Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
(Bibliografia)
Linia 3: Linia 3:
 
|Grafika          =  pppelbląg.jpg
 
|Grafika          =  pppelbląg.jpg
 
|Opis_grafiki    =  Kadra PP-P nr 1 w Elblągu, źródło: [http://ppp1.elblag.pl/images/kadra.jpg ppp1 elbląg] [28.09.2014]
 
|Opis_grafiki    =  Kadra PP-P nr 1 w Elblągu, źródło: [http://ppp1.elblag.pl/images/kadra.jpg ppp1 elbląg] [28.09.2014]
|Data_założenia  =  19
+
|Data_założenia  =  1967/68
 
|Poziom_szkoły    =  placówka oświatowa-wychowawcza  
 
|Poziom_szkoły    =  placówka oświatowa-wychowawcza  
 
|Podtyp_szkoły    =  
 
|Podtyp_szkoły    =  
Linia 10: Linia 10:
 
}}
 
}}
  
''' Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu ''' – publiczna placówka oświatowo-wychowawcza działająca na terenie Elbląga. Obecnym dyrektorem poradni jest [[]].<br/>
+
''' Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu ''' – publiczna placówka oświatowo-wychowawcza działająca na terenie Elbląga. Obecnym dyrektorem poradni jest [[Joanna Gawlicka]].<br/>
 
== Historia ==
 
== Historia ==
 
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu
 
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu

Wersja z 13:36, 28 cze 2014

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu

Kadra PP-P nr 1 w Elblągu, źródło: ppp1 elbląg [28.09.2014]
Kadra PP-P nr 1 w Elblągu, źródło: ppp1 elbląg [28.09.2014]
Data założenia: 1967/68
Poziom szkoły: placówka oświatowa-wychowawcza
Adres: 82-300 Elbląg ul. Słoneczna 14


Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu – publiczna placówka oświatowo-wychowawcza działająca na terenie Elbląga. Obecnym dyrektorem poradni jest Joanna Gawlicka.

Historia

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu


1967 (lub 8) r. - powstanie Poradni Wychowawczo - Zawodowej w Elblągu, dyrektor Maria Zięba, lokalizacja ul. Czerwonego Krzyża, później Robotnicza w SP nr 2

1975 - powstanie Wojewódzkiej Poradni Wychowawczo - Zawodowej, dyrektor Maria Chłopecka, lokalizacja ul. Wyżynna w SP 24

1977 - Poradnia Wychowawczo - Zawodowa, nowy dyrektor Zenon Orłowski, lokalizacja ul. Mielczarskiego w SP 14

1979 - Poradnia Wychowawczo - Zawodowa oraz Wojewódzka Poradnia Wychowawczo - Zawodowa, nowa lokalizacja ul. Pułaskiego 5a (obecnie 1f)

1981 - Poradnia Wychowawczo - Zawodowa, nowa lokalizacja ul. Kajki

1988 - powstanie Poradni Wychowawczo - Zawodowej nr 2, dyrektor Jan Polsakiewicz, lokalizacja ul. Pułaskiego 5a, później Sucharskiego 3

1991 - Wojewódzka Poradnia Wychowawczo - Zawodowa, nowy dyrektor Mariola Piechowicz, powołanie Poradni Wychowawczo - Zawodowej nr 1, nowa lokalizacja ul. Komeńskiego 46

1992 - likwidacja Wojewódzkiej Poradni Wychowawczo - Zawodowej, powstanie Poradni Wychowawczo - Zawodowej nr 1, nowa lokalizacja ul. Pułaskiego 5a, nowy dyrektor Jan Czerski

1993 - przekształcenie Poradni Wychowawczo - Zawodowej nr 1 w Poradnię Psychologiczną - Pedagogiczną nr 1 w Elblągu

1997 - Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna nr 1 w Elblągu, nowy dyrektor Mariola Piechowicz

2009 - nowy dyrektor Emilia Kałabun


Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 1 w Elblągu obejmuje swoją opieką dzieci i młodzież z miasta Elbląg i powiatu. Jest poradnia publiczną. Korzystanie z naszych usług jest nieodpłatne i dobrowolne. Placówka zatrudnia zespół doświadczonych specjalistów – psychologów, pedagogów, logopedów. Oferujemy różne formy pomocy dla dzieci, młodzieży, rodziców, nauczycieli i wychowawców.

