Stowarzyszenie "Wzornictwo Przemysłowe Warmii i Mazur": Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
Linia 15: | Linia 15: | ||
== Historia == | == Historia == | ||
− | + | Powołanie Stowarzyszenia Wzornictwa Przemysłowego Warmii i Mazur było spowodowane świadomością, iż dobre wzornictwo jest jednym z czynników, decydującym o podniesieniu poziomu konkurencyjności przedsiębiorstw i wpływa pozytywnie na ich rozwój. Świadczą o tym rezultaty, jakie osiągnęły tak znane marki jak: Philips, Orange, Camper, które w swoich strategiach rozwoju uwzględniły design, jako czynnik niezbędny do osiągnięcia sukcesu. Jest wiele branż, w których wzornictwo może i powinno odgrywać istotną rolę. Jego wykorzystanie przełoży się zarówno na powstanie ładnego i interesującego produktu lub usługi, ale przede wszystkim podniesienie jakość życia i satysfakcji użytkowników. W konsekwencji wpłynie to także pozytywnie na wyniki ekonomiczne firmy.<br/> | |
− | |||
− | Jest wiele branż, w których wzornictwo może i powinno odgrywać istotną rolę. Jego wykorzystanie przełoży się zarówno na powstanie ładnego i interesującego produktu lub usługi, ale przede wszystkim podniesienie jakość życia i satysfakcji użytkowników. | ||
− | W konsekwencji wpłynie to także pozytywnie na wyniki ekonomiczne firmy. | ||
− | |||
− | |||
− | <br/> | ||
== Statut == | == Statut == | ||
Zasady członkostwa zawarte w Statucie Stowarzyszenia Wzornictwo Przemysłowe Warmii i Mazur określają, iż członkami Stowarzyszenia mogą zostać: | Zasady członkostwa zawarte w Statucie Stowarzyszenia Wzornictwo Przemysłowe Warmii i Mazur określają, iż członkami Stowarzyszenia mogą zostać: | ||
Linia 40: | Linia 34: | ||
<br/> | <br/> | ||
== Zarząd == | == Zarząd == | ||
− | + | Pętlak Magdalena - Członek Rady Nadzorczej<br/> | |
+ | Piotrowska Joanna - Członek Rady Nadzorczej<br/> | ||
+ | Wesołowski Andrzej Janusz - Członek Rady Nadzorczej<br/> | ||
+ | Płoska Małgorzata - Prezes<br/> | ||
+ | Statucka Magdalena - Wiceprezes | ||
<br/> | <br/> | ||
== Formy działalności == | == Formy działalności == |
Wersja z 21:13, 6 gru 2014
Stowarzyszenie Wzornictwo Przemysłowe Warmii i Mazur – dobrowolna, ogólnopolska organizacja środowiskowa, zrzesza i jednoczy osoby, zajmujące się wzornictwem przemysłowym, dziedzinami pokrewnymi oraz działające na rzecz rozwoju regionalnego, w trosce o
umożliwienie im pozyskiwania wiedzy i umiejętności oraz doskonalenia kwalifikacji zgodnie z profesjonalnymi standardami, dobrymi praktykami, najnowszymi trendami.
Spis treści
Historia
Powołanie Stowarzyszenia Wzornictwa Przemysłowego Warmii i Mazur było spowodowane świadomością, iż dobre wzornictwo jest jednym z czynników, decydującym o podniesieniu poziomu konkurencyjności przedsiębiorstw i wpływa pozytywnie na ich rozwój. Świadczą o tym rezultaty, jakie osiągnęły tak znane marki jak: Philips, Orange, Camper, które w swoich strategiach rozwoju uwzględniły design, jako czynnik niezbędny do osiągnięcia sukcesu. Jest wiele branż, w których wzornictwo może i powinno odgrywać istotną rolę. Jego wykorzystanie przełoży się zarówno na powstanie ładnego i interesującego produktu lub usługi, ale przede wszystkim podniesienie jakość życia i satysfakcji użytkowników. W konsekwencji wpłynie to także pozytywnie na wyniki ekonomiczne firmy.
