Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja zweryfikowana]
 
(Nie pokazano 14 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 2: Linia 2:
 
  |Nazwa stowarzyszenia lub fundacji = Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur
 
  |Nazwa stowarzyszenia lub fundacji = Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur
 
  |Zdjęcie lub logo                  = tworcywim.jpg
 
  |Zdjęcie lub logo                  = tworcywim.jpg
  |podpis zdjęcia lub loga          = Logo STWiM<br/>Źródło:www.stwim.pl
+
  |podpis zdjęcia lub loga          = Logo STWiM<br/>Źródło: [http://stwim.pl/ www.stwim.pl]
 
  |Rok założenia                    = 2009
 
  |Rok założenia                    = 2009
 
  |Założyciel                        =  
 
  |Założyciel                        =  
Linia 10: Linia 10:
 
  |KRS                              = 0000337271
 
  |KRS                              = 0000337271
 
}}
 
}}
 
+
''' Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur ''' –  zarejestrowane zostało  29 września 2009 roku. Działa na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej oraz odnowę i popularyzację regionalnej tożsamości [[Warmia|Warmii]] i [[Mazury|Mazur]], dziedzictwa i krajobrazu kulturowego regionu.<br/><br/>
''' Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur ''' –  zarejestrowane zostało  29 września 2009 roku. Działa na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej, oraz odnowy i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, jej dziedzictwa i krajobrazu kulturowego.<br/>
 
 
== Historia ==
 
== Historia ==
Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur zarejestrowane zostało  29 września 2009 roku. Przed zarejestrowaniem osoby stanowiące grupę inicjatywną działały w stowarzyszenia nierejestrowym założonym 2007 roku. Działalności przed rejestrowa polegała na m.in. współorganizacji imprez typu pokazy i prezentacje rzemieślnicze, organizacja konkursów i imprez wystawienniczo-handlowych. Najbardziej znaczącą impreza w jakiej stowarzyszenie nierejestrowe uczestniczyło były dwie edycje Wrót Warmii organizowane w Bałdach.
+
Przed zarejestrowaniem osoby stanowiące grupę inicjatywną działały w stowarzyszeniu nierejestrowym założonym w 2007 roku. Działalność przedrejestrowa polegała m.in. na współorganizacji imprez typu pokazy i prezentacje rzemieślnicze, konkursy i imprezy wystawienniczo-handlowe. Najbardziej znaczącą imprezą, w jakiej stowarzyszenie nierejestrowe uczestniczyło, były dwie edycje ''[[Kiermas|kiermasu]]'' organizowanego w [[Bałdy|Bałdach]].
 
 
Po zarejestrowaniu stowarzyszenie zostało współorganizatorem I Warmińskiego Jarmarku Świątecznego który odbył się w Olsztynie w dniach 17-20 grudnia W ramach w/w Jarmarku stowarzyszenie odpowiadało za organizację stoisk handlowych, pokazów twórców-rzemiosło i prace artystyczne.
 
  
W styczniu 2010 roku stowarzyszenie zawarło porozumienie z gminą Purda na mocy którego stało się prawnym współorganizatorem imprezy „Kiermas Warmiński”, gdzie odpowiadało za obsługę administracyjną, organizację pokazów rzemiosła, sztuki, występów artystycznych.
+
Po zarejestrowaniu stowarzyszenie zostało współorganizatorem I Warmińskiego Jarmarku Świątecznego, który odbył się w [[Olsztyn|Olsztynie]] w dniach 17-20 grudnia. W ramach w/w Jarmarku stowarzyszenie odpowiadało za organizację stoisk handlowych, pokazów twórców-rzemiosło i prace artystyczne.
  
W 2011 stowarzyszenie prowadziło prace mające na celu uruchomienie innych imprez cyklicznych oraz inicjatyw w kierunku edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej, oraz odnowy i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, jej dziedzictwa i krajobrazu kulturowego. W ramach tych działań są działania skierowane do dzieci- działania edukacyjne związane z kulturą i historią dawnych i współczesnych mieszkańców Warmii i Mazur(forma zabaw, konkursów, questów, ścieżek dydaktycznych). EduQuest czyli gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw Questingu stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia.
+
W styczniu 2010 roku stowarzyszenie zawarło porozumienie z [[Purda (gmina wiejska)|gminą Purda]], na mocy którego stało się prawnym współorganizatorem imprezy [[lkwim: Warmiński Kiermas Tradycji, Dialogu i Zabawy - 2010|Warmiński Kiermas Tradycji, Dialogu i Zabawy]], gdzie odpowiadało za obsługę administracyjną, organizację pokazów rzemiosła, sztuki, występów artystycznych.
  
