Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja zweryfikowana] |
(→Rejon działania) |
|||
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 2: | Linia 2: | ||
|Nazwa_instytucji = '''Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu''' | |Nazwa_instytucji = '''Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu''' | ||
|Grafika = pppelbląg.jpg | |Grafika = pppelbląg.jpg | ||
− | |Opis_grafiki = Kadra PP-P nr 1 w Elblągu | + | |Opis_grafiki = Kadra PP-P nr 1 w Elblągu. Źródło: [http://www.ppp1.elblag.pl/index.php/en/o-nass/pracownicy www.ppp1.elblag.pl] [28.09.2014] |
|Data_założenia = 1967/68 | |Data_założenia = 1967/68 | ||
|Poziom_szkoły = placówka oświatowa-wychowawcza | |Poziom_szkoły = placówka oświatowa-wychowawcza | ||
Linia 9: | Linia 9: | ||
|Adres = 82-300 Elbląg ul. Słoneczna 14 | |Adres = 82-300 Elbląg ul. Słoneczna 14 | ||
}} | }} | ||
− | + | ''' Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu ''' – publiczna placówka oświatowo-wychowawcza działająca na terenie miasta i [[powiat elbląski|powiatu]] [[Elbląg]]. Obecnym dyrektorem poradni jest [[Joanna Gawlicka]].<br/><br/> | |
− | ''' Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu ''' – publiczna placówka oświatowo-wychowawcza działająca na terenie | ||
== Historia == | == Historia == | ||
− | + | Pierwsza poradnia w Elblągu powstała na przełomie roku 1967/1968. Była to Poradnia Wychowawczo-Zawodowa. Funkcję dyrektora pełniła wówczas [[Maria Zięba]]. W kolejnych latach zmieniała się nazwa, jak i lokalizacja placówki. W 1993 roku przekształcono Poradnię Wychowawczo-Zawodową nr 1 w Poradnię Psychologiczną-Pedagogiczną nr 1 w Elblągu. Obecnie poradnia obejmuje swoją opieką dzieci i młodzież z miasta i powiatu [[Elbląg]]. | |
− | |||
− | |||
− | 1967 | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | 1993 | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
<br/> | <br/> | ||
− | |||
== Cele i zadania == | == Cele i zadania == | ||
− | |||
Celem poradni jest udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, logopedycznej, psychoterapeutycznej dzieciom, młodzieży, a także ich rodzicom, opiekunom i nauczycielom. | Celem poradni jest udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, logopedycznej, psychoterapeutycznej dzieciom, młodzieży, a także ich rodzicom, opiekunom i nauczycielom. | ||
Do zdań poradni należy: | Do zdań poradni należy: | ||
− | * | + | * diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży |
− | * | + | * wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych |
− | * | + | * prowadzenie terapii dzieci i młodzieży w zależności od rozpoznanych potrzeb, w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, z zachowaniami dysfunkcyjnymi, ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, logopedycznymi oraz psychoterapii |
− | * | + | * pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej oraz wspieranie nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego |
− | * | + | * wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszego kształcenia za granicą |
− | * | + | * pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji, uzdolnień dzieci i młodzieży |
− | * | + | * podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, współpraca ze szkołami i placówkami w rozpoznawaniu u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się |
− | * | + | * współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami przy opracowywaniu i realizacji IPET-ów oraz PDW |
− | * | + | * współpraca w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
− | * | + | * wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny, jak również szkoły, przedszkola i placówki |
− | * | + | * udzielanie wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom i specjalistom udzielającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach |
− | |||
− | |||
− | |||
== Formy usług poradni == | == Formy usług poradni == | ||
− | |||
− | |||
− | |||
Badania diagnostyczne psychologiczno-pedagogiczne: | Badania diagnostyczne psychologiczno-pedagogiczne: | ||
− | * | + | * ogólnego rozwoju intelektualnego ( potencjalnych możliwości, potrzeb i zaburzeń rozwojowych) |
− | * | + | * predyspozycji i uzdolnień |
− | * | + | * gotowości szkolnej |
− | * | + | * lateralizacji |
− | * | + | * ryzyka dysleksji |
− | * | + | * specyficznych trudności w uczeniu się / dysleksja rozwojowa/ |
− | * | + | * trudności dydaktycznych |
− | * | + | * trudności wychowawczych |
− | * | + | * zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży |
− | * | + | * zaburzeń seksualnych uczniów pełnoletnich |
− | + | Badania diagnostyczne -logopedyczne: | |
− | Badania diagnostyczne | + | * z wadami i zaburzeniami mowy |
− | * | + | * z opóźnionym rozwojem mowy |
− | * | + | * z wadami rozwojowymi /rozszczepy/ |
− | * | + | * z autyzmem |
− | * | + | * z zaburzeniami neororozwojowymi |
− | * | + | * z niepłynnością mówienia /jąkanie, bełkot/ |
− | * | + | * z mutyzmem |
− | * | + | * z wadą słuchu |
− | * | ||
− | |||
Badania psychologiczne pod kątem wyboru dalszego kształcenia, zawodu: | Badania psychologiczne pod kątem wyboru dalszego kształcenia, zawodu: | ||
− | * | + | * badania psychologiczne uczniów gimnazjów z ograniczoną możliwością wyboru zawodu z uwagi na stan zdrowia |
− | * | + | * badania psychologiczne (indywidualne i grupowe) uczniów gimnazjów niezdecydowanych w wyborze dalszego kierunku kształcenia |
− | * | + | * badania psychologiczne (indywidualne i grupowe) uczniów szkół średnich pod kątem wyboru poziomu i kierunku dalszego kształcenia |
− | * | + | * reorientacja uczniów wykazujących szczególnie niski poziom adaptacji w nowym środowisku szkolnym |
− | Terapia: | + | Terapia psychologiczna: |
+ | * indywidualna terapia psychologiczna | ||
+ | * porady i konsultacje psychologiczne | ||
+ | * terapia relacyjna- mediacje | ||
+ | * konsultacje i porady psychoseksuologiczne o problematyce seksualnej, tożsamości płciowej i uzależnień a seksualności | ||
+ | * zajęcia warsztatowe psychoseksuologiczne | ||
+ | * terapia zaburzeń seksualnych uczniów pełnoletnich | ||
− | + | Terapia pedagogiczna: | |
− | + | * indywidualne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci 5-6 letnich | |
− | + | * indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna / dla dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / | |
− | + | * indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna z elementami logopedii | |
− | + | * grupowa terapia psychopedagogiczna dla uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | * | ||
− | * | ||
− | * | ||
− | * | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
+ | Terapia logopedyczna: | ||
+ | * terapia indywidualna dla dzieci z wadami mowy /seplenienie, rotacyzm, mowa bezdźwięczna, opóźniony rozwój mowy, dzieci z rozszczepem, alalie, wada słuchu/ | ||
+ | * indywidualna i grupowa terapia dla dzieci jąkających się | ||
+ | * terapia dla dzieci i młodzieży z chorobą neorologiczną /afazje, urazy, guzy i krwiaki mózgu/ | ||
+ | * zajęcia stymulujące rozwój mowy u małych dzieci z opóźnionym rozwojem mowy | ||
== Kadra == | == Kadra == | ||
− | * Dyrektor | + | * Dyrektor – [[Joanna Gawlicka]] |
Skład kadry poradni: | Skład kadry poradni: | ||
* Teresa Grzelakowska | * Teresa Grzelakowska | ||
Linia 142: | Linia 100: | ||
* Katarzyna Truszkowska | * Katarzyna Truszkowska | ||
* Krystyna Wojterska | * Krystyna Wojterska | ||
− | * Natasza Wojtaszek | + | * Natasza Wojtaszek |
− | |||
− | |||
− | |||
== Rejon działania == | == Rejon działania == | ||
Rejon działania poradni odejmuje placówki edukacyjne z: | Rejon działania poradni odejmuje placówki edukacyjne z: | ||
* miasta Elbląg | * miasta Elbląg | ||
− | * powiatu | + | * powiatu elbląskiego |
− | |||
− | |||
− | |||
== Ciekawostki == | == Ciekawostki == | ||
W ramach realizacji Elbląskiego Programu Profilaktyki "Odnaleźć Siebie" w pierwszą sobotę każdego miesiąca poradnia organizuje "Sobotę Zaufania", podczas której uczniowie i rodzice mogą skorzystać z bezpłatnej porady psychologa, pedagoga i logopedy. | W ramach realizacji Elbląskiego Programu Profilaktyki "Odnaleźć Siebie" w pierwszą sobotę każdego miesiąca poradnia organizuje "Sobotę Zaufania", podczas której uczniowie i rodzice mogą skorzystać z bezpłatnej porady psychologa, pedagoga i logopedy. | ||
− | |||
<br/> | <br/> | ||
− | |||
== Bibliografia == | == Bibliografia == | ||
− | http://ppp1.elblag.pl/ [28.06.2014] | + | [http://ppp1.elblag.pl/ Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu] [28.06.2014] |
<br/> | <br/> | ||
− | + | [[Kategoria: Szkolnictwo]] [[Kategoria: Nadzór i wsparcie pedagogiczne]] [[Kategoria: Elbląg]] [[Kategoria: Powiat elbląski]] <br /> | |
− | [[Kategoria: Szkolnictwo]] [[Kategoria: |
Aktualna wersja na dzień 22:37, 28 lut 2015
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu | |
| |
Kadra PP-P nr 1 w Elblągu. Źródło: www.ppp1.elblag.pl [28.09.2014]
| |
Data założenia: | 1967/68 |
Poziom szkoły: | placówka oświatowa-wychowawcza |
Adres: | 82-300 Elbląg ul. Słoneczna 14 |
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu – publiczna placówka oświatowo-wychowawcza działająca na terenie miasta i powiatu Elbląg. Obecnym dyrektorem poradni jest Joanna Gawlicka.
Spis treści
Historia
Pierwsza poradnia w Elblągu powstała na przełomie roku 1967/1968. Była to Poradnia Wychowawczo-Zawodowa. Funkcję dyrektora pełniła wówczas Maria Zięba. W kolejnych latach zmieniała się nazwa, jak i lokalizacja placówki. W 1993 roku przekształcono Poradnię Wychowawczo-Zawodową nr 1 w Poradnię Psychologiczną-Pedagogiczną nr 1 w Elblągu. Obecnie poradnia obejmuje swoją opieką dzieci i młodzież z miasta i powiatu Elbląg.
Cele i zadania
Celem poradni jest udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, logopedycznej, psychoterapeutycznej dzieciom, młodzieży, a także ich rodzicom, opiekunom i nauczycielom.
