Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
m (Alanger przeniósł stronę Stowarzyszenie twórców warmii i mazur na Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: brak wielkich liter) |
|||
Linia 10: | Linia 10: | ||
|KRS = 0000337271 | |KRS = 0000337271 | ||
}} | }} | ||
− | + | ''' Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur ''' – zarejestrowane zostało 29 września 2009 roku. Działa na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej oraz odnowy i popularyzacja regionalnej tożsamości [[Warmia|Warmii]] i [[Mazury|Mazur]], jej dziedzictwa i krajobrazu kulturowego.<br/><br/> | |
− | ''' Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur ''' – zarejestrowane zostało 29 września 2009 roku. Działa na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej | ||
== Historia == | == Historia == | ||
− | Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur zarejestrowane zostało 29 września 2009 roku. Przed zarejestrowaniem osoby stanowiące grupę inicjatywną działały w | + | Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur zarejestrowane zostało 29 września 2009 roku. Przed zarejestrowaniem osoby stanowiące grupę inicjatywną działały w stowarzyszeniu nierejestrowym założonym w 2007 roku. Działalność przedrejestrowa polegała m.in. na współorganizacji imprez typu pokazy i prezentacje rzemieślnicze, konkursy i imprezy wystawienniczo-handlowe. Najbardziej znaczącą impreza w jakiej stowarzyszenie nierejestrowe uczestniczyło były dwie edycje Wrót Warmii organizowane w [[Bałdy|Bałdach]]. |
− | Po zarejestrowaniu stowarzyszenie zostało współorganizatorem I Warmińskiego Jarmarku Świątecznego który odbył się w Olsztynie w dniach 17-20 grudnia W ramach w/w Jarmarku stowarzyszenie odpowiadało za organizację stoisk handlowych, pokazów twórców-rzemiosło i prace artystyczne. | + | Po zarejestrowaniu stowarzyszenie zostało współorganizatorem I Warmińskiego Jarmarku Świątecznego, który odbył się w [[Olsztyn|Olsztynie]] w dniach 17-20 grudnia. W ramach w/w Jarmarku stowarzyszenie odpowiadało za organizację stoisk handlowych, pokazów twórców-rzemiosło i prace artystyczne. |
− | W styczniu 2010 roku stowarzyszenie zawarło porozumienie z gminą Purda na mocy którego stało się prawnym współorganizatorem imprezy | + | W styczniu 2010 roku stowarzyszenie zawarło porozumienie z [[Purda (gmina wiejska)|gminą Purda]], na mocy którego stało się prawnym współorganizatorem imprezy [[lkwim: Warmiński Kiermas Tradycji, Dialogu i Zabawy - 2010|Kiermas Warmiński]], gdzie odpowiadało za obsługę administracyjną, organizację pokazów rzemiosła, sztuki, występów artystycznych. |
W 2011 stowarzyszenie prowadziło prace mające na celu uruchomienie innych imprez cyklicznych oraz inicjatyw w kierunku edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej, oraz odnowy i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, jej dziedzictwa i krajobrazu kulturowego. W ramach tych działań są działania skierowane do dzieci- działania edukacyjne związane z kulturą i historią dawnych i współczesnych mieszkańców Warmii i Mazur(forma zabaw, konkursów, questów, ścieżek dydaktycznych). EduQuest czyli gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw Questingu stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia. | W 2011 stowarzyszenie prowadziło prace mające na celu uruchomienie innych imprez cyklicznych oraz inicjatyw w kierunku edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej, oraz odnowy i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, jej dziedzictwa i krajobrazu kulturowego. W ramach tych działań są działania skierowane do dzieci- działania edukacyjne związane z kulturą i historią dawnych i współczesnych mieszkańców Warmii i Mazur(forma zabaw, konkursów, questów, ścieżek dydaktycznych). EduQuest czyli gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw Questingu stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia. | ||
− | W maju 2011 roku Stowarzyszenie uzyskało wsparcie zadania publicznego pod nazwą | + | W maju 2011 roku Stowarzyszenie uzyskało wsparcie zadania publicznego pod nazwą "Propagowanie turystyki aktywnej, w tym pieszej, rowerowej i wodnej". Tym samym [[Olsztyn|gmina Olsztyn]] dofinansowała projekt skierowany do mieszkańców Olsztyna. Zaplanowane działania to z jednej strony swoista zabawa, aktywna forma spędzenia wolnego czasu, z drugiej zaś - nauka. Projekt "Quest- aktywna forma turystyki" pozwolił na zbudowanie szlaku turystyczno-kulturowego, obejmującego najciekawsze miejsca i obiekty zabytkowe na olsztyńskiej Starówce. |
− | |||
Idea budowy tego rodzaju szlaków to poznawanie dziedzictwa kulturowego dzięki zagadkom i łamigłówkom, przez co staje się niezwykle atrakcyjna dla dzieci i młodzieży. | Idea budowy tego rodzaju szlaków to poznawanie dziedzictwa kulturowego dzięki zagadkom i łamigłówkom, przez co staje się niezwykle atrakcyjna dla dzieci i młodzieży. | ||
