Gimnazjum Specjalne w Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja zweryfikowana]
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 21: Linia 21:
 
* mogło uczestniczyć samodzielnie i aktywnie w życiu społecznym jako osoba dorosła (adekwatnie do stanu psychofizycznego i somatycznego)
 
* mogło uczestniczyć samodzielnie i aktywnie w życiu społecznym jako osoba dorosła (adekwatnie do stanu psychofizycznego i somatycznego)
 
== Bibliografia ==
 
== Bibliografia ==
[http://ce-olecko.edupage.org/ CE Olecko], 06.11.2014 r.
+
[http://ce-olecko.edupage.org/ Centrum Edukacji Specjalnej w Olecku] [06.11.2014]<br/>
[http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PB6568 szkolnictwo.pl], 06.11.2014 r.
+
[http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PB6568 szkolnictwo.pl] [06.11.2014]<br/>
 
<br/>
 
<br/>
  
[[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkoły specjalne]] [[Kategoria: Gimnazja]] [[Kategoria: Olecko (gmina miejsko-wiejska)]] [[Kategoria: Powiat olecki]]<br />
+
[[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkolnictwo specjalne]] [[Kategoria: Gimnazja]] [[Kategoria: Olecko (gmina miejsko-wiejska)]] [[Kategoria: Powiat olecki]]<br />

Aktualna wersja na dzień 20:33, 18 mar 2015

Gimnazjum Specjalne w Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku

Data założenia: 2001 r.
Poziom szkoły: ponadpodstawowy
Podtyp szkoły: gimnazjum specjalne
Adres: ul. Armii Krajowej 26, 19-400 Olecko

Gimnazjum Specjalne w Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku – placówka oświatowa działająca na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, w Olecku. Szkoła wchodzi w skład Centrum Edukacji Specjalnej przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Olecku. Dyrektorem Centrum jest obecnie Danuta Maria Zaniewska.

Działalność Szkoły

Gimnazjum Specjalne przeznaczone jest dla absolwentów szkoły podstawowej dla niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym. Proces edukacyjny trwa 3 lata. W Gimnazjum stosuje się daleko posuniętą indywidualizację pracy ze względu na:

  • rozpiętość wiekową uczniów
  • różnorodność zaburzonych funkcji
  • zróżnicowanie potrzeb

Nauczyciele wykorzystują różnego rodzaju metody, formy i środki dydaktyczne. Natomiast głównym celem pracy jest wszechstronny rozwój każdego dziecka tak, by:

  • osiągnęło optymalny poziom rozwoju psychoruchowego (na miarę swoich możliwości i ograniczeń)
  • mogło uczestniczyć samodzielnie i aktywnie w życiu społecznym jako osoba dorosła (adekwatnie do stanu psychofizycznego i somatycznego)

Bibliografia

Centrum Edukacji Specjalnej w Olecku [06.11.2014]
szkolnictwo.pl [06.11.2014]