Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Węgorzewie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja zweryfikowana]
 
(Nie pokazano 15 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Szkolnictwo infobox
 
{{Szkolnictwo infobox
 
|Nazwa_instytucji =  '''Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Węgorzewie'''
 
|Nazwa_instytucji =  '''Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Węgorzewie'''
|Grafika          =  .jpg
+
|Grafika          =  pppwego.jpg
|Opis_grafiki    =  Siedziba poradni, źródło: [ strona poradni]  [29.06.2014]
+
|Opis_grafiki    =  Kadra poradni. Źródło: [http://poradniawegorzewo.pl/site/ www.poradniawegorzewo.pl]  [29.06.2014]
 
|Data_założenia  =  1974
 
|Data_założenia  =  1974
 
|Poziom_szkoły    =  publiczna placówka oświatowo-wychowawcza
 
|Poziom_szkoły    =  publiczna placówka oświatowo-wychowawcza
 
|Podtyp_szkoły    =  
 
|Podtyp_szkoły    =  
 
|Profil          =  
 
|Profil          =  
|Adres            =  11-600 Węgorzewo ul. Gen. J. Bema 16 A
+
|Adres            =  11-600 Węgorzewo <br/> ul. Gen. J. Bema 16 A
 
}}
 
}}
 
+
'''Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Węgorzewie ''' – publiczna placówka oświatowo-wychowawcza z siedzibą w [[Węgorzewo|Węgorzewie]]. Funkcjonuje od 1974 roku roku. Obecnym dyrektorem poradni jest mgr [[Jolanta Rodzewicz]]. <br/><br/>
'''Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Węgorzewie ''' – publiczna placówka oświatowo-wychowawcza z siedzibą w Węgorzewie. Funkcjonuje od 1974 roku roku. Obecnym dyrektorem poradni jest [[ ]]. <br/>
 
 
== Historia ==
 
== Historia ==
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bartoszycach powstała w 1974 roku. 1 stycznia 1974 r. Zarządzeniem Kuratorium Okręgu Szkolnego w Olsztynie powołana została Powiatowa Poradnia Wychowawczo – Zawodowa w Węgorzewie, z siedziba w internacie LO ul. 21 Października 23. 10 września 1993 roku decyzją nr 49/93 Kuratora Oświaty w Suwałkach Poradnia Wychowawczo – Zawodowa została przekształcona w Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną.
+
Początki Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bartoszycach sięgają 1974 roku. 1 stycznia 1974 roku Zarządzeniem Kuratorium Okręgu Szkolnego w [[Olsztyn|Olsztynie]] powołana została Powiatowa Poradnia Wychowawczo–Zawodowa w [[Węgorzewo|Węgorzewie]]. Placówkę umieszczono w internacie Liceum Ogólnokształcącego przy ul. 21 Października 23. 10 września 1993 roku decyzją Kuratora Oświaty w [[Suwałki|Suwałkach]] Poradnia Wychowawczo–Zawodowa została przekształcona w Poradnię Psychologiczno–Pedagogiczną. 28 lutego 2002 roku Uchwałą Rady Powiatu w Węgorzewie nadano Akt Założycielski Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej w Węgorzewie z siedzibą w Węgorzewie, przy ul. Bolesława Prusa 10. Od września 2006 roku Poradnia Psychologiczno–Pedagogiczna w Węgorzewie mieści się przy. ul Gen. J. Bema 16 A.
 
 
Ponownie 28 lutego 2002 r. Uchwałą Rady Powiatu w Węgorzewie Nr V/12/201002 nadano Akt Założycielski Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Węgorzewie z siedzibą w Węgorzewie, przy ul. Bolesława Prusa 10.
 
 
 
Od września 2006 roku Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Węgorzewie mieści się przy. ul Gen. J. Bema 16 A.
 
 
<br/>
 
<br/>
 
== Zadania ==
 
== Zadania ==
. Do zadań poradni należy w szczególności:
+
Do szczegółowych zadań poradni należy:
 
+
* diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży, w tym: predyspozycji i uzdolnień, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych, specyficznych trudności w uczeniu się
1)  diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych
+
* wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w tym zwłaszcza dzieci i młodzieży: szczególnie uzdolnionych, niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami komunikacji językowej, z chorobami przewlekłymi
i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży, w tym:
+
* prowadzenie terapii dzieci i młodzieży, w zależności od rozpoznanych potrzeb, w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, z zachowaniami dysfunkcyjnymi, niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym, oraz ich rodzin
 
+
* pomoc dzieciom i młodzieży w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej oraz wspieranie nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego
a)  predyspozycji i uzdolnień,
+
* wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą
 
+
* pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci i młodzieży
b)  przyczyn niepowodzeń edukacyjnych,
+
* podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, w tym udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka oraz ich rodzicom
 
+
* współpraca ze szkołami i placówkami w rozpoznawaniu u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się, w tym ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się u uczniów klas I-III szkoły podstawowej
c)  specyficznych trudności w uczeniu się;
+
* współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami przy opracowywaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, o których mowa w przepisach w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych oraz w przepisach w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach, oraz planów działań wspierających, o których mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
 
+
* współpraca w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej
2)  wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych
+
* wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny
i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w tym zwłaszcza dzieci
+
* wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji przedszkola, szkoły lub placówki, w tym udzielanie nauczycielom pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno-wychowawczych
i młodzieży:
+
* prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego, wśród dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli
 
+
* udzielanie, we współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli, wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych i specjalistom udzielającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach
a)  szczególnie uzdolnionych,
+
== Dyrektorzy ==
 
+
Dyrektorzy poradni w latach 1974-2014:
b)  niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
 