Cele i zadania

Celem poradni jest udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, logopedycznej, psychoterapeutycznej dzieciom, młodzieży, a także ich rodzicom, opiekunom i nauczycielom. Poradnia realizuje zadania w szczególności poprzez prowadzenie działalności diagnostycznej, konsultacyjnej, terapeutycznej, doradczej, mediacyjnej, interwencyjnej, profilaktycznej i informacyjnej. W poradni działa Zespół Orzekający, który orzeka: - o potrzebie kształcenia specjalnego; - o potrzebie nauczania indywidualnego; - o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju Do zdań poradni należy: - Diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży. - Wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych. - Prowadzenie terapii dzieci i młodzieży w zależności od rozpoznanych potrzeb, w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, z zachowaniami dysfunkcyjnymi, ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, logopedycznymi oraz psychoterapii. - Pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej oraz wspieranie nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego. - Wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszego kształcenia za granicą. - Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji, uzdolnień dzieci i młodzieży. - Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży. współpraca ze szkołami i placówkami w rozpoznawaniu u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się. - Współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami przy opracowywaniu i realizacji IPET-ów oraz PDW. - Współpraca w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej. - Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny, jak również szkoły, przedszkola i placówki. - Udzielanie wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom i specjalistom udzielającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach.


Formy usług poradni

Diagnoza:

Badania diagnostyczne psychologiczno-pedagogiczne:

  • Ogólnego rozwoju intelektualnego ( potencjalnych możliwości, potrzeb i zaburzeń rozwojowych)

• Predyspozycji i uzdolnień • Gotowości szkolnej • Lateralizacji • Ryzyka dysleksji • Specyficznych trudności w uczeniu się / dysleksja rozwojowa/ • Trudności dydaktycznych • Trudności wychowawczych • Zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży • Zaburzeń seksualnych uczniów pełnoletnich

Badania diagnostyczne logopedyczne:

  • Z wadami i zaburzeniami mowy

• Z opóźnionym rozwojem mowy • Z wadami rozwojowymi / rozszczepy/ • Z autyzmem • Z zaburzeniami neororozwojowymi • Z niepłynnością mówienia / jąkanie, bełkot / • Z mutyzmem • Z wadą słuchu

Badania psychologiczne pod kątem wyboru dalszego kształcenia, zawodu:

  • Badania psychologiczne uczniów gimnazjów z ograniczoną możliwością wyboru zawodu z uwagi na stan zdrowia
  • Badania psychologiczne ( indywidualne i grupowe ) uczniów gimnazjów niezdecydowanych w wyborze dalszego kierunku kształcenia
  • Badania psychologiczne ( indywidualne i grupowe ) uczniów szkół średnich pod kątem wyboru poziomu i kierunku dalszego kształcenia
  • Reorientacja uczniów wykazujących szczególnie niski poziom adaptacji w nowym środowisku szkolnym


Terapia:

Psychologiczna:

  • Indywidualna terapia psychologiczna
  • Porady i konsultacje psychologiczne
  • Terapia relacyjna- mediacje

- Konsultacje i porady psychoseksuologiczne o problematyce seksualnej, tożsamości płciowej i uzależnień a seksualności - Zajęcia warsztatowe psychoseksuologiczne - Terapia zaburzeń seksualnych uczniów pełnoletnich Pedagogiczna: - Indywidualne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci 5-6 letnich - Indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna / dla dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / - Indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna z elementami logopedii - Grupowa terapia psychopedagogiczna dla uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi Logopedyczna: - Terapia indywidualna dla dzieci z wadami mowy / seplenienie, rotacyzm, mowa bezdźwięczna, opóźniony rozwój mowy, dzieci z rozszczepem, alalie, wada słuchu/ - Indywidualna i grupowa terapia dla dzieci jąkających się - Terapia dla dzieci i młodzieży z chorobą neorologiczną / afazje, urazy, guzy i krwiaki mózgu/ - Zajęcia stymulujące rozwój mowy u małych dzieci z opóźnionym rozwojem mowy


Kadra

Skład kadry poradni:

  • Teresa Grzelakowska
  • Ewa Dudzińska
  • Marzena Kosowska-Firer
  • Katarzyna Gogol-Urbańska
  • Dorota Orłowska
  • Maria Kołodziejska
  • Magdalena Gliniecka-Rękawik
  • Ewa Zielińska
  • Iwona Malewska-Danecka
  • Magdalena Kaczorowska-Kraj
  • Elżbieta Romaszko
  • Helena Klimczuk-Lecyk
  • Janina Srok
  • Anna Miazga
  • Jolanta Szczygieł
  • Agnieszka Rucińska-Cyran
  • Dorota Szymkowicz-Drozdowska
  • Łucja Semczuk
  • Marzena Truszkowska
  • Kamila Tońska
  • Barbara Uhryn
  • Katarzyna Truszkowska
  • Krystyna Wojterska
  • Natasza Wojtaszek


Rejon działania

Rejon działania poradni odejmują następujące placówki:


Ciekawostki

W ramach realizacji Elbląskiego Programu Profilaktyki "Odnaleźć Siebie" w pierwszą sobotę każdego miesiąca poradnia organizuje "Sobotę Zaufania", podczas której uczniowie i rodzice mogą skorzystać z bezpłatnej porady psychologa, pedagoga i logopedy.


Bibliografia

http://ppp1.elblag.pl/ [28.06.2014]