W maju 2011 roku Stowarzyszenie uzyskało wsparcie zadania publicznego pod nazwą „Propagowanie turystyki aktywnej w tym pieszej, rowerowej i wodnej”. Tym samym gmina Olsztyn dofinansowała projekt skierowany  do mieszkańców Olsztyna Zaplanowane działania to z jednej strony swoista zabawa-aktywna forma spędzenia wolnego czasu, z drugiej zaś nauka. Projekt „Quest- aktywna forma turystyki” pozwolił na zbudowanie szlaku turystyczno-kulturowego, obejmującego najciekawsze miejsca i obiekty zabytkowe na olsztyńskiej Starówce.
+
W 2011 stowarzyszenie prowadziło prace mające na celu uruchomienie innych imprez cyklicznych oraz inicjatyw zmierzających w kierunku edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej oraz odnowę i popularyzację regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, dziedzictwa i krajobrazu kulturowego regionu. W ramach tych działań zawierają się działania skierowane do dzieci - akcje edukacyjne związane z kulturą i historią dawnych i współczesnych mieszkańców Warmii i Mazur w formie zabaw, konkursów, questów, ścieżek dydaktycznych. EduQuest, czyli gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw. Questingu, stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia.
  
Idea budowy tego rodzaju szlaków to poznawanie dziedzictwa kulturowego dzięki zagadkom i łamigłówkom, przez co staje się niezwykle atrakcyjna dla dzieci i młodzieży.
+
W maju 2011 roku Stowarzyszenie uzyskało wsparcie zadania publicznego pod nazwą "Propagowanie turystyki aktywnej, w tym pieszej, rowerowej i wodnej". Tym samym [[Olsztyn|gmina Olsztyn]] dofinansowała projekt skierowany do mieszkańców Olsztyna. Zaplanowane działania to z jednej strony swoista zabawa, aktywna forma spędzenia wolnego czasu, z drugiej zaś  - nauka. Projekt "Quest- aktywna forma turystyki" pozwolił na zbudowanie szlaku turystyczno-kulturowego, obejmującego najciekawsze miejsca i obiekty zabytkowe na olsztyńskiej Starówce.
 +
Idea budowy tego rodzaju szlaków to poznawanie dziedzictwa kulturowego dzięki zagadkom i łamigłówkom, przez co staje się niezwykle atrakcyjna dla dzieci i młodzieży. Turysta dostaje mapkę i opis ''questu'' (z ang. poszukiwanie), czyli napisane prozą lub wierszem zadanie do zrealizowania. Wędruje zgodnie z instrukcjami, rozwiązując zagadki i łamigłówki, i tym sposobem dociera do miejsca, do których chce go zaprowadzić organizator. Warto zauważyć, że Quest wymaga aktywności w przestrzeni gry – biegania, spacerowania i odkrywania kolejnych wskazówek i ma głębszy cel – głównie bawi, ale również edukuje i integruje uczestników.
  
Turysta dostaje mapkę i opis questu (z ang. poszukiwanie) czyli napisane prozą lub wierszem zadanie do zrealizowania. Wędruje zgodnie z instrukcjami rozwiązując zagadki i łamigłówki, i tym sposobem dociera do miejsca, do których chce go zaprowadzić organizator. Warto zauważyć, że Quest wymaga aktywności w przestrzeni gry – biegania, spacerowania i odkrywania kolejnych wskazówek i ma głębszy cel – głównie bawi, ale również edukuje i integruje uczestników.
+
Od sierpnia 2011 do lipca 2013 Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur realizowało projekt Wolontariatu Seniorów Grundtviga pt. "Senior Volunteering for Cultural Exchange". Projekt był skierowany do osób w wieku 50+. Obejmował dwa czterotygodniowe wyjazdy trójek wolontariuszy z Polski do estońskiego partnera - Centrum Wolontariatu VIVAK w Viljandi - oraz przyjęcie tożsamej liczby wolontariuszy z Estonii.
  
