Szkoła Podstawowa Specjalna przy Domu Pomocy Społecznej Zgromadzenia Sióstr Benedyktynek Misjonarek w Ełku: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 10: | Linia 10: | ||
|Patron = | |Patron = | ||
}} | }} | ||
− | + | ''' Szkoła Podstawowa Specjalna przy Domu Pomocy Społecznej Zgromadzeniu Sióstr Benedyktynek Misjonarek w Ełku''' – placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]], w [[Ełk|Ełku]]. Szkoła prowadzona jest przez Zgromadzenie Sióstr Benedyktynek Misjonarek. Dyrektorem Gimnazjum oraz [[Szkoła Podstawowa Specjalna przy Domu Pomocy Społecznej Z.Sióstr Benedyktynek Misjonarek w Ełku|Szkoły Podstawowej Specjalnej]] jest [[Ewa Kowalczyk]] - siostra Barbara.<br/><br/> | |
− | ''' Szkoła Podstawowa Specjalna przy Domu Pomocy Społecznej Zgromadzeniu Sióstr Benedyktynek Misjonarek w Ełku''' – placówka | ||
− | |||
== Cele i zadania == | == Cele i zadania == | ||
Szkoła wypełnia swoje zadania poprzez: | Szkoła wypełnia swoje zadania poprzez: | ||
− | |||
* diagnostykę psychologiczno-pedagogiczną i społeczną, | * diagnostykę psychologiczno-pedagogiczną i społeczną, | ||
* realizację grupowych i indywidualnych zajęć rewalidacyjnych, | * realizację grupowych i indywidualnych zajęć rewalidacyjnych, | ||
Linia 25: | Linia 22: | ||
* realizowanie wycieczek edukacyjno-poznawczych, | * realizowanie wycieczek edukacyjno-poznawczych, | ||
* organizowanie spotkań z rodzicami wychowanków. | * organizowanie spotkań z rodzicami wychowanków. | ||
− | |||
− | |||
== Działalność == | == Działalność == | ||
+ | Szkoła Podstawowa Specjalna zajmuje się edukacją i terapią dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Prowadzona jest działalność wychowawcza, edukacyjna, terapeutyczna i opiekuńcza. Uczniowie są mieszkańcami Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci Zgromadzenia Sióstr Benedyktynek Misjonarek w Ełku lub uczęszczają na zajęcia w ośrodku dziennym w Środowiskowym Domu Samopomocy Zgromadzenia Sióstr Benedyktynek Misjonarek w Ełku. | ||
− | + | W Szkole funkcjonują: | |
− | |||
− | W Szkole | ||
− | |||
* 4 zespoły edukacyjno-terapeutyczne dla dzieci z upośledzeniem umiarkowanym i znacznym - 6–8 osobowe, | * 4 zespoły edukacyjno-terapeutyczne dla dzieci z upośledzeniem umiarkowanym i znacznym - 6–8 osobowe, | ||
* 7 zespołów rewalidacyjno–wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem głębokim - 2–4 osobowe, pracujące w wymiarze 4 godzin dziennie. | * 7 zespołów rewalidacyjno–wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem głębokim - 2–4 osobowe, pracujące w wymiarze 4 godzin dziennie. | ||
Podstawowymi formami rehabilitacji są: | Podstawowymi formami rehabilitacji są: | ||
− | |||
* Terapia psychologiczna i pedagogiczna, | * Terapia psychologiczna i pedagogiczna, | ||
* Terapia sensoryczna, | * Terapia sensoryczna, | ||
Linia 44: | Linia 36: | ||
* Hipoterapia | * Hipoterapia | ||
* Terapia zajęciowa, | * Terapia zajęciowa, | ||
− | * Aktywizacja zawodowa. | + | * Aktywizacja zawodowa. |
− | |||
− | |||
== Kadra pedagogiczna == | == Kadra pedagogiczna == | ||
− | |||
Nauczyciele-wychowawcy i terapeuci: | Nauczyciele-wychowawcy i terapeuci: | ||
− | |||
* nauczanie początkowe - Lucyna Chomiczewska | * nauczanie początkowe - Lucyna Chomiczewska | ||
* pedagog terapeuta - Maria Walukiewicz | * pedagog terapeuta - Maria Walukiewicz | ||
Linia 56: | Linia 44: | ||
* zespół edukacyjno-terapeutyczny - Magdalena Chilicka, Monika Chmielewska, Agnieszka Modzelewska-Januszczyk, Ewa Piercewicz, Elżbieta Sobala | * zespół edukacyjno-terapeutyczny - Magdalena Chilicka, Monika Chmielewska, Agnieszka Modzelewska-Januszczyk, Ewa Piercewicz, Elżbieta Sobala | ||
