Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym i Osobom o Podobnych Zaburzeniach w Rozwoju
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym i Osobom o Podobnych Zaburzeniach w Rozwoju (SPOA) – stowarzyszenie niosące pomoc osobom autystycznym i ich rodzinom.
Spis treści
Historia
Stowarzyszenie powstało w 1997 roku. Od 2002 roku SPOA prowadzi Zespół Placówek Edukacyjnych w Olsztynie w skład której wchodzą:
- Przedszkole Publiczne z Oddziałem Integracyjnymi nr 25
- Przedszkole Specjalne nr 11 dla Dzieci z Niepełnosprawnością Ruchową, Upośledzeniem Umysłowym, Niepełnosprawnościami Sprzężonymi i Autyzmem
- Szkoła Podstawowa Specjalna nr 4 dla Dzieci z Autyzmem i Niepełnosprawnościami Sprzężonymi
- Gimnazjum nr 1 Dla Uczniów z Autyzmem, Sprzężonymi Niepełnosprawnościami Oraz z Upośledzeniem Umysłowym w Stopniu Umiarkowanym Lub Znacznym.
W roku 2004 stowarzyszenie otrzymało status Organizacji Pożytku Publicznego.
Statut
Obowiązujący statut uchwalono 11 marca 2004 roku. STATUT SPOA Struktura statutu:
- Rozdział I: Postanowienia ogólne
- Rozdział II: Cel i sposoby działania
- Rozdział III: Członkowie Stowarzyszenia
- Rozdział IV: Władze Stowarzyszenia
- Rozdział V: Majątek i fundusze Stowarzyszenia
- Rozdział VI: Postanowienia końcowe
Cele
Cele stowarzyszenia określone w statucie to:
- wszechstronna pomoc osobom autystycznym i osobom o podobnych zaburzeniach w rozwoju
- pomoc rodzinom, opiekunom i specjalistom zajmującym się tymi problemami;
- organizowanie i prowadzenia różnych form lecznictwa, edukacji, opieki i pracy osób autystycznych i osób o podobnych zaburzeniach w rozwoju;
- popularyzowanie w społeczeństwie wiedzy na temat autyzmu oraz podobnych zaburzeń w rozwoju.
Zarząd
Zarząd:
Przewodniczący - Jerzy Michno
Wiceprzewodnicząca - Sylwia Nosarzewska
W skład Zarządu wchodzi od 4 do 6 osób. Do kompetencji Zarządu należy między innymi kierowanie pracą Stowarzyszenia, reprezentowanie go na zewnątrz, zarządzanie funduszami i majątkiem, podejmowanie uchwał a także organizacja i prowadzenie działalności gospodarczej.
Formy działalności
...
Źródła
...