Do zdań poradni należy:
- diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży
- wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych
- prowadzenie terapii dzieci i młodzieży w zależności od rozpoznanych potrzeb, w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, z zachowaniami dysfunkcyjnymi, ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, logopedycznymi oraz psychoterapii
- pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej oraz wspieranie nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego
- wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszego kształcenia za granicą
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji, uzdolnień dzieci i młodzieży
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, współpraca ze szkołami i placówkami w rozpoznawaniu u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się
- współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami przy opracowywaniu i realizacji IPET-ów oraz PDW
- współpraca w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny, jak również szkoły, przedszkola i placówki
- udzielanie wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom i specjalistom udzielającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach
Formy usług poradni
Badania diagnostyczne psychologiczno-pedagogiczne:
- ogólnego rozwoju intelektualnego ( potencjalnych możliwości, potrzeb i zaburzeń rozwojowych)
- predyspozycji i uzdolnień
- gotowości szkolnej
- lateralizacji
- ryzyka dysleksji
- specyficznych trudności w uczeniu się / dysleksja rozwojowa/
- trudności dydaktycznych
- trudności wychowawczych
- zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży
- zaburzeń seksualnych uczniów pełnoletnich
Badania diagnostyczne -logopedyczne:
- z wadami i zaburzeniami mowy
- z opóźnionym rozwojem mowy
- z wadami rozwojowymi /rozszczepy/
- z autyzmem
- z zaburzeniami neororozwojowymi
- z niepłynnością mówienia /jąkanie, bełkot/
- z mutyzmem
- z wadą słuchu
Badania psychologiczne pod kątem wyboru dalszego kształcenia, zawodu:
- badania psychologiczne uczniów gimnazjów z ograniczoną możliwością wyboru zawodu z uwagi na stan zdrowia
- badania psychologiczne (indywidualne i grupowe) uczniów gimnazjów niezdecydowanych w wyborze dalszego kierunku kształcenia
- badania psychologiczne (indywidualne i grupowe) uczniów szkół średnich pod kątem wyboru poziomu i kierunku dalszego kształcenia
- reorientacja uczniów wykazujących szczególnie niski poziom adaptacji w nowym środowisku szkolnym
Terapia psychologiczna:
- indywidualna terapia psychologiczna
- porady i konsultacje psychologiczne
- terapia relacyjna- mediacje
- konsultacje i porady psychoseksuologiczne o problematyce seksualnej, tożsamości płciowej i uzależnień a seksualności
- zajęcia warsztatowe psychoseksuologiczne
- terapia zaburzeń seksualnych uczniów pełnoletnich
Terapia pedagogiczna:
- indywidualne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci 5-6 letnich
- indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna / dla dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się /
- indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna z elementami logopedii
- grupowa terapia psychopedagogiczna dla uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi
Terapia logopedyczna:
- terapia indywidualna dla dzieci z wadami mowy /seplenienie, rotacyzm, mowa bezdźwięczna, opóźniony rozwój mowy, dzieci z rozszczepem, alalie, wada słuchu/
- indywidualna i grupowa terapia dla dzieci jąkających się
- terapia dla dzieci i młodzieży z chorobą neorologiczną /afazje, urazy, guzy i krwiaki mózgu/
- zajęcia stymulujące rozwój mowy u małych dzieci z opóźnionym rozwojem mowy
Kadra
- Dyrektor – Joanna Gawlicka
Skład kadry poradni:
- Teresa Grzelakowska
- Ewa Dudzińska
- Marzena Kosowska-Firer
- Katarzyna Gogol-Urbańska
- Dorota Orłowska
- Maria Kołodziejska
- Magdalena Gliniecka-Rękawik
- Ewa Zielińska
- Iwona Malewska-Danecka
- Magdalena Kaczorowska-Kraj
- Elżbieta Romaszko
- Helena Klimczuk-Lecyk
- Janina Srok
- Anna Miazga
- Jolanta Szczygieł
- Agnieszka Rucińska-Cyran
- Dorota Szymkowicz-Drozdowska
- Łucja Semczuk
- Marzena Truszkowska
- Kamila Tońska
- Barbara Uhryn
- Katarzyna Truszkowska
- Krystyna Wojterska
- Natasza Wojtaszek
Rejon działania
Rejon działania poradni odejmuje placówki edukacyjne z:
- miasta Elbląg
- powiatu elbląskiego
Ciekawostki
W ramach realizacji Elbląskiego Programu Profilaktyki "Odnaleźć Siebie" w pierwszą sobotę każdego miesiąca poradnia organizuje "Sobotę Zaufania", podczas której uczniowie i rodzice mogą skorzystać z bezpłatnej porady psychologa, pedagoga i logopedy.
Bibliografia
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu [28.06.2014]