Niepubliczna Szkoła Absolwent w Olsztynie
Niepubliczna Szkoła Absolwent w Olsztynie | |
| |
Logo placówki.
Źródło: absolwent.edu.pl | |
Data założenia: | 1 września 1992 r. |
Poziom szkoły: | podstawowy |
Podtyp szkoły: | szkoła podstawowa |
Adres: | ul. Jasna 2 10-506 Olsztyn |
Niepubliczna Szkoła Absolwent w Olsztynie – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim. Obecnie funkcję dyrektora pełni Zofia Rączkiewicz.
Spis treści
Historia
Niepubliczna Szkoła Absolwent w Olsztynie istnieje od dnia 1 września 1992 r. Powstała jako pierwsza w historii Olsztyna szkoła niepubliczna założona i prowadzona przez osoby fizyczne. Do 31 sierpnia 1999 r. funkcjonowała jako Niepubliczna Szkoła Podstawowa Absolwent.
Działalność
Placówka mieści się w dwukondygnacyjnym budynku, otoczonym własnym placem zabaw z boiskiem sportowym. W jednym z jego skrzydeł mieści się od 2005 r. Niepubliczne Przedszkole Absolwent w Olsztynie
Atutami szkoły są: zwiększona ilość godzin dydaktycznych, wprowadzenie informatyki oraz nauki języka angielskiego na poziomie przedszkola, nauka drugiego języka obcego od klasy V, bogata i różnorodna oferta zajęć uzupełniających, opieka w godzinach 7.00-18.00.
Cele i zadania
Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych.
Jej podstawowym celem jest skuteczne przygotowanie jej uczniów do sprawdzianu po szkole podstawowej oraz wyposażenie ich w dodatkowe umiejętności, niezbędne do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie.
Wedle danych Szkoły, zakłada się, aby w sferze intelektualnej uczniowie:
- posiadali umiejętność poprawnego i swobodnego wypowiadania się, pisania i czytania ze zrozumieniem nie tylko w języku polskim, ale również języku angielskim i niemieckim,
- poznali wymagane pojęcia i zdobyli rzetelną wiedzę na poziomie wyższym od powszechnie wymaganego dla danego przedziału wiekowego, umożliwiającym kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia w dowolnie wybranym gimnazjum,
- rozumieli przekazywaną im wiedzę, a nie tylko ją pamięciowo opanowywali,
- potrafili dostrzegać różnego rodzaju istniejące związki i zależności (przyczynowo–skutkowe, funkcjonalne, czasowe i przestrzenne itp.),
- potrafili myśleć analitycznie i syntetycznie,
- poznali zasady rozwoju osobowego i życia społecznego,
- poznali dziedzictwo kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej.
Z kolei w zakresie pracy wychowawczej, zakłada się, aby uczniowie:
- znajdowali w szkole środowisko wszechstronnego rozwoju osobowego (w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym),
- rozwijali w sobie dociekliwość poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie,
- uczyli się szacunku dla dobra wspólnego jako podstawy życia społecznego oraz przygotowywali się do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie w duchu przekazu dziedzictwa kulturowego i kształtowania postaw patriotycznych,
- przygotowywali się do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów i hierarchizacji wartości oraz mieli możliwość doskonalenia się.
Kadra pedagogiczna
Grono pedagogiczne w roku szkolnym 2014/2015:
- edukacja wczesnoszkolna – Elżbieta Lotarska-Furgał, Joanna Widzińska, Jolanta Dębska, Katarzyna Jankowska, Wiesława Nurzyńska, Ewa Podgórska
- język polski – Marta Rutkowska
- język angielski – Małgorzata Rudzińska, Aleksandra Stachniałek
- język niemiecki – Maciej Urbaniak
- matematyka – Zofia Rączkiewicz, Joanna Woike
- zajęcia komputerowe – Grzegorz Górski
- przyroda – Emilia Borawska
- historia – Anna Kropidłowska
- religia, etyka – Agnieszka Adamska
- plastyka – Anna Kropidłowska
- muzyka – Monika Tengowska
- zajęcia techniczne – Emilia Borawska
- wychowanie fizyczne – Wiesław Burdalski
- taniec – Agnieszka Krupińska
Osiągnięcia
Uczniowie osiągali sukcesy głownie w konkursach przedmiotowych (matematyka, historia, język angielski, język polski, przyroda).
Ciekawostki
Istotną ideą szkoły jest wprowadzenie zasady przygotowania dzieci do życia w społeczeństwie wielokulturowym. Stąd też placówka przyjmuje dzieci obcojęzyczne – powracające z zagranicy oraz dzieci innej narodowości. Uczyły się tu dzieci z Korei, Armenii, Francji, Włoch, Białorusi, Jugosławii, Niemiec, Kanady, Stanów Zjednoczonych. Pierwsi uczniowie obcojęzyczni pojawili się już w pierwszym roku istnienia szkoły.
Bibliografia
Niepubliczna Szkoła Absolwent[15.11.2014]
szkolnictwo.pl[15.11.2014]