Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
(Działalność)
Linia 10: Linia 10:
 
|Patron          =   
 
|Patron          =   
 
}}
 
}}
 
+
''' Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim ''' – placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]], w [[Lidzbark Warmiński|Lidzbarku Warmińskim]]. Szkoła wchodzi w skład [[Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Lidzbarku Warmińskim|Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim]]. Dyrektorem Ośrodka jest [[Aldona Borys]].<br/><br/>
''' Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim ''' – placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]], w [[Lidzbark Warmiński|Lidzbarku Warmińskim]]. Szkoła wchodzi w skład [[Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Lidzbarku Warmińskim|Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim]]. Dyrektorem Ośrodka jest [[Aldona Borys]].<br/>
 
 
 
 
== Cele i zadania ==
 
== Cele i zadania ==
 
 
Zadaniem szkoły jest m.in.:  
 
Zadaniem szkoły jest m.in.:  
 
+
* tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia bezpieczeństwa i akceptacji  
* tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia bezpieczeństwa i akceptacji;
+
* realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się
* realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się;
+
*  opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
*  opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego;
+
* wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne
* wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne;
+
* organizowanie zajęć rewalidacyjnych
* organizowanie zajęć rewalidacyjnych;
+
* rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka
* rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka;
+
* kształtowanie pozytywnego stosunku do nauki
* kształtowanie pozytywnego stosunku do nauki;
+
* poszanowanie godności dziecka
* poszanowanie godności dziecka;
+
* sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka
* sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka.
 
<br/>
 
 
== Działalność ==
 
== Działalność ==
 
 
Gimnazjum przeznaczone jest dla:
 
Gimnazjum przeznaczone jest dla:
+
* absolwentów szkoły podstawowej posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego
* absolwentów szkoły podstawowej posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego;
+
* dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim
* dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim.
 
 
 
 
W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne ("Bezpieczna Szkoła") i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi:  
 
W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne ("Bezpieczna Szkoła") i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi:  
 
+
* 20 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć zespołowych nie więcej niż 6 godzin dziennie
* 20 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć zespołowych nie więcej niż 6 godzin dziennie;
+
* 10 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć indywidualnych nie więcej niż 4 godziny dziennie
* 10 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć indywidualnych nie więcej niż 4 godziny dziennie.
+
Wychowankowie biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych, korzystają z biblioteki i świetlicy.  
 
 
Wychowankowie biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych, korzystają z biblioteki, świetlicy i stołów.  
 
 
<br/>
 
<br/>
 
 
== Bibliografia ==
 
== Bibliografia ==
<br/>
+
[http://www.soswlw.edu.pl/ SOSW Lidzbark Warmiński] [07.11.2014]
[http://www.soswlw.edu.pl/ SOSW Lidzbark Warmiński], 07.11.2014 r.
+
[http://www.szkolnictwo.pl/ szkolnictwo.pl] [07.11.2014]
 
 
[http://www.szkolnictwo.pl/ Szkolnictwo], 07.11.2014 r.
 
 
<br/>
 
<br/>
  
[[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkoły specjalne]][[Kategoria: Lidzbark Warmiński]]<br />
+
[[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkoły specjalne]] [[Kategoria: Gimnazjum]] [[Kategoria:Powiat lidzbarski]] [[Kategoria: Lidzbark Warmiński]]<br />

Wersja z 19:44, 4 mar 2015

Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim

Data założenia: 1999 r.
Poziom szkoły: ponadpodstawowy
Podtyp szkoły: szkoła specjalna
Adres: ul. Szkolna 3, 11-100 Lidzbark Warmiński

Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, w Lidzbarku Warmińskim. Szkoła wchodzi w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim. Dyrektorem Ośrodka jest Aldona Borys.

Cele i zadania

Zadaniem szkoły jest m.in.:

  • tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia bezpieczeństwa i akceptacji
  • realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się
  • opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
  • wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne
  • organizowanie zajęć rewalidacyjnych
  • rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka
  • kształtowanie pozytywnego stosunku do nauki
  • poszanowanie godności dziecka
  • sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka

Działalność

Gimnazjum przeznaczone jest dla:

  • absolwentów szkoły podstawowej posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego
  • dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim

W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne ("Bezpieczna Szkoła") i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi:

  • 20 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć zespołowych nie więcej niż 6 godzin dziennie
  • 10 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć indywidualnych nie więcej niż 4 godziny dziennie

Wychowankowie biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych, korzystają z biblioteki i świetlicy.

Bibliografia

SOSW Lidzbark Warmiński [07.11.2014] szkolnictwo.pl [07.11.2014]