W przyszłości nadal zamierzamy rozwijać działania , które zostały zainaugurowane w latach
+
Stowarzyszenie zapowiada:
 +
''W przyszłości nadal zamierzamy rozwijać działania, które zostały zainaugurowane w latach wcześniejszych. Główny nacisk kładziemy na kierunek związany z rozwojem gier edukacyjnych-upowszechnianie idei wykorzystania do celów edukacyjnych, promocji miejsc i wydarzeń, a także jako sposób na uatrakcyjnienie pobytu w danym miejscu. Założone cele osiągnąć zamierzamy zarówno poprzez szkolenia mające na celu naukę budowy questów (dla organizacji pozarządowych, grup nieformalnych, oraz osób indywidualnych) jak i uruchamianie pokazowych questów zbudowanych na bazie dzieł miejscowych twórców ludowych (poeci, artyści), zabytków architektonicznych, wydarzeń i postaci historycznych.''
  
wcześniejszych. Główny nacisk kładziemy na kierunek związany z rozwojem gier edukacyjnych-upowszechnianie idei wykorzystania do celów edukacyjnych, promocji miejsc i wydarzeń, a także jako sposób na uatrakcyjnienie pobytu w danym miejscu.Założone cele osiągnąć zamierzamy zarówno poprzez szkolenia mające na celu naukę budowy questów (dla organizacji pozarządowych, grup nieformalnych, oraz osób indywidualnych) jak i uruchamianie pokazowych questów zbudowanych na bazie dzieł miejscowych twórców ludowych (poeci, artyści), zabytków architektonicznych, wydarzeń i postaci historycznych
 
<br/>
 
 
== Statut ==
 
== Statut ==
1. Oświadczenie woli w imieniu Stowarzyszenia w zakresie zaciągania zobowiązań majątkowych Stowarzyszenia wymaga podpisu dwóch członków zarządu, w tym prezesa lub wiceprezesa.<br/>
+
*Oświadczenie woli w imieniu stowarzyszenia w zakresie zaciągania zobowiązań majątkowych stowarzyszenia wymaga podpisu dwóch członków zarządu, w tym prezesa lub wiceprezesa.
2. W pozostałych sprawach Stowarzyszenie reprezentuje prezes lub inny członek zarządu.
+
* W pozostałych sprawach stowarzyszenie reprezentuje prezes lub inny członek zarządu.
<br/>
 
 
== Cele ==
 
== Cele ==
Celem Stowarzyszenia jest działanie na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalenie tożsamości lokalnej i regionalnej. Odnowa i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, dziedzictwa, krajobrazu kulturowego. W ramach tych działań są działania skierowane do dzieci- działania edukacyjne związane z kulturą i historią dawnych i współczesnych mieszkańców Warmii i Mazur(forma zabaw, konkursów, questów, ścieżek dydaktycznych). Quest czyli gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw Questingu stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia. <br/>Od sierpnia 2011 do lipca 2013 Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur realizuje projekt Wolontariatu Seniorów Grundtviga pt. "Senior Volunteering for Cultural Exchange". Projekt jest skierowany do osób w wieku 50+. Obejmuje dwa czterotygodniowe wyjazdy trójek wolontariuszy z Polski do naszego estońskiego partnera - Centrum Wolontariatu VIVAK w Viljandi, oraz przyjęcie tożsamej liczby wolontariuszy z Estonii.Podobny projekt z partnerem litewskim realizujemy od 2012 roku
+
Celem Stowarzyszenia jest działanie na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalenie tożsamości lokalnej i regionalnej, odnowa i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, dziedzictwa, krajobrazu kulturowego.  
<br/>
+
 
 
== Zarząd ==
 
== Zarząd ==
Lewandowska Izabela - Członek Rady Nadzorczej<br/>
+
*[[Izabela Lewandowska]] - członek Rady Nadzorczej<br/>
Długokęcka Krystyna - Członek Rady Nadzorczej<br/>
+
*[[Krystyna Długokęcka]] - członek Rady Nadzorczej<br/>
Becla Krzysztof Andrzej - Członek Rady Nadzorczej<br/>
+
*[[Krzysztof Becla]] - członek Rady Nadzorczej<br/>
Biedrawa Bogusław Ryszard - Prezes<br/>
+
* [[Bogusław Biedrawa]] - Prezes<br/>
Maculewicz Ewa - Wiceprezes
+
* [[Ewa Maculewicz]] - wiceprezes
<br/>
 
 
== Formy działalności ==
 
== Formy działalności ==
 
Projekty Stowarzyszenia Twórców Warmii i Mazur:
 
