Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
Linia 50: | Linia 50: | ||
* EduQuesty -gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw Questingu stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia. | * EduQuesty -gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw Questingu stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia. | ||
* Grundtvig - projekt polegający na organizacji szkoleń z zakresu pisania i wdrażania gier edukacyjnych w formie questów (questing) – 10 beneficjentów z krajów europejskich Unii | * Grundtvig - projekt polegający na organizacji szkoleń z zakresu pisania i wdrażania gier edukacyjnych w formie questów (questing) – 10 beneficjentów z krajów europejskich Unii | ||
− | * Platformy internetowe: <br/> a)'' Warmia gra i uczy to projekt platformy gier edukacyjnych realizowany przy udziale środków RPO.<br/>'' | + | * Platformy internetowe: <br/> |
+ | a)'' Warmia gra i uczy to projekt platformy gier edukacyjnych realizowany przy udziale środków RPO.<br/>'' | ||
Projekt ma na celu stworzenie internetowej platformy gier edukacyjnych poświęconych regionalizmom-historia, postacie, budowle , zabytki, flora i fauna Warmii. Gry skierowane do różnych grup wiekowych dostępne on-line maja stanowić narzędzie wspomagające edukacje zarówno dzieci jak i młodzieży czy też osób dorosłych w w/w tematach. Projekt ten jest projektem pionierskim w skali kraju.<br/> | Projekt ma na celu stworzenie internetowej platformy gier edukacyjnych poświęconych regionalizmom-historia, postacie, budowle , zabytki, flora i fauna Warmii. Gry skierowane do różnych grup wiekowych dostępne on-line maja stanowić narzędzie wspomagające edukacje zarówno dzieci jak i młodzieży czy też osób dorosłych w w/w tematach. Projekt ten jest projektem pionierskim w skali kraju.<br/> | ||
b)'' Cudze chwalicie swego nie znacie to projekt budowy platformy prezentującej dorobek artystyczny mieszkańców Warmii i Mazur.<br/>'' | b)'' Cudze chwalicie swego nie znacie to projekt budowy platformy prezentującej dorobek artystyczny mieszkańców Warmii i Mazur.<br/>'' |
Wersja z 20:16, 15 lis 2014
Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur – zarejestrowane zostało 29 września 2009 roku. Działa na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej, oraz odnowy i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, jej dziedzictwa i krajobrazu kulturowego.
Spis treści
Historia
Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur zarejestrowane zostało 29 września 2009 roku. Przed zarejestrowaniem osoby stanowiące grupę inicjatywną działały w stowarzyszenia nierejestrowym założonym 2007 roku. Działalności przed rejestrowa polegała na m.in. współorganizacji imprez typu pokazy i prezentacje rzemieślnicze, organizacja konkursów i imprez wystawienniczo-handlowych. Najbardziej znaczącą impreza w jakiej stowarzyszenie nierejestrowe uczestniczyło były dwie edycje Wrót Warmii organizowane w Bałdach.
Po zarejestrowaniu stowarzyszenie zostało współorganizatorem I Warmińskiego Jarmarku Świątecznego który odbył się w Olsztynie w dniach 17-20 grudnia W ramach w/w Jarmarku stowarzyszenie odpowiadało za organizację stoisk handlowych, pokazów twórców-rzemiosło i prace artystyczne.
W styczniu 2010 roku stowarzyszenie zawarło porozumienie z gminą Purda na mocy którego stało się prawnym współorganizatorem imprezy „Kiermas Warmiński”, gdzie odpowiadało za obsługę administracyjną, organizację pokazów rzemiosła, sztuki, występów artystycznych.
W 2011 stowarzyszenie prowadziło prace mające na celu uruchomienie innych imprez cyklicznych oraz inicjatyw w kierunku edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej, oraz odnowy i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, jej dziedzictwa i krajobrazu kulturowego. W ramach tych działań są działania skierowane do dzieci- działania edukacyjne związane z kulturą i historią dawnych i współczesnych mieszkańców Warmii i Mazur(forma zabaw, konkursów, questów, ścieżek dydaktycznych). EduQuest czyli gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw Questingu stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia.
W maju 2011 roku Stowarzyszenie uzyskało wsparcie zadania publicznego pod nazwą „Propagowanie turystyki aktywnej w tym pieszej, rowerowej i wodnej”. Tym samym gmina Olsztyn dofinansowała projekt skierowany do mieszkańców Olsztyna Zaplanowane działania to z jednej strony swoista zabawa-aktywna forma spędzenia wolnego czasu, z drugiej zaś nauka. Projekt „Quest- aktywna forma turystyki” pozwolił na zbudowanie szlaku turystyczno-kulturowego, obejmującego najciekawsze miejsca i obiekty zabytkowe na olsztyńskiej Starówce.
Idea budowy tego rodzaju szlaków to poznawanie dziedzictwa kulturowego dzięki zagadkom i łamigłówkom, przez co staje się niezwykle atrakcyjna dla dzieci i młodzieży.
