stowarzyszenia wymaga podpisu dwóch członków zarządu, w tym prezesa lub wiceprezesa.
  • W pozostałych sprawach stowarzyszenie reprezentuje prezes lub inny członek zarządu.

Cele

Celem Stowarzyszenia jest działanie na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalenie tożsamości lokalnej i regionalnej, odnowa i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, dziedzictwa, krajobrazu kulturowego.

Zarząd

Formy działalności

Projekty Stowarzyszenia Twórców Warmii i Mazur:

  • Centrum Edukacji Regionalnej - miejsce, gdzie poprzez zabytki techniki i "artykuły gospodarstwa domowego" oraz techniki i technologie produkcji można ukazać kolejne etapy nowoczesnego rozwoju całego regionu – od okresu plemion Pruskich do dnia dzisiejszego. Wykorzystując techniki multimedialne i oryginalne koncepcje wystawiennicze (warsztaty, pokazy i prezentacje na bazie poszczególnych pracowni przewidzianych w projekcie), możliwe będzie prowadzenie działań edukacyjnych poświęconych poznaniu i kultywowaniu dziedzictwa kulturowego mieszkańców naszego regionu, promocja dorobku przodków (tygiel kulturowy) oraz gromadzenie pamiątek związanych z szeroko pojętym dziedzictwem kulturowym(przemysł, rzemiosło, zwyczaje, obrzędy, kulinaria, sztuka, poezja i literatura).
  • EduQuesty - gry edukacyjne stworzone wg wzorców tzw. Questingu
  • Grundtvig - projekt polegający na organizacji szkoleń z zakresu pisania i wdrażania gier edukacyjnych w formie questów (questing) – 10 beneficjentów z krajów europejskich Unii
  • Platformy internetowe:
    • Warmia gra i uczy - to projekt platformy gier edukacyjnych realizowany przy udziale środków RPO.

Projekt ma na celu stworzenie internetowej platformy gier edukacyjnych poświęconych regionalizmom (historia, postacie, budowle, zabytki, flora i fauna Warmii). Gry skierowane do różnych grup wiekowych dostępne on-line mają stanowić narzędzie wspomagające edukację zarówno dzieci, jak i młodzieży czy też osób dorosłych. Projekt ten jest projektem pionierskim w skali kraju.

    • Cudze chwalicie swego nie znacie - to projekt budowy platformy prezentującej dorobek artystyczny mieszkańców Warmii i Mazur. Celem tego projektu jest prezentacja osiągnięć, prac osób które w sposób amatorski lub zawodowy zajmują się szeroko pojętą twórczością. Prezentowane będą zarówno prace, jak i życiorysy poszczególnych osób.

Bibliografia

facebook.com
Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur