Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Węgorzewie: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja zweryfikowana] | [wersja zweryfikowana] |
(→Bibliografia) |
m (Zastępowanie tekstu - "Kategoria: Placówki oświatowe" na "Kategoria:Inne placówki oświatowe") |
||
Linia 48: | Linia 48: | ||
<br/> | <br/> | ||
− | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: | + | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria:Inne placówki oświatowe]] [[Kategoria: Powiat węgorzewski]] [[Kategoria:Węgorzewo (gmina miejsko-wiejska)]][[Kategoria: 1945-1989]][[Kategoria: 1990-]] |
Aktualna wersja na dzień 08:41, 8 maj 2015
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Węgorzewie | |
| |
Kadra poradni. Źródło: www.poradniawegorzewo.pl [29.06.2014]
| |
Data założenia: | 1974 |
Poziom szkoły: | publiczna placówka oświatowo-wychowawcza |
Adres: | 11-600 Węgorzewo ul. Gen. J. Bema 16 A |
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Węgorzewie – publiczna placówka oświatowo-wychowawcza z siedzibą w Węgorzewie. Funkcjonuje od 1974 roku roku. Obecnym dyrektorem poradni jest mgr Jolanta Rodzewicz.
Spis treści
[ukryj]Historia
Początki Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bartoszycach sięgają 1974 roku. 1 stycznia 1974 roku Zarządzeniem Kuratorium Okręgu Szkolnego w Olsztynie powołana została Powiatowa Poradnia Wychowawczo–Zawodowa w Węgorzewie. Placówkę umieszczono w internacie Liceum Ogólnokształcącego przy ul. 21 Października 23. 10 września 1993 roku decyzją Kuratora Oświaty w Suwałkach Poradnia Wychowawczo–Zawodowa została przekształcona w Poradnię Psychologiczno–Pedagogiczną. 28 lutego 2002 roku Uchwałą Rady Powiatu w Węgorzewie nadano Akt Założycielski Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej w Węgorzewie z siedzibą w Węgorzewie, przy ul. Bolesława Prusa 10. Od września 2006 roku Poradnia Psychologiczno–Pedagogiczna w Węgorzewie mieści się przy. ul Gen. J. Bema 16 A.
Zadania
Do szczegółowych zadań poradni należy:
- diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży, w tym: predyspozycji i uzdolnień, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych, specyficznych trudności w uczeniu się
- wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w tym zwłaszcza dzieci i młodzieży: szczególnie uzdolnionych, niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami komunikacji językowej, z chorobami przewlekłymi
- prowadzenie terapii dzieci i młodzieży, w zależności od rozpoznanych potrzeb, w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, z zachowaniami dysfunkcyjnymi, niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym, oraz ich rodzin
- pomoc dzieciom i młodzieży w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej oraz wspieranie nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego
- wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci i młodzieży
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, w tym udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka oraz ich rodzicom
- współpraca ze szkołami i placówkami w rozpoznawaniu u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się, w tym ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się u uczniów klas I-III szkoły podstawowej
- współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami przy opracowywaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, o których mowa w przepisach w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych oraz w przepisach w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach, oraz planów działań wspierających, o których mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
- współpraca w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny
- wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji przedszkola, szkoły lub placówki, w tym udzielanie nauczycielom pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno-wychowawczych
- prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego, wśród dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli
- udzielanie, we współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli, wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych i specjalistom udzielającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach
Dyrektorzy
Dyrektorzy poradni w latach 1974-2014:
- Anna Bolik
- Krystyna Marciniak
- Walentyna Korczak
- Anna Osmak
- Mirosława Zubkowicz
- Jadwiga Kolenkiewicz
- Krystyna Latosińska
- Jolanta Aleksandra Rodzewicz
- mgr Jolanta Rodzewicz - dyrektor
Ciekawostki
28 marca 2014 roku Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Węgorzewie obchodziła jubileusz 40-lecia istnienia.
W związku z obchodami poradnia zorganizowała Dzień Otwarty, na który zaproszono wszystkich mieszkańców powiatu węgorzewskiego w celu zwiedzenia placówki.
Bibliografia
poradniawegorzewo.pl [29.06.2014]