Szkoła Podstawowa Specjalna przy Domu Pomocy Społecznej Zgromadzenia Sióstr Benedyktynek Misjonarek w Ełku

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
Szkoła Podstawowa Specjalna przy Domu Pomocy Społecznej Zgromadzeniu Sióstr Benedyktynek Misjonarek w Ełku

Data założenia: XXI w.
Poziom szkoły: podstawowy
Podtyp szkoły: szkoła specjalna
Adres: ul. Kilińskiego 2, 19-300 Ełk


Szkoła Podstawowa Specjalna przy Domu Pomocy Społecznej Zgromadzeniu Sióstr Benedyktynek Misjonarek w Ełku – placówka oświato w województwie warmińsko-mazurskim, w Ełku. Szkoła prowadzona jest przez Zgromadzenie Sióstr Benedyktynek Misjonarek w Ełku. Dyrektorem Gimnazjum oraz Szkoły Podstawowej Specjalnej jest Ewa Kowalczyk - Siostra Barbara

Cele i zadania

Szkoła wypełnia swoje zadania poprzez:

  • diagnostykę psychologiczno-pedagogiczną i społeczną,
  • realizację grupowych i indywidualnych zajęć rewalidacyjnych,
  • kształcenie wrażliwości i sprawności w zakresie zmysłów,
  • rozwijanie pozawerbalnych i werbalnych form komunikowania się uczniów,
  • rozwijanie dojrzałości społecznej uczniów,
  • złożone oddziaływanie edukacyjne i wychowawcze na wychowanków we współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną,
  • rozwijanie w uczniach działań ułatwiających włączenie osób z upośledzeniem umysłowym w życie środowiska lokalnego,
  • realizowanie wycieczek edukacyjno-poznawczych,
  • organizowanie spotkań z rodzicami wychowanków.


Działalność

Szkoła Podstawowa Specjalna zajmuje się edukacją i terapią dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Prowadzą działalność wychowawczą, edukacyjną, terapeutyczną i opiekuńczą. Uczniowie są mieszkańcami Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci Zgromadzenia Sióstr Benedyktynek Misjonarek w Ełku lub uczęszczają na zajęcia w ośrodku dziennym Środowiskowym Domu Samopomocy Zgromadzenia Sióstr Benedyktynek Misjonarek w Ełku.

W Szkole funkcjonuje:

  • 4 zespoły edukacyjno-terapeutyczne dla dzieci z upośledzeniem umiarkowanym i znacznym - 6–8 osobowe,
  • 7 zespołów rewalidacyjno–wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem głębokim - 2–4 osobowe, pracujące w wymiarze 4 godzin dziennie.

Podstawowymi formami rehabilitacji są:

  • Terapia psychologiczna i pedagogiczna,
  • Terapia sensoryczna,
  • Terapia mowy,
  • Fizjoterapia,
  • Hipoterapia
  • Terapia zajęciowa,
  • Aktywizacja zawodowa.


Kadra pedagogiczna

Nauczyciele-wychowawcy i terapeuci:

  • nauczanie początkowe - Lucyna Chomiczewska
  • pedagog terapeuta - Maria Walukiewicz
  • socjoterapia - Krystyna Kowalska
  • zespół edukacyjno-terapeutyczny - Magdalena Chilicka, Monika Chmielewska, Agnieszka Modzelewska-Januszczyk, Ewa Piercewicz, Elżbieta Sobala
  • zespół rewalidacyjno-wychowawczy - Joanna Ciszewska, Monika Herman, Iwona Kulbacka, Mariola Papis–S. Anna, Joanna Roszko, Ewelina Tondera, Izabela Truszkowska


Bibliografia


Zgromadzenie Sióstr, 13.11.2014 r.