− | Turysta dostaje mapkę i opis questu (z ang. poszukiwanie) czyli napisane prozą lub wierszem zadanie do zrealizowania. Wędruje zgodnie z instrukcjami rozwiązując zagadki i łamigłówki, i tym sposobem dociera do miejsca, do których chce go zaprowadzić organizator. Warto zauważyć, że Quest wymaga aktywności w przestrzeni gry – biegania, spacerowania i odkrywania kolejnych wskazówek i ma głębszy cel – głównie bawi, ale również edukuje i integruje uczestników. | + | Turysta dostaje mapkę i opis ''questu'' (z ang. poszukiwanie), czyli napisane prozą lub wierszem zadanie do zrealizowania. Wędruje zgodnie z instrukcjami rozwiązując zagadki i łamigłówki, i tym sposobem dociera do miejsca, do których chce go zaprowadzić organizator. Warto zauważyć, że Quest wymaga aktywności w przestrzeni gry – biegania, spacerowania i odkrywania kolejnych wskazówek i ma głębszy cel – głównie bawi, ale również edukuje i integruje uczestników. |
W przyszłości nadal zamierzamy rozwijać działania , które zostały zainaugurowane w latach | W przyszłości nadal zamierzamy rozwijać działania , które zostały zainaugurowane w latach | ||
− | wcześniejszych. Główny nacisk kładziemy na kierunek związany z rozwojem gier edukacyjnych-upowszechnianie idei wykorzystania do celów edukacyjnych, promocji miejsc i wydarzeń, a także jako sposób na uatrakcyjnienie pobytu w danym miejscu.Założone cele osiągnąć zamierzamy zarówno poprzez szkolenia mające na celu naukę budowy questów (dla organizacji pozarządowych, grup nieformalnych, oraz osób indywidualnych) jak i uruchamianie pokazowych questów zbudowanych na bazie dzieł miejscowych twórców ludowych (poeci, artyści), zabytków architektonicznych, wydarzeń i postaci historycznych | + | wcześniejszych. Główny nacisk kładziemy na kierunek związany z rozwojem gier edukacyjnych-upowszechnianie idei wykorzystania do celów edukacyjnych, promocji miejsc i wydarzeń, a także jako sposób na uatrakcyjnienie pobytu w danym miejscu. Założone cele osiągnąć zamierzamy zarówno poprzez szkolenia mające na celu naukę budowy questów (dla organizacji pozarządowych, grup nieformalnych, oraz osób indywidualnych) jak i uruchamianie pokazowych questów zbudowanych na bazie dzieł miejscowych twórców ludowych (poeci, artyści), zabytków architektonicznych, wydarzeń i postaci historycznych |
<br/> | <br/> | ||
== Statut == | == Statut == | ||
Linia 36: | Linia 34: | ||
<br/> | <br/> | ||
== Cele == | == Cele == | ||
− | Celem Stowarzyszenia jest działanie na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalenie tożsamości lokalnej i regionalnej. Odnowa i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, dziedzictwa, krajobrazu kulturowego. W ramach tych działań są działania skierowane do dzieci- działania edukacyjne związane z kulturą i historią dawnych i współczesnych mieszkańców Warmii i Mazur(forma zabaw, konkursów, questów, ścieżek dydaktycznych). Quest czyli gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw Questingu stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia. | + | Celem Stowarzyszenia jest działanie na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalenie tożsamości lokalnej i regionalnej. Odnowa i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, dziedzictwa, krajobrazu kulturowego. W ramach tych działań są działania skierowane do dzieci- działania edukacyjne związane z kulturą i historią dawnych i współczesnych mieszkańców Warmii i Mazur(forma zabaw, konkursów, questów, ścieżek dydaktycznych). Quest, czyli gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw. ''Questingu'', stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia. |
− | + | ||
+ | Od sierpnia 2011 do lipca 2013 Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur realizuje projekt Wolontariatu Seniorów Grundtviga pt. "Senior Volunteering for Cultural Exchange". Projekt jest skierowany do osób w wieku 50+. Obejmuje dwa czterotygodniowe wyjazdy trójek wolontariuszy z Polski do naszego estońskiego partnera - Centrum Wolontariatu VIVAK w Viljandi, oraz przyjęcie tożsamej liczby wolontariuszy z Estonii.Podobny projekt z partnerem litewskim realizujemy od 2012 roku. | ||
+ | |||
== Zarząd == | == Zarząd == | ||
Lewandowska Izabela - Członek Rady Nadzorczej<br/> | Lewandowska Izabela - Członek Rady Nadzorczej<br/> | ||
Linia 44: | Linia 44: | ||
Biedrawa Bogusław Ryszard - Prezes<br/> | Biedrawa Bogusław Ryszard - Prezes<br/> | ||
Maculewicz Ewa - Wiceprezes | Maculewicz Ewa - Wiceprezes | ||
− | |||
== Formy działalności == | == Formy działalności == | ||
Projekty Stowarzyszenia Twórców Warmii i Mazur: | Projekty Stowarzyszenia Twórców Warmii i Mazur: |
Wersja z 20:55, 3 mar 2015
Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur – zarejestrowane zostało 29 września 2009 roku. Działa na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej oraz odnowy i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, jej dziedzictwa i krajobrazu kulturowego.
Spis treści
Historia
Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur zarejestrowane zostało 29 września 2009 roku. Przed zarejestrowaniem osoby stanowiące grupę inicjatywną działały w stowarzyszeniu nierejestrowym założonym w 2007 roku. Działalność przedrejestrowa polegała m.in. na współorganizacji imprez typu pokazy i prezentacje rzemieślnicze, konkursy i imprezy wystawienniczo-handlowe. Najbardziej znaczącą impreza w jakiej stowarzyszenie nierejestrowe uczestniczyło były dwie edycje Wrót Warmii organizowane w Bałdach.
Po zarejestrowaniu stowarzyszenie zostało współorganizatorem I Warmińskiego Jarmarku Świątecznego, który odbył się w Olsztynie w dniach 17-20 grudnia. W ramach w/w Jarmarku stowarzyszenie odpowiadało za organizację stoisk handlowych, pokazów twórców-rzemiosło i prace artystyczne.
W styczniu 2010 roku stowarzyszenie zawarło porozumienie z gminą Purda, na mocy którego stało się prawnym współorganizatorem imprezy Kiermas Warmiński, gdzie odpowiadało za obsługę administracyjną, organizację pokazów rzemiosła, sztuki, występów artystycznych.
W 2011 stowarzyszenie prowadziło prace mające na celu uruchomienie innych imprez cyklicznych oraz inicjatyw w kierunku edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalanie tożsamości lokalnej i regionalnej, oraz odnowy i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, jej dziedzictwa i krajobrazu kulturowego. W ramach tych działań są działania skierowane do dzieci- działania edukacyjne związane z kulturą i historią dawnych i współczesnych mieszkańców Warmii i Mazur(forma zabaw, konkursów, questów, ścieżek dydaktycznych). EduQuest czyli gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw Questingu stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia.
W maju 2011 roku Stowarzyszenie uzyskało wsparcie zadania publicznego pod nazwą "Propagowanie turystyki aktywnej, w tym pieszej, rowerowej i wodnej". Tym samym gmina Olsztyn dofinansowała projekt skierowany do mieszkańców Olsztyna. Zaplanowane działania to z jednej strony swoista zabawa, aktywna forma spędzenia wolnego czasu, z drugiej zaś - nauka. Projekt "Quest- aktywna forma turystyki" pozwolił na zbudowanie szlaku turystyczno-kulturowego, obejmującego najciekawsze miejsca i obiekty zabytkowe na olsztyńskiej Starówce. Idea budowy tego rodzaju szlaków to poznawanie dziedzictwa kulturowego dzięki zagadkom i łamigłówkom, przez co staje się niezwykle atrakcyjna dla dzieci i młodzieży.
Turysta dostaje mapkę i opis questu (z ang. poszukiwanie), czyli napisane prozą lub wierszem zadanie do zrealizowania. Wędruje zgodnie z instrukcjami rozwiązując zagadki i łamigłówki, i tym sposobem dociera do miejsca, do których chce go zaprowadzić organizator. Warto zauważyć, że Quest wymaga aktywności w przestrzeni gry – biegania, spacerowania i odkrywania kolejnych wskazówek i ma głębszy cel – głównie bawi, ale również edukuje i integruje uczestników.
W przyszłości nadal zamierzamy rozwijać działania , które zostały zainaugurowane w latach
wcześniejszych. Główny nacisk kładziemy na kierunek związany z rozwojem gier edukacyjnych-upowszechnianie idei wykorzystania do celów edukacyjnych, promocji miejsc i wydarzeń, a także jako sposób na uatrakcyjnienie pobytu w danym miejscu. Założone cele osiągnąć zamierzamy zarówno poprzez szkolenia mające na celu naukę budowy questów (dla organizacji pozarządowych, grup nieformalnych, oraz osób indywidualnych) jak i uruchamianie pokazowych questów zbudowanych na bazie dzieł miejscowych twórców ludowych (poeci, artyści), zabytków architektonicznych, wydarzeń i postaci historycznych
Statut
1. Oświadczenie woli w imieniu Stowarzyszenia w zakresie zaciągania zobowiązań majątkowych Stowarzyszenia wymaga podpisu dwóch członków zarządu, w tym prezesa lub wiceprezesa.
2. W pozostałych sprawach Stowarzyszenie reprezentuje prezes lub inny członek zarządu.
Cele
Celem Stowarzyszenia jest działanie na polu edukacji kulturalnej ukierunkowanej na poznawanie i utrwalenie tożsamości lokalnej i regionalnej. Odnowa i popularyzacja regionalnej tożsamości Warmii i Mazur, dziedzictwa, krajobrazu kulturowego. W ramach tych działań są działania skierowane do dzieci- działania edukacyjne związane z kulturą i historią dawnych i współczesnych mieszkańców Warmii i Mazur(forma zabaw, konkursów, questów, ścieżek dydaktycznych). Quest, czyli gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw. Questingu, stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia.
Od sierpnia 2011 do lipca 2013 Stowarzyszenie Twórców Warmii i Mazur realizuje projekt Wolontariatu Seniorów Grundtviga pt. "Senior Volunteering for Cultural Exchange". Projekt jest skierowany do osób w wieku 50+. Obejmuje dwa czterotygodniowe wyjazdy trójek wolontariuszy z Polski do naszego estońskiego partnera - Centrum Wolontariatu VIVAK w Viljandi, oraz przyjęcie tożsamej liczby wolontariuszy z Estonii.Podobny projekt z partnerem litewskim realizujemy od 2012 roku.
Zarząd
Lewandowska Izabela - Członek Rady Nadzorczej
Długokęcka Krystyna - Członek Rady Nadzorczej
Becla Krzysztof Andrzej - Członek Rady Nadzorczej
Biedrawa Bogusław Ryszard - Prezes
Maculewicz Ewa - Wiceprezes
Formy działalności
Projekty Stowarzyszenia Twórców Warmii i Mazur:
- Centrum Edukacji Regionalnej - miejsce gdzie poprzez zabytki techniki i „artykuły gospodarstwa domowego” oraz techniki i technologie produkcji można ukazać kolejne etapy nowoczesnego rozwoju całego regionu – od okresu plemion Pruskich do dnia dzisiejszego. Wykorzystując techniki multimedialne i oryginalne koncepcje wystawiennicze (warsztaty, pokazy i prezentacje na bazie poszczególnych pracowni przewidzianych w projekcie) możliwe będzie prowadzenie działań edukacyjnych poświęconych poznaniu i kultywowaniu dziedzictwa kulturowego mieszkańców naszego regionu, promocja dorobku przodków (tygiel kulturowy) oraz gromadzenie pamiątek związanych z szeroko pojętym dziedzictwem kulturowym(przemysł, rzemiosło, zwyczaje, obrzędy, kulinaria, sztuka, poezja i literatura).
- EduQuesty -gra edukacyjna stworzona wg wzorców tzw Questingu stał się głównym obszarem działania stowarzyszenia.
- Grundtvig - projekt polegający na organizacji szkoleń z zakresu pisania i wdrażania gier edukacyjnych w formie questów (questing) – 10 beneficjentów z krajów europejskich Unii
- Platformy internetowe:
a) Warmia gra i uczy to projekt platformy gier edukacyjnych realizowany przy udziale środków RPO.
Projekt ma na celu stworzenie internetowej platformy gier edukacyjnych poświęconych regionalizmom-historia, postacie, budowle , zabytki, flora i fauna Warmii. Gry skierowane do różnych grup wiekowych dostępne on-line maja stanowić narzędzie wspomagające edukacje zarówno dzieci jak i młodzieży czy też osób dorosłych w w/w tematach. Projekt ten jest projektem pionierskim w skali kraju.
b) Cudze chwalicie swego nie znacie to projekt budowy platformy prezentującej dorobek artystyczny mieszkańców Warmii i Mazur.
Celem tego projektu jest prezentacja osiągnięć, prac osób które w sposób amatorski lub zawodowy zajmują się szeroko pojętą twórczością. Prezentowane będą zarówno prace jak i życiorysy poszczególnych osób
Źródła