Antoni Wawrzyn: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
(Utworzono nową stronę "{{Ludzie sportu infobox |nazwa = Antoni Wawrzyn |grafika = Wawrzyn.jpg |podpis grafiki = |Imię i Nazwisko = Anto...")
 
Linia 2: Linia 2:
 
  |nazwa                  = Antoni Wawrzyn
 
  |nazwa                  = Antoni Wawrzyn
 
  |grafika                = Wawrzyn.jpg
 
  |grafika                = Wawrzyn.jpg
  |podpis grafiki          =  
+
  |podpis grafiki          = z archiwum Janusza Poryckiego
 
  |Imię i Nazwisko        = Antoni Wawrzyn  
 
  |Imię i Nazwisko        = Antoni Wawrzyn  
 
  |Data i miejsce urodzenia = 2 listopada 1945 roku w Borkach
 
  |Data i miejsce urodzenia = 2 listopada 1945 roku w Borkach
Linia 12: Linia 12:
 
=Działacze=
 
=Działacze=
 
Zadebiutował w 1968 roku w Wyścigowych Mistrzostwach Polski w Łodzi jako mechanik ekipy Sportowego Klubu Motorowego przy PZM Olsztyn. W tej roli pracował z Jerzym Kuńczikiem w Motocrossowych Mistrzostwach Polski, a od  1972 roku z zawodnikami Jerzym Lewandowskim i Henrykiem Ziemskim. Od 1974 roku był szefem  sekcji motocrossowej w AMK OZOS. W zespole startowali zawodnicy, Czesław Obłoczyński, Stanisław Olszewski, Aleksander Lachowicz, Zdzisław Mielczarski, Zbigniew Kłujszo, Ryszard Lejszo, Kazimierz  Markowski, Józef i Mieczysław Sosna. W tym czasie był współorganizatorem Motocrossowych Mistrzostw Polski w Olsztynie,  pełnił funkcję kierownika zawodów lub zastępcy ds. sportowych. Z większych  przedsięwzięć to Motocrossowy Puchar FIM z udziałem czołówki europejskiej i  Motocrossowy Puchar Pokoju i Przyjaźni. Członek ekipy PZMot na wyjazdy zagraniczne jako mechanik i menadżer ekipy, między innymi na sześciodniówki motocyklowe.
 
Zadebiutował w 1968 roku w Wyścigowych Mistrzostwach Polski w Łodzi jako mechanik ekipy Sportowego Klubu Motorowego przy PZM Olsztyn. W tej roli pracował z Jerzym Kuńczikiem w Motocrossowych Mistrzostwach Polski, a od  1972 roku z zawodnikami Jerzym Lewandowskim i Henrykiem Ziemskim. Od 1974 roku był szefem  sekcji motocrossowej w AMK OZOS. W zespole startowali zawodnicy, Czesław Obłoczyński, Stanisław Olszewski, Aleksander Lachowicz, Zdzisław Mielczarski, Zbigniew Kłujszo, Ryszard Lejszo, Kazimierz  Markowski, Józef i Mieczysław Sosna. W tym czasie był współorganizatorem Motocrossowych Mistrzostw Polski w Olsztynie,  pełnił funkcję kierownika zawodów lub zastępcy ds. sportowych. Z większych  przedsięwzięć to Motocrossowy Puchar FIM z udziałem czołówki europejskiej i  Motocrossowy Puchar Pokoju i Przyjaźni. Członek ekipy PZMot na wyjazdy zagraniczne jako mechanik i menadżer ekipy, między innymi na sześciodniówki motocyklowe.
.Przez kilka  kadencji członek Zarządu OKS Stomil Olsztyn . Przez 3 kadencje członek Zarządu Okręgowego PZM Olsztyn przez ostatnią Wiceprezes  ds. Sportu
+
Przez kilka  kadencji członek Zarządu OKS Stomil Olsztyn . Przez 3 kadencje członek Zarządu Okręgowego PZM Olsztyn przez ostatnią Wiceprezes  ds. Sportu.
 
Przez 3 kadencje członek Podkomisji Motocrossowej GKSM ZG PZM w Warszawie.
 
Przez 3 kadencje członek Podkomisji Motocrossowej GKSM ZG PZM w Warszawie.
 
Od 1980 roku przeszedł do pracy w zespole rajdowym Błażeja Krupy, jako mechanik
 
Od 1980 roku przeszedł do pracy w zespole rajdowym Błażeja Krupy, jako mechanik
 
Po zakończeniu kariery sportowej przez B. Krupę przeszedł do teamu Mariana Bublewicza, pracował jako mechanik startów przy obsłudze w Mistrzostwach Europy, aż  do tragicznego wypadku Mariana Bublewicza. Otrzymał propozycję kontraktu pracy w branży motorowej w Stanach Zjednoczonych w Indianapolis,  Po zakończeniu kontraktu rozpoczął prowadzenie firmy OLPOL hurtownia  oleju. Firma cały czas jest bliska sportom motorowym. W latach 1994 – 1998 prowadził zespół motocrossowy Motoklub Elf Olsztyn, który odnosił sukcesy na trasach motocrossowych w klasyfikacji indywidualnej, klubowej i zespołowej. Wg oceny sponsorów był to najlepiej zorganizowany zespół w Polsce.
 