Projekty Stowarzyszenia Twórców Warmii i Mazur:
* Centrum Edukacji Regionalnej - miejsce gdzie poprzez zabytki techniki i „artykuły gospodarstwa domowego” oraz techniki i technologie produkcji można ukazać kolejne etapy nowoczesnego rozwoju całego regionu – od okresu plemion Pruskich do dnia dzisiejszego.
+
* Centrum Edukacji Regionalnej - miejsce, gdzie poprzez zabytki techniki i "artykuły gospodarstwa domowego" oraz techniki i technologie produkcji można ukazać kolejne etapy nowoczesnego rozwoju całego regionu – od okresu plemion Pruskich do dnia dzisiejszego. Wykorzystując techniki multimedialne i oryginalne koncepcje wystawiennicze (warsztaty, pokazy i prezentacje na bazie poszczególnych pracowni przewidzianych w projekcie), możliwe będzie prowadzenie działań edukacyjnych poświęconych poznaniu i kultywowaniu dziedzictwa kulturowego mieszkańców naszego regionu, promocja dorobku przodków (tygiel kulturowy) oraz gromadzenie pamiątek związanych z szeroko pojętym dziedzictwem kulturowym(przemysł, rzemiosło, zwyczaje, obrzędy, kulinaria, sztuka, poezja i literatura).
Wykorzystując techniki multimedialne i oryginalne koncepcje wystawiennicze (warsztaty, pokazy i prezentacje na bazie poszczególnych pracowni przewidzianych w projekcie) możliwe będzie prowadzenie działań edukacyjnych poświęconych poznaniu i kultywowaniu dziedzictwa kulturowego mieszkańców naszego regionu, promocja dorobku przodków (tygiel kulturowy) oraz gromadzenie pamiątek związanych z szeroko pojętym dziedzictwem kulturowym(przemysł, rzemiosło, zwyczaje, obrzędy, kulinaria, sztuka, poezja i literatura).
+
* EduQuesty - gry edukacyjne stworzone wg wzorców tzw. Questingu
* EduQuesty -gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw Questingu stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia.
 
 
* Grundtvig - projekt polegający na organizacji szkoleń z zakresu pisania i wdrażania gier edukacyjnych w formie questów (questing) – 10 beneficjentów z krajów europejskich Unii
 
* Grundtvig - projekt polegający na organizacji szkoleń z zakresu pisania i wdrażania gier edukacyjnych w formie questów (questing) – 10 beneficjentów z krajów europejskich Unii
* Platformy internetowe:
+
* Platformy internetowe: <br/>
''# Warmia gra i uczy to projekt platformy gier edukacyjnych realizowany przy udziale środków RPO.<br/>''
+
**'' Warmia gra i uczy'' - to projekt platformy gier edukacyjnych realizowany przy udziale środków RPO.
Projekt ma na celu stworzenie internetowej platformy gier edukacyjnych poświęconych regionalizmom-historia, postacie, budowle , zabytki, flora i fauna Warmii. Gry skierowane do różnych grup wiekowych dostępne on-line maja stanowić narzędzie wspomagające edukacje zarówno dzieci jak i młodzieży czy też osób dorosłych w w/w tematach. Projekt ten jest projektem pionierskim w skali kraju.
+
Projekt ma na celu stworzenie internetowej platformy gier edukacyjnych poświęconych regionalizmom (historia, postacie, budowle, zabytki, flora i fauna [[Warmia|Warmii]]). Gry skierowane do różnych grup wiekowych dostępne on-line mają stanowić narzędzie wspomagające edukację zarówno dzieci, jak i młodzieży czy też osób dorosłych. Projekt ten jest projektem pionierskim w skali kraju.<br/>
''# Cudze chwalicie swego nie znacie to projekt budowy platformy prezentującej dorobek artystyczny mieszkańców Warmii i Mazur.<br/>''
+
**'' Cudze chwalicie swego nie znacie'' - to projekt budowy platformy prezentującej dorobek artystyczny mieszkańców Warmii i Mazur. Celem tego projektu jest prezentacja osiągnięć, prac osób które w sposób amatorski lub zawodowy zajmują się szeroko pojętą twórczością. Prezentowane będą zarówno prace, jak i życiorysy poszczególnych osób.
Celem tego projektu jest prezentacja osiągnięć, prac osób które w sposób amatorski lub zawodowy zajmują się szeroko pojętą twórczością. Prezentowane będą zarówno prace jak i życiorysy poszczególnych osób
+
== Bibliografia ==
<br/>
+
[https://www.facebook.com/stwim/info?tab=page_info facebook.com]<br/>
== Źródła ==
+
[http://stwim.pl Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur]<br/>
* [[https://www.facebook.com/stwim/info?tab=page_info]]
 