Turysta dostaje mapkę i opis questu (z ang. poszukiwanie) czyli napisane prozą lub wierszem zadanie do zrealizowania. Wędruje zgodnie z instrukcjami rozwiązując zagadki i łamigłówki, i tym sposobem dociera do miejsca, do których chce go zaprowadzić organizator. Warto zauważyć, że Quest wymaga aktywności w przestrzeni gry – biegania, spacerowania i odkrywania kolejnych wskazówek i ma głębszy cel – głównie bawi, ale również edukuje i integruje uczestników.
W przyszłości nadal zamierzamy rozwijać działania , które zostały zainaugurowane w latach
wcześniejszych. Główny nacisk kładziemy na kierunek związany z rozwojem gier edukacyjnych-upowszechnianie idei wykorzystania do celów edukacyjnych, promocji miejsc i wydarzeń, a także jako sposób na uatrakcyjnienie pobytu w danym miejscu.Założone cele osiągnąć zamierzamy zarówno poprzez szkolenia mające na celu naukę budowy questów (dla organizacji pozarządowych, grup nieformalnych, oraz osób indywidualnych) jak i uruchamianie pokazowych questów zbudowanych na bazie dzieł miejscowych twórców ludowych (poeci, artyści), zabytków architektonicznych, wydarzeń i postaci historycznych
Statut
1. Oświadczenie woli w imieniu Stowarzyszenia w zakresie zaciągania zobowiązań majątkowych Stowarzyszenia wymaga podpisu dwóch członków zarządu, w tym prezesa lub wiceprezesa.
2. W pozostałych sprawach Stowarzyszenie reprezentuje prezes lub inny członek zarządu.
Cele
Celem Stowarzyszenia jest działanie na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalenie tożsamości lokalnej i regionalnej. Odnowa i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, dziedzictwa, krajobrazu kulturowego. W ramach tych działań są działania skierowane do dzieci- działania edukacyjne związane z kulturą i historią dawnych i współczesnych mieszkańców Warmii i Mazur(forma zabaw, konkursów, questów, ścieżek dydaktycznych). Quest czyli gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw Questingu stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia.
Od sierpnia 2011 do lipca 2013 Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur realizuje projekt Wolontariatu Seniorów Grundtviga pt. "Senior Volunteering for Cultural Exchange". Projekt jest skierowany do osób w wieku 50+. Obejmuje dwa czterotygodniowe wyjazdy trójek wolontariuszy z Polski do naszego estońskiego partnera - Centrum Wolontariatu VIVAK w Viljandi, oraz przyjęcie tożsamej liczby wolontariuszy z Estonii.Podobny projekt z partnerem litewskim realizujemy od 2012 roku
Zarząd
Lewandowska Izabela - Członek Rady Nadzorczej
Długokęcka Krystyna - Członek Rady Nadzorczej
Becla Krzysztof Andrzej - Członek Rady Nadzorczej
Biedrawa Bogusław Ryszard - Prezes
Maculewicz Ewa - Wiceprezes
Formy działalności
Projekty Stowarzyszenia Twórców Warmii i Mazur:
- Centrum Edukacji Regionalnej - miejsce gdzie poprzez zabytki techniki i „artykuły gospodarstwa domowego” oraz techniki i technologie produkcji można ukazać kolejne etapy nowoczesnego rozwoju całego regionu – od okresu plemion Pruskich do dnia dzisiejszego. Wykorzystując techniki multimedialne i oryginalne koncepcje wystawiennicze (warsztaty, pokazy i prezentacje na bazie poszczególnych pracowni przewidzianych w projekcie) możliwe będzie prowadzenie działań edukacyjnych poświęconych poznaniu i kultywowaniu dziedzictwa kulturowego mieszkańców naszego regionu, promocja dorobku przodków (tygiel kulturowy) oraz gromadzenie pamiątek związanych z szeroko pojętym dziedzictwem kulturowym(przemysł, rzemiosło, zwyczaje, obrzędy, kulinaria, sztuka, poezja i literatura).
- EduQuesty -gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw Questingu stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia.
- Grundtvig - projekt polegający na organizacji szkoleń z zakresu pisania i wdrażania gier edukacyjnych w formie questów (questing) – 10 beneficjentów z krajów europejskich Unii
- Platformy internetowe:
a) Warmia gra i uczy to projekt platformy gier edukacyjnych realizowany przy udziale środków RPO.
Projekt ma na celu stworzenie internetowej platformy gier edukacyjnych poświęconych regionalizmom-historia, postacie, budowle , zabytki, flora i fauna Warmii. Gry skierowane do różnych grup wiekowych dostępne on-line maja stanowić narzędzie wspomagające edukacje zarówno dzieci jak i młodzieży czy też osób dorosłych w w/w tematach. Projekt ten jest projektem pionierskim w skali kraju.
b) Cudze chwalicie swego nie znacie to projekt budowy platformy prezentującej dorobek artystyczny mieszkańców Warmii i Mazur.
Celem tego projektu jest prezentacja osiągnięć, prac osób które w sposób amatorski lub zawodowy zajmują się szeroko pojętą twórczością. Prezentowane będą zarówno prace jak i życiorysy poszczególnych osób
Źródła