Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
(→Działalność) |
|||
Linia 10: | Linia 10: | ||
|Patron = | |Patron = | ||
}} | }} | ||
− | + | ''' Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim ''' – placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]], w [[Lidzbark Warmiński|Lidzbarku Warmińskim]]. Szkoła wchodzi w skład [[Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Lidzbarku Warmińskim|Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim]]. Dyrektorem Ośrodka jest [[Aldona Borys]].<br/><br/> | |
− | ''' Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim ''' – placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]], w [[Lidzbark Warmiński|Lidzbarku Warmińskim]]. Szkoła wchodzi w skład [[Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Lidzbarku Warmińskim|Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim]]. Dyrektorem Ośrodka jest [[Aldona Borys]].<br/> | ||
− | |||
== Cele i zadania == | == Cele i zadania == | ||
− | |||
Zadaniem szkoły jest m.in.: | Zadaniem szkoły jest m.in.: | ||
− | + | * tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia bezpieczeństwa i akceptacji | |
− | * tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia bezpieczeństwa i akceptacji | + | * realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się |
− | * realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się | + | * opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego |
− | * opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego | + | * wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne |
− | * wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne | + | * organizowanie zajęć rewalidacyjnych |
− | * organizowanie zajęć rewalidacyjnych | + | * rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka |
− | * rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka | + | * kształtowanie pozytywnego stosunku do nauki |
− | * kształtowanie pozytywnego stosunku do nauki | + | * poszanowanie godności dziecka |
− | * poszanowanie godności dziecka | + | * sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka |
− | * sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka | ||
− | |||
== Działalność == | == Działalność == | ||
− | |||
Gimnazjum przeznaczone jest dla: | Gimnazjum przeznaczone jest dla: | ||
− | + | * absolwentów szkoły podstawowej posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego | |
− | * absolwentów szkoły podstawowej posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego | + | * dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim |
− | * dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim | ||
− | |||
W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne ("Bezpieczna Szkoła") i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi: | W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne ("Bezpieczna Szkoła") i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi: | ||
− | + | * 20 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć zespołowych nie więcej niż 6 godzin dziennie | |
− | * 20 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć zespołowych nie więcej niż 6 godzin dziennie | + | * 10 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć indywidualnych nie więcej niż 4 godziny dziennie |
− | * 10 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć indywidualnych nie więcej niż 4 godziny dziennie | + | Wychowankowie biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych, korzystają z biblioteki i świetlicy. |
− | |||
− | Wychowankowie biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych, korzystają z biblioteki | ||
<br/> | <br/> | ||
− | |||
== Bibliografia == | == Bibliografia == | ||
− | + | [http://www.soswlw.edu.pl/ SOSW Lidzbark Warmiński] [07.11.2014] | |
− | [http://www.soswlw.edu.pl/ SOSW Lidzbark Warmiński] | + | [http://www.szkolnictwo.pl/ szkolnictwo.pl] [07.11.2014] |
− | |||
− | [http://www.szkolnictwo.pl/ | ||
<br/> | <br/> | ||
− | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkoły specjalne]][[Kategoria: Lidzbark Warmiński]]<br /> | + | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkoły specjalne]] [[Kategoria: Gimnazjum]] [[Kategoria:Powiat lidzbarski]] [[Kategoria: Lidzbark Warmiński]]<br /> |
Wersja z 19:44, 4 mar 2015
Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim | |
| |
Data założenia: | 1999 r. |
Poziom szkoły: | ponadpodstawowy |
Podtyp szkoły: | szkoła specjalna |
Adres: | ul. Szkolna 3, 11-100 Lidzbark Warmiński |
Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, w Lidzbarku Warmińskim. Szkoła wchodzi w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim. Dyrektorem Ośrodka jest Aldona Borys.
Cele i zadania
Zadaniem szkoły jest m.in.:
- tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia bezpieczeństwa i akceptacji
- realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się
- opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
- wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne
- organizowanie zajęć rewalidacyjnych
- rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka
- kształtowanie pozytywnego stosunku do nauki
- poszanowanie godności dziecka
- sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka
Działalność
Gimnazjum przeznaczone jest dla:
- absolwentów szkoły podstawowej posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego
- dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim
W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne ("Bezpieczna Szkoła") i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi:
- 20 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć zespołowych nie więcej niż 6 godzin dziennie
- 10 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć indywidualnych nie więcej niż 4 godziny dziennie
Wychowankowie biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych, korzystają z biblioteki i świetlicy.
Bibliografia
SOSW Lidzbark Warmiński [07.11.2014]
szkolnictwo.pl [07.11.2014]