Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Braniewie: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Warmii i Mazur
[wersja nieprzejrzana] | [wersja zweryfikowana] |
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 3: | Linia 3: | ||
|Grafika = | |Grafika = | ||
|Opis_grafiki = | |Opis_grafiki = | ||
− | |Data_założenia = | + | |Data_założenia = 1999 r. |
|Poziom_szkoły = ponadpodstawowy | |Poziom_szkoły = ponadpodstawowy | ||
|Podtyp_szkoły = szkoła specjalna | |Podtyp_szkoły = szkoła specjalna | ||
Linia 10: | Linia 10: | ||
|Patron = | |Patron = | ||
}} | }} | ||
− | + | ''' Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Braniewie ''' – placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]], w [[Braniewo|Braniewie]]. Szkoła wchodzi w skład [[Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Braniewie|Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Braniewie]]. Dyrektorem Ośrodka jest [[Dorota Wiśniewska]]. <br/><br/> | |
− | ''' Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Braniewie ''' | ||
− | |||
== Działalność == | == Działalność == | ||
<br/> | <br/> | ||
Linia 18: | Linia 16: | ||
Nauka w gimnazjum obejmuje trzyletni okres kształcenia, w którym stosuje się nauczanie przedmiotowe. Proces kształcenia uczniów zależy od ich stopnia niepełnosprawności. Wychowankowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu: | Nauka w gimnazjum obejmuje trzyletni okres kształcenia, w którym stosuje się nauczanie przedmiotowe. Proces kształcenia uczniów zależy od ich stopnia niepełnosprawności. Wychowankowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu: | ||
− | + | * lekkim – zajęcia odbywają w oddziałach klasowych; kończąc szkołę przystępują do egzaminu gimnazjalnego organizowanego przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną | |
− | * lekkim | + | * umiarkowanym, znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną – naukę odbywają w zespołach terapeutycznych w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego oraz Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne, które opracowane są jednostkowo (dla każdego ucznia przez specjalistów na podstawie diagnozy i oceny aktualnego funkcjonowania psychofizycznego dziecka). |
− | * umiarkowanym, znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną | ||
− | |||
− | |||
== Bibliografia == | == Bibliografia == | ||
− | + | [http://www.sosw-braniewo.pl/ SOSW Braniewo] [14.11.2014]<br/> | |
− | [http://www.sosw-braniewo.pl/ SOSW Braniewo] | + | [http://www.szkolnictwo.pl/szko%C5%82a,zawodowa,Braniewo,PB3581,Specjalny+O%C5%9Brodek+Szkolno-Wychowawczy szkolnictwo.pl] [14.11.2014] |
− | |||
− | [http://www.szkolnictwo.pl/szko%C5%82a,zawodowa,Braniewo,PB3581,Specjalny+O%C5%9Brodek+Szkolno-Wychowawczy | ||
<br/> | <br/> | ||
− | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: | + | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkolnictwo specjalne]][[Kategoria: Braniewo]] [[kategoria: Powiat braniewski]] [[Kategoria:Gimnazja]]<br /> |
Aktualna wersja na dzień 10:59, 17 mar 2015
Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Braniewie | |
| |
Data założenia: | 1999 r. |
Poziom szkoły: | ponadpodstawowy |
Podtyp szkoły: | szkoła specjalna |
Adres: | ul. Rzemieślnicza 4, 14-500 Braniewo |
Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Braniewie – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, w Braniewie. Szkoła wchodzi w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Braniewie. Dyrektorem Ośrodka jest Dorota Wiśniewska.
Działalność
Gimnazjum przeznaczone jest dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną.
Nauka w gimnazjum obejmuje trzyletni okres kształcenia, w którym stosuje się nauczanie przedmiotowe. Proces kształcenia uczniów zależy od ich stopnia niepełnosprawności. Wychowankowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu:
- lekkim – zajęcia odbywają w oddziałach klasowych; kończąc szkołę przystępują do egzaminu gimnazjalnego organizowanego przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną
- umiarkowanym, znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną – naukę odbywają w zespołach terapeutycznych w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego oraz Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne, które opracowane są jednostkowo (dla każdego ucznia przez specjalistów na podstawie diagnozy i oceny aktualnego funkcjonowania psychofizycznego dziecka).
Bibliografia
SOSW Braniewo [14.11.2014]
szkolnictwo.pl [14.11.2014]