Budownictwo inżynierii lądowej i wodnej: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja zweryfikowana] |
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 7: | Linia 7: | ||
== Znaczenie dla regionu == | == Znaczenie dla regionu == | ||
− | W 2012 r. na Warmii i Mazurach wartość produkcji budowlano-montażowej obiektów inżynierii lądowej i wodnej wynosiła 923,5 mln złotych i stanowiła ponad 43% w ogólnej wartości produkcji budowlano-montażowej. Wśród wymienionych powyżej obiektów inżynierii lądowej i wodnej największa wartość produkcji, zarówno w ramach robót inwestycyjnych jak i remontowych, przypadła na rurociągi, linie telekomunikacyjne i elektroenergetyczne. Na kolejnym miejscu uplasowały się roboty inwestycyjne w ramach budowy dróg i autostrad. | + | W 2012 r. na [[Warmia|Warmii]] i [[Mazury|Mazurach]] wartość produkcji budowlano-montażowej obiektów inżynierii lądowej i wodnej wynosiła 923,5 mln złotych i stanowiła ponad 43% w ogólnej wartości produkcji budowlano-montażowej. Wśród wymienionych powyżej obiektów inżynierii lądowej i wodnej największa wartość produkcji, zarówno w ramach robót inwestycyjnych jak i remontowych, przypadła na rurociągi, linie telekomunikacyjne i elektroenergetyczne. Na kolejnym miejscu uplasowały się roboty inwestycyjne w ramach budowy dróg i autostrad. |
Wśród obiektów infrastruktury transportowej wysoką wartość w ramach robót inwestycyjnych osiągnęła produkcja budowlano-montażowa budowli wodnych, która osiągnęła wynik blisko trzykrotnie wyższy od wartości produkcji mostów, wiaduktów, estakad czy tuneli. [2] | Wśród obiektów infrastruktury transportowej wysoką wartość w ramach robót inwestycyjnych osiągnęła produkcja budowlano-montażowa budowli wodnych, która osiągnęła wynik blisko trzykrotnie wyższy od wartości produkcji mostów, wiaduktów, estakad czy tuneli. [2] | ||
<br/> | <br/> | ||
Linia 18: | Linia 18: | ||
== Bibliografia == | == Bibliografia == | ||
− | [ | + | [http://olsztyn.stat.gov.pl/dane-o-wojewodztwie/wojewodztwo-927/nauka-technika-przemysl-budownictwo-inwestycjewojewodztwo2013-1190/ olsztyn.stat.gov.p] [18.06.2014]<br/> |
− | [ | + | [http://olsztyn.stat.gov.pl/dane-o-wojewodztwie/wojewodztwo-927/nauka-technika-przemysl-budownictwo-inwestycjewojewodztwo2013-1190/ olsztyn.stat.gov.p] [18.06.2014]<br/> |
− | + | Strategia rozwoju społeczno-gospodarczego województwa warmińsko-mazurskiego do roku 2025<br/> | |
<br/> | <br/> | ||
[[Kategoria:Gospodarka]]<br /> | [[Kategoria:Gospodarka]]<br /> | ||
− | [[Kategoria:Gospodarka regionalna]] | + | [[Kategoria:Gospodarka regionalna]] [[Kategoria: 1990-]]<br /> |
− | [[Kategoria: | ||
− |
Aktualna wersja na dzień 16:24, 21 mar 2015
Budownictwo inżynierii lądowej i wodnej – w województwie warmińsko-mazurskim w 2012 r. wartość produkcji budowlano-montażowej wyniosła 923,5 mln złotych, z czego około 62% stanowiła wartości robót inwestycyjnych,a 38% wartość robót remontowych.
Ogólna charakterystyka
W ramach budownictwa inżynierii lądowej i wodnej wyróżnić można następujące rodzaje obiektów budowlanych:
- infrastruktura transportu (np. autostrady, drogi ekspresowe, ulice, drogi szynowe, mosty, wiadukty, tunele, przejścia podziemne i naziemne, budowle wodne),
- rurociągi, linie telekomunikacyjne i elektroenergetyczne,
- kompleksowe budowle na terenach przemysłowych, [1]
Znaczenie dla regionu
W 2012 r. na Warmii i Mazurach wartość produkcji budowlano-montażowej obiektów inżynierii lądowej i wodnej wynosiła 923,5 mln złotych i stanowiła ponad 43% w ogólnej wartości produkcji budowlano-montażowej. Wśród wymienionych powyżej obiektów inżynierii lądowej i wodnej największa wartość produkcji, zarówno w ramach robót inwestycyjnych jak i remontowych, przypadła na rurociągi, linie telekomunikacyjne i elektroenergetyczne. Na kolejnym miejscu uplasowały się roboty inwestycyjne w ramach budowy dróg i autostrad.
Wśród obiektów infrastruktury transportowej wysoką wartość w ramach robót inwestycyjnych osiągnęła produkcja budowlano-montażowa budowli wodnych, która osiągnęła wynik blisko trzykrotnie wyższy od wartości produkcji mostów, wiaduktów, estakad czy tuneli. [2]
Warmia i Mazury wciąż należą do obszarów o najmniejszej dostępności komunikacyjnej w Europie. Za główne przyczyny takiego stanu uznaje się:
- najniższą w całym kraju gęstość dróg o twardej nawierzchni,
- niski poziom gęstości linii kolejowych (13 miejsce w kraju),
- zły lub średni stan eksploatowanych linii kolejowych w znacznej części regionu,
- słabo rozwinięty transport lotniczy,
- niski poziom przeładunkowego transportu wodnego (śródlądowego i morskiego) [3]
Bibliografia
olsztyn.stat.gov.p [18.06.2014]
olsztyn.stat.gov.p [18.06.2014]
Strategia rozwoju społeczno-gospodarczego województwa warmińsko-mazurskiego do roku 2025