Włodzimierz Śniady

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj

Włodzimierz Śniady (ur. 26 lipca 1937 w Poznaniu, zm. 5 maja 2008 w Olsztynie) - wybitny działacz sportowy, organizator sportu rajdowego w regionie, twórca najpopularniejszych imprez m. in. Rajdu Kormoran.

Włodzimierz Śniady

Imię i nazwisko Włodzimierz Śniady
Data i miejsce urodzenia 26 lipca, Poznań
Data śmierci 5 maja 2008, Olsztyn
Dyscyplina Rajdy Samochodowe

Działacze

Do Olsztyna trafił w roku 1950 i mieszkał w grodzie nad Łyną do końca . Absolwent Technikum Samochodowego, co w dużej części wyjaśnia jego zainteresowania do motoryzacji. Ze sportem motorowym zetknął się w roku 1958, jeszcze jako uczeń „samochodówki”. Na wstąpienie do Olsztyńskiego Klubu Motorowego Ligi Przyjaciół Żołnierza namówił go szkolny kolega, motocyklista Grzegorz Staryk. Przygodę z motoryzacją rozpoczął od złożenia z części motocykla IŻ-350. W 1959 roku w ramach pierwszego kroku motorowego uzyskał licencję sportową. Jeszcze za czasów członkostwa w LPŻ, a więc pod koniec lat sześćdziesiątych, wybrany został w skład Rady Klubu. Włodzimierz Śniady rozstał się, z... wyczynem. Jak sam przyznawał nie posiadał zadatków na sportową gwiazdę. Dostrzeżono w nim natomiast kandydata na dobrego organizatora. Podjął rękawicę i tak stał się działaczem. W 1962 roku wybrany został w skład władz Zarządu Okręgowego PZM. Na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych przez trzy czteroletnie kadencje, piastował funkcję prezesa. Przez szesnaście lat wchodził w skład Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM. Zasiadał w Zarządzie Głównym PZM. W latach 1964-1967 piastował funkcję kierownika biura Automobilklubu Warmińsko-Mazurskiego. Właśnie w tym czasie powstała w stowarzyszeniu myśl zorganizowania w naszym regionie rajdu, w randze Mistrzostw Polski. W 1968 roku w olsztyńskim ruszyły Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski. Był twórcą Rajdu Kormoran, był 18-krotnie jego komandorem - dyrektorem. Wprowadził do rajdów wiele innowacji jak: prolog, radio rajdowe etc. W kolejnych latach był we władzach Auto-Moto-Klubu „OZOS”, a następnie OKS-OZOS i OKS „Stomil Olsztyn. Po postawieniu tego ostatniego w stan likwidacji wszedł w skład komitetu założycielskiego Motoklubu Olsztyn, a następnie w skład jego zarządu. W roku 1997 został prezesem nowo powstałego, zresztą z jego =Bibliografia=