* [[http://stwim.pl]]
 
 
<br/>
 
<br/>
  
[[Kategoria: Społeczeństwo]][[Kategoria: Społeczeństwo obywatelskie]][[Kategoria: Stowarzyszenia, fundacje]]<br />
+
[[Kategoria: Społeczeństwo]][[Kategoria:Społeczeństwo]] [[Kategoria: Olsztyn]] [[Kategoria: Stowarzyszenia]][[Kategoria: 1990-]]

Aktualna wersja na dzień 16:10, 21 mar 2015

Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur

Logo STWiMŹródło: www.stwim.pl
Logo STWiM
Źródło: www.stwim.pl
Rok założenia 2009
Siedziba ul. Jagiellońska 20/7
10-272 Olsztyn
Profil działalności Stowarzyszenie
Kontakt biuro.stwim@gmail.com
ul. Jagiellońska 20/7
10-272 Olsztyn
KRS 0000337271

Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur – zarejestrowane zostało 29 września 2009 roku. Działa na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej oraz odnowę i popularyzację regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, dziedzictwa i krajobrazu kulturowego regionu.

Historia

Przed zarejestrowaniem osoby stanowiące grupę inicjatywną działały w stowarzyszeniu nierejestrowym założonym w 2007 roku. Działalność przedrejestrowa polegała m.in. na współorganizacji imprez typu pokazy i prezentacje rzemieślnicze, konkursy i imprezy wystawienniczo-handlowe. Najbardziej znaczącą imprezą, w jakiej stowarzyszenie nierejestrowe uczestniczyło, były dwie edycje kiermasu organizowanego w Bałdach.

Po zarejestrowaniu stowarzyszenie zostało współorganizatorem I Warmińskiego Jarmarku Świątecznego, który odbył się w Olsztynie w dniach 17-20 grudnia. W ramach w/w Jarmarku stowarzyszenie odpowiadało za organizację stoisk handlowych, pokazów twórców-rzemiosło i prace artystyczne.

W styczniu 2010 roku stowarzyszenie zawarło porozumienie z gminą Purda, na mocy którego stało się prawnym współorganizatorem imprezy Warmiński Kiermas Tradycji, Dialogu i Zabawy, gdzie odpowiadało za obsługę administracyjną, organizację pokazów rzemiosła, sztuki, występów artystycznych.

W 2011 stowarzyszenie prowadziło prace mające na celu uruchomienie innych imprez cyklicznych oraz inicjatyw zmierzających w kierunku edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej oraz odnowę i popularyzację regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, dziedzictwa i krajobrazu kulturowego regionu. W ramach tych działań zawierają się działania skierowane do dzieci - akcje edukacyjne związane z kulturą i historią dawnych i współczesnych mieszkańców Warmii i Mazur w formie zabaw, konkursów, questów, ścieżek dydaktycznych. EduQuest, czyli gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw. Questingu, stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia.

W maju 2011 roku Stowarzyszenie uzyskało wsparcie zadania publicznego pod nazwą "Propagowanie turystyki aktywnej, w tym pieszej, rowerowej i wodnej". Tym samym gmina Olsztyn dofinansowała projekt skierowany do mieszkańców Olsztyna. Zaplanowane działania to z jednej strony swoista zabawa, aktywna forma spędzenia wolnego czasu, z drugiej zaś - nauka. Projekt "Quest- aktywna forma turystyki" pozwolił na zbudowanie szlaku turystyczno-kulturowego, obejmującego najciekawsze miejsca i obiekty zabytkowe na olsztyńskiej Starówce. Idea budowy tego rodzaju szlaków to poznawanie dziedzictwa kulturowego dzięki zagadkom i łamigłówkom, przez co staje się niezwykle atrakcyjna dla dzieci i młodzieży. Turysta dostaje mapkę i opis questu (z ang. poszukiwanie), czyli napisane prozą lub wierszem zadanie do zrealizowania. Wędruje zgodnie z instrukcjami, rozwiązując zagadki i łamigłówki, i tym sposobem dociera do miejsca, do których chce go zaprowadzić organizator. Warto zauważyć, że Quest wymaga aktywności w przestrzeni gry – biegania, spacerowania i odkrywania kolejnych wskazówek i ma głębszy cel – głównie bawi, ale również edukuje i integruje uczestników.

