Mateusz Obarek

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
Mateusz obarek.jpg
MazuryAirport.jpg
OlsztynUM.jpg
OTT.jpg
Teatr.jpg
WyjatkoweSerce.jpg

Mateusz Obarek (ur. 1978) jest członkiem prestiżowego Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, skupiającego najlepszych polskich projektantów. Był wielokrotnie nagradzany za pracę twórczą, m.in. w międzynarodowym konkursie Creativity. Jest laureatem największego na świecie i najbardziej zróżnicowanego międzynarodowego konkursu designerskiego International A’ Design Award & Competition.W swojej twórczości nie ogranicza się do pracy zawodowej. Jest również współautorem wielu wystaw i imprez wystawienniczych o walorach artystyczno-użytkowych. Właściciel studia graficznego „Gravite”.

Działalność

Dzięki kompetencjom, doświadczeniu zawodowemu oraz szacunkowi do tradycji regionu od lat skutecznie zarządza markami instytucji oraz firm głównie z Warmii i Mazur. Łączy w swej pracy funkcjonalność ze sztuką, w tym tą inspirowaną eklektycznym dziedzictwem regionu. Jego działalność służy też promocji potencjału kulturowego i gospodarczego województwa przez podkreślanie jakości i osiągnięć lokalnego biznesu oraz ruchów oddolnych. Jego wieloletnia, nacechowana lokalnym patriotyzmem działalność, buduje rozpoznawalność Warmii i Mazur w Polsce, Europie i na świecie. Potrafi angażować sztukę do grafiki użytkowej i tworzyć kompleksowe kampanie reklamowe.


Twórczość

• Współautor i współtwórca kampanii o zasięgu międzynarodowym promujące Warmię i Mazury: „Mazury Cud Natury” oraz „Cudownie!”.

• Twórca Systemu Identyfikacji Wizualnej dla Województwa Podkarpackiego

• Twórca Systemu Identyfikacji Wizualnej dla Browar Warmia

• Twórca projektu strefy Prezydenta RP – Kongres 590

• Twórca znaku graficznego (słynny listek), Systemu Identyfikacji Wizualnej oraz wytycznych do Systemu Informacji Miejskiej dla Urzędu Miasta Olsztyna

• Twórca nowego logo Olsztyńskiego Teatru Tańca

• Twórca logotypu oraz księgi identyfikacji wizualnej Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury

• Twórca nowego wizerunku Muzeum Bitwy pod Grunwaldem

• Twórca logotypu i plakatów promujących sztuki Teatru im. Stefana Jaracza w Olsztynie

• Twórca pełnej dobrych emocji kampanii dla ”Stowarzyszenia „Wyjątkowe Serce" -ogólnopolskiego lidera w edukacji i opiece m.in. autystycznymi dziećmi

• Twórca Systemu Identyfikacji Wizualnej do kampanii zagranicznej promującej polską naukę i szkolnictwo wyższe dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Ready, Study, Go! Poland / Research & Go! Poland”.

• Twórca projektów graficznych do kampanii społecznych, w tym do tych związanych z bezpieczeństwem na drodze „NA PASACH NIE WYPRZEDZAM”

• Twórca wielu kampanii podnoszących wizerunkową jakość lokalnych firm, wśród których są m.in. Majonez Kętrzyński, Brawo Domy Pasywne Stawiguda, „Młodzi Duchem” Dom Seniora w Biesalu, „Ach! Mazury” Stanica Mikołajki, SU-2 Kiteboard, Szarpie Travel w Olsztynie, Herbaty Artystyczne firmy Bacara.

• Oprawa graficzna Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Plażowej, Stare Jabłonki 2019. W 2017 i 2018 roku projektował logo finałów Klubowych mistrzostw Europy w piłce ręcznej plażowej: EBT FINALS, które przekonały Europejską Federację do zorganizowania tej najważniejszej imprezy w Starych Jabłonkach.

• Opracowanie wydawnicze magazynu „LOVE.WM” promującego region Warmii i Mazur.

• Twórca logotypu i komunikacji wizualnej znanej i cenionej olsztyńskiej Pracowni Tańca PRYZMAT.

• Twórca logotypu i komunikacji wizualnej olsztyńskiej Fundacji Tańca i Sztuki ARTOFFNIA.

• Twórca logotypu i komunikacji wizualnej olsztyńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

• Wystawa autorska „Symbole 100-lecia odzyskania niepodległości Polski w przestrzeni miejskiej”, włączona przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego do ogólnopolskiego programu „Niepodległa”, realizowanego w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości.


Wystawy

2019 - IPBL 2019 International Poster Biennale (Lublin)

2019 - Warmia Mazury Design Festival (Ostróda Arena)

2018 - Wystawa „Symbole Niepodległości” w przestrzeni miejskiej Olsztyna, Warmińsko-Mazurskim Urzędzie Wojewódzkim, w Teatrze im. Stefana Jaracza i Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej

2018 - „Symbole 100-lecia odzyskania niepodległości Polski w przestrzeni miejskiej”, włączona przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego do ogólnopolskiego programu „Niepodległa”, realizowanego w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości.

2015 - rodzinna wystawa „AUTOGRAFY” (Olsztyn, Stara Kotłownia)

2015 - Pokonkursowa wystawa IX Olsztyńskiego Biennale Sztuki O Medal Prezydenta (Olsztyn)


Nagrody i Odznaczenia

- Silver A'Design Award & Competition 2020 za Kolekcję Etno dla SU-2

- Odznaka Honorowa „Zasłużony dla Warmii I Mazur”

- Wyróżnienie w Konkursie Na Logo Tygodnika „Wprost” z okazji 25-Lecia

- Nominacja do Art Of Packaging – Perły Wśród Opakowań w kategorii: Professional za bombonierę z herbatami artystycznymi

- Zwycięstwo w Art Of Packaging – Perły Wśród Opakowań w kategorii: Opakowania Premium za Bombonierę z herbatami artystycznymi

- Nominacja w Ogólnopolskim Festiwalu Reklamy „Złote Orły” w kategorii: Kampania Billboardowa

- Nagroda „Talent Roku 2010” Fundacji Środowisk Twórczych Olsztyn w kategorii: Multimedia

- Zwycięstwo w Webstar 2010 – Festiwal Stron Internetowych Strona Roku 2010: Podróże i Turystyka za Web Design W Kampanii „Mazury Cud Natury”

- Zwycięstwo w Webstar 2010 – Festiwal Stron Internetowych Webstar Creative 2010: Web Design za Web Design Kampanii „Mazury Cud Natury”

- Nominacja KTR 2010 w Kategorii: Marketing Miejsc za Kampanię "Mazury Cud Natury"

- Silver Award Winner 41. Creativity International Awards 2011 w kategorii: Food And Beverage Packaging For Luxury Box With Artistic Tea

- Silver Award Winner 41. Creativity International Awards 2011 w kategorii: Promotional Packaging For Luxury Box With Artistic Tea

- Nominacja KTR 2011 w kategorii: Marketing Miejsc za Kreację „To Mazury Nie…”

- Zwycięstwo w Art Of Packaging – Perły Wśród Opakowań w kategorii : Opakowania z Szuflady za linię opakowań „Klejnoty wśród herbat”

- Grand Prix Złote Formaty 2011 za Kampanię „Mazury Cud Natury”

- Nominacja do Złote Formaty 2011 w Kategorii: Folder za kampanię „Mazury Cud Natury”

- Nominacja do Złote Formaty 2011 w kategorii: Kampania Reklamowa za kampanię „Mazury Cud Natury”

- I Miejsce XXVI Ogólnopolskiego Przeglądu Książki Krajoznawczej i Turystycznej 2017 w Kategorii: „Informatory Krajoznawcze” za Magazyn „Love W_M. Przegląd Turystyczny. Kocham Warmię I Mazury”

- Nominacja do Nagrody „Dobry Wzór” za logo Lotniska „Olsztyn Mazury”

- Srebrny Medal za katalog Ivory podczas Targów Rema Days Warszawa


Zobacz też

http://www.gravite.pl/

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lotnisko-olsztyn-mazury-z-logo-od-gravite-design

https://www.pasazer.com/news/25582/lotnisko,mazury,ma,nowe,logo.html

https://olsztyn.wyborcza.pl/olsztyn/1,48726,10411918,Studio_reklamowe_z_Olsztyna_docenione_w_Stanach.html

https://recznaplazowa.pl/2018/12/19/poznalismy-logo-me-w-pilce-recznej-plazowej-stare-jablonki-2019/

https://www.olsztyn24.com/news/14740-prestizowa-nagroda-dla-olsztyskiego-studia-gravite.html

http://olsztyn.wm.pl/548264,W-Olsztynie-powstala-wystawa-z-okazji-100-lecia-niepodleglosci-Polski.html

https://madeinwm.pl/madmen-z-olsztyna/

http://www.2011.lodzdesign.com/wydarzenia/wyklady/wyklady/design-zmienny-jest/aby-ogrod-rozkwitl-czyli-o-rebrandingu-olsztyna/

http://lo3.olsztyn.pl/wybitni-absolwenci/

https://olsztyn.wyborcza.pl/olsztyn/1,48726,17726577,Rodzina_Obarkow_prezentuje__plakaty__obrazy__fotografie.html

http://www.formwell.pl/wystawa-studia-gravite-na-warmia-mazury-design-festival,1232,l1.html

http://www.gravite.pl/blog/2014/3/14/identyikacja-teatru

https://www.stgu.pl/czlonkowie/studio-gravite/kampania_teatr_im_stefana_jaracza_w_olsztynie/

https://www.signs.pl/olsztynski-teatr-jaracza-znow-intryguje-kampania-reklamowa,31059,artykul.html