Po zakończeniu kariery sportowej przez B. Krupę przeszedł do teamu Mariana Bublewicza, pracował jako mechanik startów przy obsłudze w Mistrzostwach Europy, aż  do tragicznego wypadku Mariana Bublewicza. Otrzymał propozycję kontraktu pracy w branży motorowej w Stanach Zjednoczonych w Indianapolis,  Po zakończeniu kontraktu rozpoczął prowadzenie firmy OLPOL hurtownia  oleju. Firma cały czas jest bliska sportom motorowym. W latach 1994 – 1998 prowadził zespół motocrossowy Motoklub Elf Olsztyn, który odnosił sukcesy na trasach motocrossowych w klasyfikacji indywidualnej, klubowej i zespołowej. Wg oceny sponsorów był to najlepiej zorganizowany zespół w Polsce.
Odznaczenia
+
'''Odznaczenia'''
Złoty Krzyż Zasługi
+
*Złoty Krzyż Zasługi
Tytuł Honorowy Zasłużony dla Kultury Fizycznej i Sportu  
+
*Tytuł Honorowy Zasłużony dla Kultury Fizycznej i Sportu  
Zasłużony dla Warmii i Mazur
+
*Zasłużony dla Warmii i Mazur
Złota Honorowa Odznaka PZM
+
*Złota Honorowa Odznaka PZM
 
 
 
=Bibliografia=
 
=Bibliografia=
*Dokumentacja Motoklubu Oltsztyn
+
*Dokumentacja [[Motoklub Olsztyn|Motoklubu Olsztyn]]
 
 
  
 
[[Kategoria: Sport|Wawrzyn, Antoni]] [[Kategoria: Działacze|Wawrzyn, Antoni]] [[Kategoria: Sporty motorowe|Wawrzyn, Antoni]]
 
[[Kategoria: Sport|Wawrzyn, Antoni]] [[Kategoria: Działacze|Wawrzyn, Antoni]] [[Kategoria: Sporty motorowe|Wawrzyn, Antoni]]

Wersja z 20:14, 24 lis 2014

Antoni Wawrzyn

z archiwum Janusza Poryckiego
z archiwum Janusza Poryckiego
Imię i nazwisko Antoni Wawrzyn
Data i miejsce urodzenia 2 listopada 1945 roku w Borkach
Dyscyplina Sporty motorowe
Największy sukces Szef zespołu Moto Elf Olsztyn

Antoni Wawrzyn (ur. 2 listopada 1945 roku w Borkach) – Długoletni działacz sportów motorowych na Warmii i Mazurach.

Działacze

Zadebiutował w 1968 roku w Wyścigowych Mistrzostwach Polski w Łodzi jako mechanik ekipy Sportowego Klubu Motorowego przy PZM Olsztyn. W tej roli pracował z Jerzym Kuńczikiem w Motocrossowych Mistrzostwach Polski, a od 1972 roku z zawodnikami Jerzym Lewandowskim i Henrykiem Ziemskim. Od 1974 roku był szefem sekcji motocrossowej w AMK OZOS. W zespole startowali zawodnicy, Czesław Obłoczyński, Stanisław Olszewski, Aleksander Lachowicz, Zdzisław Mielczarski, Zbigniew Kłujszo, Ryszard Lejszo, Kazimierz Markowski, Józef i Mieczysław Sosna. W tym czasie był współorganizatorem Motocrossowych Mistrzostw Polski w Olsztynie, pełnił funkcję kierownika zawodów lub zastępcy ds. sportowych. Z większych przedsięwzięć to Motocrossowy Puchar FIM z udziałem czołówki europejskiej i Motocrossowy Puchar Pokoju i Przyjaźni. Członek ekipy PZMot na wyjazdy zagraniczne jako mechanik i menadżer ekipy, między innymi na sześciodniówki motocyklowe. Przez kilka kadencji członek Zarządu OKS Stomil Olsztyn . Przez 3 kadencje członek Zarządu Okręgowego PZM Olsztyn przez ostatnią Wiceprezes ds. Sportu. Przez 3 kadencje członek Podkomisji Motocrossowej GKSM ZG PZM w Warszawie. Od 1980 roku przeszedł do pracy w zespole rajdowym Błażeja Krupy, jako mechanik Po zakończeniu kariery sportowej przez B. Krupę przeszedł do teamu Mariana Bublewicza, pracował jako mechanik startów przy obsłudze w Mistrzostwach Europy, aż do tragicznego wypadku Mariana Bublewicza. Otrzymał propozycję kontraktu pracy w branży motorowej w Stanach Zjednoczonych w Indianapolis, Po zakończeniu kontraktu rozpoczął prowadzenie firmy OLPOL hurtownia oleju. Firma cały czas jest bliska sportom motorowym. W latach 1994 – 1998 prowadził zespół motocrossowy Motoklub Elf Olsztyn, który odnosił sukcesy na trasach motocrossowych w klasyfikacji indywidualnej, klubowej i zespołowej. Wg oceny sponsorów był to najlepiej zorganizowany zespół w Polsce. Odznaczenia

  • Złoty Krzyż Zasługi
  • Tytuł Honorowy Zasłużony dla Kultury Fizycznej i Sportu
  • Zasłużony dla Warmii i Mazur
  • Złota Honorowa Odznaka PZM

Bibliografia