Od sierpnia 2011 do lipca 2013 Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur realizowało projekt Wolontariatu Seniorów Grundtviga pt. "Senior Volunteering for Cultural Exchange". Projekt był skierowany do osób w wieku 50+. Obejmował dwa czterotygodniowe wyjazdy trójek wolontariuszy z Polski do estońskiego partnera - Centrum Wolontariatu VIVAK w Viljandi - oraz przyjęcie tożsamej liczby wolontariuszy z Estonii.

Stowarzyszenie zapowiada: W przyszłości nadal zamierzamy rozwijać działania, które zostały zainaugurowane w latach wcześniejszych. Główny nacisk kładziemy na kierunek związany z rozwojem gier edukacyjnych-upowszechnianie idei wykorzystania do celów edukacyjnych, promocji miejsc i wydarzeń, a także jako sposób na uatrakcyjnienie pobytu w danym miejscu. Założone cele osiągnąć zamierzamy zarówno poprzez szkolenia mające na celu naukę budowy questów (dla organizacji pozarządowych, grup nieformalnych, oraz osób indywidualnych) jak i uruchamianie pokazowych questów zbudowanych na bazie dzieł miejscowych twórców ludowych (poeci, artyści), zabytków architektonicznych, wydarzeń i postaci historycznych.

Statut

  • Oświadczenie woli w imieniu stowarzyszenia w zakresie zaciągania zobowiązań majątkowych stowarzyszenia wymaga podpisu dwóch członków zarządu, w tym prezesa lub wiceprezesa.
  • W pozostałych sprawach stowarzyszenie reprezentuje prezes lub inny członek zarządu.

Cele

Celem Stowarzyszenia jest działanie na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalenie tożsamości lokalnej i regionalnej, odnowa i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, dziedzictwa, krajobrazu kulturowego.

Zarząd

Formy działalności

Projekty Stowarzyszenia Twórców Warmii i Mazur:

  • Centrum Edukacji Regionalnej - miejsce, gdzie poprzez zabytki techniki i "artykuły gospodarstwa domowego" oraz techniki i technologie produkcji można ukazać kolejne etapy nowoczesnego rozwoju całego regionu – od okresu plemion Pruskich do dnia dzisiejszego. Wykorzystując techniki multimedialne i oryginalne koncepcje wystawiennicze (warsztaty, pokazy i prezentacje na bazie poszczególnych pracowni przewidzianych w projekcie), możliwe będzie prowadzenie działań edukacyjnych poświęconych poznaniu i kultywowaniu dziedzictwa kulturowego mieszkańców naszego regionu, promocja dorobku przodków (tygiel kulturowy) oraz gromadzenie pamiątek związanych z szeroko pojętym dziedzictwem kulturowym(przemysł, rzemiosło, zwyczaje, obrzędy, kulinaria, sztuka, poezja i literatura).
  • EduQuesty - gry edukacyjne stworzone wg wzorców tzw. Questingu
  • Grundtvig - projekt polegający na organizacji szkoleń z zakresu pisania i wdrażania gier edukacyjnych w formie questów (questing) – 10 beneficjentów z krajów europejskich Unii
  • Platformy internetowe:
    • Warmia gra i uczy - to projekt platformy gier edukacyjnych realizowany przy udziale środków RPO.

Projekt ma na celu stworzenie internetowej platformy gier edukacyjnych poświęconych regionalizmom (historia, postacie, budowle, zabytki, flora i fauna Warmii). Gry skierowane do różnych grup wiekowych dostępne on-line mają stanowić narzędzie wspomagające edukację zarówno dzieci, jak i młodzieży czy też osób dorosłych. Projekt ten jest projektem pionierskim w skali kraju.

    • Cudze chwalicie swego nie znacie - to projekt budowy platformy prezentującej dorobek artystyczny mieszkańców Warmii i Mazur. Celem tego projektu jest prezentacja osiągnięć, prac osób które w sposób amatorski lub zawodowy zajmują się szeroko pojętą twórczością. Prezentowane będą zarówno prace, jak i życiorysy poszczególnych osób.

Bibliografia

facebook.com
Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur