Stowarzyszenie Klaster Biznesu Kultury "BizArt": Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
Linia 22: | Linia 22: | ||
''Rozdział II - Cele i formy działania'' | ''Rozdział II - Cele i formy działania'' | ||
+ | |||
+ | Podstawowym celem działalności stowarzyszenia jest powiązanie kultury i sztuki z biznesem, a także zwiększenie konkurencyjności regionalnego przemysłu kultury. Założenia statutowe są realizowane m.in. poprzez organizację wystaw, targów i szkoleń, a także imprez kulturalnych oraz prowadzoną działalność impresaryjną. | ||
+ | |||
+ | ''Rozdział III - Członkowie, ich prawa i obowiązki'' | ||
+ | |||
+ | Członkowie stowarzyszenia dzielą się na członków zwyczajnych i członków wspierających. Członkami stowarzyszenia mogą być zarówno osoby fizyczne, jak i prawne. Osoba prawna może być jedynie członkiem wspierającym. | ||
+ | |||
+ | Członkiem zwyczajnym stowarzyszenia może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Członkiem zwyczajnym może zostać osoba, która została zarekomendowana przez dwóch członków zwyczajnych. | ||
+ | |||
+ | ''Rozdział IV - Władze Stowarzyszenia'' | ||
+ | |||
+ | Władzami stowarzyszenia są: Walne Zgromadzenie, Zarząd Stowarzyszenia i Komisja Rewizyjna. | ||
+ | |||
+ | Zarząd Stowarzyszenia składa się z od 3 do 7 osób, w tym: Prezesa, Skarbnika i Sekretarza. Skład Zarządu wybierany jest na Walnym Zgromadzeniu. Kadencja Zarządu trwa 3 lata. | ||
+ | |||
+ | ''Rozdział V - Majątek Stowarzyszenia i gospodarka finansowa'' | ||
+ | |||
+ | Na majątek stowarzyszenia składają się: składki członkowskie, darowizny, zapisy i spadki, środki pochodzące z ofiarności prywatnej i zbiórek publicznych, wpływy ze statutowej działalności stowarzyszenia, dochody z majątku stowarzyszenia, dochody z kapitału (odsetki, lokaty, akcje, obligacje), dochody z nieruchomości i ruchomości będących własnością lub w użytkowaniu stowarzyszenia, dotacje, subwencje, kontrakty, środki z funduszu publicznego. | ||
<br/> | <br/> | ||
== Cele == | == Cele == |
Wersja z 12:17, 12 kwi 2014
Stowarzyszenie Klaster Biznesu Kultury "BizArt" – stowarzyszenie powstało w 2011 roku w celu integracji środowiska artystycznego w Elblągu i regionie elbląskim. Głównym zadaniem stowarzyszenia jest stworzenie platformy kooperacji kultury i biznesu poprzez nawiązywanie współpracy między instytucjami państwowymi, organami władzy samorządowej, jednostkami naukowymi oraz firmami prowadzącymi działalność gospodarczą na rzecz kultury. Prezesem Zarządu jest Marzena Bracka-Kondracka.
Klaster "BizAr" jest organizatorem wielu wernisaży, spotkań i imprez kulturalnych (m.in. pleneru malarskiego), konkursów regionalnych i ogólnopolskich. Stowarzyszenie podejmuje starania o wydania katalogów stanowiących kompendium wiedzy o artystach elbląskich, polskich i niemieckich XX wieku.
Spis treści
Historia
Klaster Biznesu Kultury "BizArt" powołano 11 maja 2011 roku w Elblągu. Stowarzyszenie do Krajowego Rejestru Sądowego zostało wpisane 27 czerwca 2011 roku. Inicjatorką założenia Klastra była Alina Kłosowska-Zalewska.
Statut
Rozdział I - Postanowienia ogólne
Rozdział II - Cele i formy działania
Podstawowym celem działalności stowarzyszenia jest powiązanie kultury i sztuki z biznesem, a także zwiększenie konkurencyjności regionalnego przemysłu kultury. Założenia statutowe są realizowane m.in. poprzez organizację wystaw, targów i szkoleń, a także imprez kulturalnych oraz prowadzoną działalność impresaryjną.
Rozdział III - Członkowie, ich prawa i obowiązki
Członkowie stowarzyszenia dzielą się na członków zwyczajnych i członków wspierających. Członkami stowarzyszenia mogą być zarówno osoby fizyczne, jak i prawne. Osoba prawna może być jedynie członkiem wspierającym.
Członkiem zwyczajnym stowarzyszenia może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Członkiem zwyczajnym może zostać osoba, która została zarekomendowana przez dwóch członków zwyczajnych.
Rozdział IV - Władze Stowarzyszenia
Władzami stowarzyszenia są: Walne Zgromadzenie, Zarząd Stowarzyszenia i Komisja Rewizyjna.
Zarząd Stowarzyszenia składa się z od 3 do 7 osób, w tym: Prezesa, Skarbnika i Sekretarza. Skład Zarządu wybierany jest na Walnym Zgromadzeniu. Kadencja Zarządu trwa 3 lata.
Rozdział V - Majątek Stowarzyszenia i gospodarka finansowa
Na majątek stowarzyszenia składają się: składki członkowskie, darowizny, zapisy i spadki, środki pochodzące z ofiarności prywatnej i zbiórek publicznych, wpływy ze statutowej działalności stowarzyszenia, dochody z majątku stowarzyszenia, dochody z kapitału (odsetki, lokaty, akcje, obligacje), dochody z nieruchomości i ruchomości będących własnością lub w użytkowaniu stowarzyszenia, dotacje, subwencje, kontrakty, środki z funduszu publicznego.
Cele
...
Zarząd
...
Formy działalności
...
Źródła
...