* zespół rewalidacyjno-wychowawczy - Joanna Ciszewska, Monika Herman, Iwona Kulbacka, Mariola Papis–S. Anna, Joanna Roszko, Ewelina Tondera, Izabela Truszkowska | * zespół rewalidacyjno-wychowawczy - Joanna Ciszewska, Monika Herman, Iwona Kulbacka, Mariola Papis–S. Anna, Joanna Roszko, Ewelina Tondera, Izabela Truszkowska | ||
− | + | ==Zobacz też== | |
− | + | [[Tęczowa Fundacja w Ełku]] | |
== Bibliografia == | == Bibliografia == | ||
+ | [http://www.teczowydom.elk.pl/ Zgromadzenie Sióstr Misjonarek w Ełku] [13.11.2014] | ||
<br/> | <br/> | ||
− | + | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkolnictwo specjalne]][[Kategoria: Ełk]]<br /> | |
− | |||
− | |||
− | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: |
Wersja z 10:19, 3 mar 2015
Szkoła Podstawowa Specjalna przy Domu Pomocy Społecznej Zgromadzeniu Sióstr Benedyktynek Misjonarek w Ełku | |
| |
Data założenia: | XXI w. |
Poziom szkoły: | podstawowy |
Podtyp szkoły: | szkoła specjalna |
Adres: | ul. Kilińskiego 2, 19-300 Ełk |
Szkoła Podstawowa Specjalna przy Domu Pomocy Społecznej Zgromadzeniu Sióstr Benedyktynek Misjonarek w Ełku – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, w Ełku. Szkoła prowadzona jest przez Zgromadzenie Sióstr Benedyktynek Misjonarek. Dyrektorem Gimnazjum oraz Szkoły Podstawowej Specjalnej jest Ewa Kowalczyk - siostra Barbara.
Cele i zadania
Szkoła wypełnia swoje zadania poprzez:
- diagnostykę psychologiczno-pedagogiczną i społeczną,
- realizację grupowych i indywidualnych zajęć rewalidacyjnych,
- kształcenie wrażliwości i sprawności w zakresie zmysłów,
- rozwijanie pozawerbalnych i werbalnych form komunikowania się uczniów,
- rozwijanie dojrzałości społecznej uczniów,
- złożone oddziaływanie edukacyjne i wychowawcze na wychowanków we współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną,
- rozwijanie w uczniach działań ułatwiających włączenie osób z upośledzeniem umysłowym w życie środowiska lokalnego,
- realizowanie wycieczek edukacyjno-poznawczych,
- organizowanie spotkań z rodzicami wychowanków.
Działalność
Szkoła Podstawowa Specjalna zajmuje się edukacją i terapią dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Prowadzona jest działalność wychowawcza, edukacyjna, terapeutyczna i opiekuńcza. Uczniowie są mieszkańcami Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci Zgromadzenia Sióstr Benedyktynek Misjonarek w Ełku lub uczęszczają na zajęcia w ośrodku dziennym w Środowiskowym Domu Samopomocy Zgromadzenia Sióstr Benedyktynek Misjonarek w Ełku.
W Szkole funkcjonują:
- 4 zespoły edukacyjno-terapeutyczne dla dzieci z upośledzeniem umiarkowanym i znacznym - 6–8 osobowe,
- 7 zespołów rewalidacyjno–wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem głębokim - 2–4 osobowe, pracujące w wymiarze 4 godzin dziennie.
Podstawowymi formami rehabilitacji są:
- Terapia psychologiczna i pedagogiczna,
- Terapia sensoryczna,
- Terapia mowy,
- Fizjoterapia,
- Hipoterapia
- Terapia zajęciowa,
- Aktywizacja zawodowa.
Kadra pedagogiczna
Nauczyciele-wychowawcy i terapeuci:
- nauczanie początkowe - Lucyna Chomiczewska
- pedagog terapeuta - Maria Walukiewicz
- socjoterapia - Krystyna Kowalska
- zespół edukacyjno-terapeutyczny - Magdalena Chilicka, Monika Chmielewska, Agnieszka Modzelewska-Januszczyk, Ewa Piercewicz, Elżbieta Sobala
- zespół rewalidacyjno-wychowawczy - Joanna Ciszewska, Monika Herman, Iwona Kulbacka, Mariola Papis–S. Anna, Joanna Roszko, Ewelina Tondera, Izabela Truszkowska
Zobacz też
Bibliografia
Zgromadzenie Sióstr Misjonarek w Ełku [13.11.2014]