Statut
Zasady członkostwa zawarte w Statucie Stowarzyszenia Wzornictwo Przemysłowe Warmii i Mazur określają, iż członkami Stowarzyszenia mogą zostać:
- osoby fizyczne pełnoletnie, mające pełną zdolność do czynności prawnych, nie pozbawione praw publicznych dające gwarancję realizacji celów Stowarzyszenia przez właściwą postawę moralną i aktywność prowadzoną zgodnie ze Statutem i uchwałami władz Stowarzyszenia;
- osoby prawne oraz inne organizacje – nie mające osobowości prawnej jako członkowie wspierający – o ile zakres i przedmiot ich działania nie stoi w sprzeczności z celami Stowarzyszenia.
- osoby fizyczne i osoby prawne posiadające miejsce siedziby poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej oraz cudzoziemcy nie mający zameldowania na terytorium Polski mogą być członkami wspierającymi Stowarzyszenia.
Cele
Celem Stowarzyszenia jest działalność na rzecz podnoszenia poziomu konkurencyjności przedsiębiorstw Warmii i Mazur poprzez rozwój wzornictwa przemysłowego opartego przede wszystkim na tradycji, kulturze regionu ekologii oraz panujących trendach poprzez:
1.Promocję i upowszechnianie informacji z zakresu zastosowania wzornictwa przemysłowego.
2.Pobudzanie współpracy pomiędzy osobami fizycznymi, podmiotami gospodarczymi, instytucjami zaangażowanymi w proces tworzenia nowego produktu czy usługi w oparciu o nowoczesne wzornictwo przemysłowe.
3.Podnoszenie poziomu świadomości z zakresu wzornictwa przemysłowego oraz własności intelektualnej.
4.Wspieranie transferu wiedzy i technologii w zakresie wzornictwa przemysłowego.
5.Wspieranie rozwoju edukacji z zakresu wzornictwa przemysłowego.
6.Zachowanie tradycji i dziedzictwa kulturowego.
7.Działanie na rzecz promocji i organizacji wolontariatu.
8.Działanie na rzecz ekologii i ochrony środowiska
Zarząd
Pętlak Magdalena - Członek Rady Nadzorczej
Piotrowska Joanna - Członek Rady Nadzorczej
Wesołowski Andrzej Janusz - Członek Rady Nadzorczej
Płoska Małgorzata - Prezes
Statucka Magdalena - Wiceprezes
Formy działalności
Cele Stowarzyszenia są w szczególności realizowane poprzez następujące działania:
1.Organizowanie i prowadzenie warsztatów, zajęć, kursów, szkoleń w zakresie szeroko rozumianego designu, skierowanych do polskich przedsiębiorców i projektantów.
2.Prowadzenie portalu (www.wpwim.pl) promującego ideę wzornictwa,designerów oraz przedsiębiorców polskich w Polsce i poza jej granicami.
3.Organizację konkursów i aukcji, z których dochód przeznaczony będzie na cele statutowe.
4.Prowadzenie działalności informacyjnej, promocyjnej, i wydawniczej służącej realizacji celów statutowych.
5.Prowadzenie działalności wspierającej przedsiębiorców oraz projektantów w ramach realizowanych przez nich projektów.
6.Współudział w projektach związanych z kulturą, sztuką, dziedzinami związanymi z wzornictwem oraz ochroną dóbr kultury i tradycji.
7.Prowadzenie działań wspierających rozwój zainteresowań związanych ze sztuką współczesną, dbanie o estetykę i promocję miast regionu
poprzez organizacje imprez w obszarach kultury i sztuki.
8.Współpracę z instytucjami państwowymi i organizacjami pozarządowymi, krajowymi i międzynarodowymi, środkami masowego przekazu, władzami samorządowymi i państwowymi w zakresie objętym celami Stowarzyszenia oraz z osobami fizycznymi wykazującymi zainteresowanie celami Stowarzyszenia.
9.Prowadzenie badań i analiz w obszarze wzornictwa przemysłowego.
10.Organizacja wyjazdów na wydarzenia związane ze wzornictwem przemysłowym.