Przedszkole Miejskie nr 18 Specjalne w Olsztynie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
Linia 17: Linia 17:
 
Do celów i zadań Przedszkola Miejskiego nr 18 należą m.in.:
 
Do celów i zadań Przedszkola Miejskiego nr 18 należą m.in.:
  
a) wyposażenie uczniów w potrzebne wiadomości i umiejętności,
+
* wyposażenie uczniów w potrzebne wiadomości i umiejętności,
  
b) wdrażanie do samodzielności w różnych przejawach życia codziennego,
+
* wdrażanie do samodzielności w różnych przejawach życia codziennego,
  
c) przygotowanie przedszkolaków do nauki we właściwej szkole podstawowej,  
+
* przygotowanie przedszkolaków do nauki we właściwej szkole podstawowej,  
  
d) przygotowanie do uczestnictwa i funkcjonowania w środowisku.
+
* przygotowanie do uczestnictwa i funkcjonowania w środowisku.
  
  

Wersja z 09:56, 17 cze 2014

Przedszkole Miejskie nr 18 Specjalne w Olsztynie
Data założenia: 2008 r.
Typ placówki: przedszkole publiczne/specjalne
Adres: ul. Piłsudskiego 56a, 10-450 Olsztyn


Przedszkole Miejskie nr 18 Specjalne w Olsztynie – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, w Olsztynie. Placówka wchodzi w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Olsztynie. Dyrektorem Przedszkola jest mgr Grażyna Kondek - dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Olsztynie, a wicedyrektorem mgr Katarzyna Wirchanowicz.

Cele i zadania =

Do celów i zadań Przedszkola Miejskiego nr 18 należą m.in.:

  • wyposażenie uczniów w potrzebne wiadomości i umiejętności,
  • wdrażanie do samodzielności w różnych przejawach życia codziennego,
  • przygotowanie przedszkolaków do nauki we właściwej szkole podstawowej,
  • przygotowanie do uczestnictwa i funkcjonowania w środowisku.


Działanie i program

Przedszkole nr 18 przeznaczone jest dla dzieci od 3 roku życia z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną. Dzieci uczęszczające do placówki realizują indywidualny program wczesnego wspomagania rozwoju, opracowany wspólnie z rodziną. Do części działań edukacyjnych wykorzystywana jest metoda Montessori. Dzieci uczestniczą także w zajęciach muzycznych, plastycznych, ruchowych, paradach, projektach edukacyjnych.
Z przedszkolakami pracują również: logopeda, oligofrenopedagog, psycholog, fizjoterapeuta oraz specjalista integracji sensorycznej.

Bibliografia


E-bip, 11.06.2014.

OSW Szkolnictwo, 11.06.2014.

Szkolnictwo, 11.06.2014.