 
 
c)  ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
 
 
 
d)  z zaburzeniami komunikacji językowej,
 
 
 
e)  z chorobami przewlekłymi;
 
 
 
3)  prowadzenie terapii dzieci i młodzieży, w zależności od rozpoznanych potrzeb,
 
w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, z zachowaniami dysfunkcyjnymi, niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym, oraz ich rodzin;
 
 
 
4)  pomoc dzieciom i młodzieży w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej oraz wspieranie nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego;
 
 
 
5)  wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi
 
z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi
 
z wcześniejszym kształceniem za granicą;
 
 
 
6)  pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci i młodzieży;
 
 
 
7)  podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci
 
i młodzieży, w tym udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom
 
i młodzieży z grup ryzyka oraz ich rodzicom;
 
 
 
8)  współpraca ze szkołami i placówkami w rozpoznawaniu u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się, w tym ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się u uczniów klas I-III szkoły podstawowej;
 
 
 
9)  współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami przy opracowywaniu
 
i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, o których mowa w przepisach w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania
 
i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie
 
w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych oraz
 
w przepisach w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie
 
w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach, oraz planów działań wspierających, o których mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania
 
i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach;
 
 
 
10)  współpraca w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
 
 
 
11)  wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny;
 
 
 
12)  wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji przedszkola, szkoły lub placówki, w tym udzielanie nauczycielom pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno-wychowawczych;
 
 
 
13)  prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego, wśród dzieci
 
i młodzieży, rodziców i nauczycieli;
 
 
 
14)  udzielanie, we współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli, wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych i specjalistom udzielającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach
 
i placówkach.
 
<br/>
 
 
 
== Oferta poradni ==
 
 
 
* ZOferta dla rodziców
 
 
 
<br/>
 
== Projekt ==
 
 
 
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w  
 
 
 
<br/>
 
 
 
== Kadra pedagogiczna ==
 
Dyrektorzy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Węgorzewie:
 
 
* Anna Bolik
 
* Anna Bolik
 
* Krystyna Marciniak
 
* Krystyna Marciniak
 
+
* Walentyna Korczak
Walentyna Korczak
+
* Anna Osmak
 
+
* Mirosława Zubkowicz
Anna Osmak
+
* Jadwiga Kolenkiewicz
 
+
* Krystyna Latosińska
Mirosława Zubkowicz
+
* Jolanta Aleksandra Rodzewicz
 
 
Jadwiga Kolenkiewicz
 
 
 
Krystyna Latosińska
 
 
 
Jolanta Aleksandra Rodzewicz
 
 
* mgr [[Jolanta Rodzewicz]] - dyrektor
 
* mgr [[Jolanta Rodzewicz]] - dyrektor
 
<br/>
 
 
 
== Ciekawostki ==
 
== Ciekawostki ==
 
+
28 marca 2014 roku Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Węgorzewie obchodziła jubileusz 40-lecia istnienia.  
W dniu 28 marca 2014 r. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Węgorzewie obchodziła jubileusz 40-lecia istnienia. Uroczystość otworzyła dyrektor Poradni Jolanta Rodzewicz.
+
W związku z obchodami poradnia zorganizowała Dzień Otwarty, na który zaproszono wszystkich mieszkańców [[powiat węgorzewski|powiatu węgorzewskiego]] w celu zwiedzenia placówki.   
W związku z obchodami 40–lecia istnienia Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Węgorzewie 28 marca 2014r. organizujemy w godz. 900 – 1400 Dzień Otwarty, na który zapraszamy wszystkich mieszkańców powiatu węgorzewskiego, zainteresowanych zwiedzeniem naszej placówki.   
 
 
 
 
<br/>
 
<br/>
 
 
== Bibliografia ==
 
== Bibliografia ==
http://poradniawegorzewo.pl/site/ [29.06.2014]
+
[http://poradniawegorzewo.pl/site/ poradniawegorzewo.pl] [29.06.2014]
 
 
 
 
 
 
 
<br/>
 
<br/>
  
[[Kategoria: Szkolnictwo]] [[Kategoria: Placówka oświatowo-wychowawcza]] [[Kategoria: poradnia psychologiczno-pedagogiczna na Warmii i Mazurach]] [[Kategoria: Bartoszyce (Miasto)]] <br />
+
[[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria:Inne placówki oświatowe]] [[Kategoria: Powiat węgorzewski]] [[Kategoria:Węgorzewo (gmina miejsko-wiejska)]][[Kategoria: 1945-1989]][[Kategoria: 1990-]]

Aktualna wersja na dzień 08:41, 8 maj 2015

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Węgorzewie

Kadra poradni. Źródło: www.poradniawegorzewo.pl  [29.06.2014]
Kadra poradni. Źródło: www.poradniawegorzewo.pl [29.06.2014]
Data założenia: 1974
Poziom szkoły: publiczna placówka oświatowo-wychowawcza
Adres: 11-600 Węgorzewo
ul. Gen. J. Bema 16 A

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Węgorzewie – publiczna placówka oświatowo-wychowawcza z siedzibą w Węgorzewie. Funkcjonuje od 1974 roku roku. Obecnym dyrektorem poradni jest mgr Jolanta Rodzewicz.

Historia

Początki Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bartoszycach sięgają 1974 roku. 1 stycznia 1974 roku Zarządzeniem Kuratorium Okręgu Szkolnego w Olsztynie powołana została Powiatowa Poradnia Wychowawczo–Zawodowa w Węgorzewie. Placówkę umieszczono w internacie Liceum Ogólnokształcącego przy ul. 21 Października 23. 10 września 1993 roku decyzją Kuratora Oświaty w Suwałkach Poradnia Wychowawczo–Zawodowa została przekształcona w Poradnię Psychologiczno–Pedagogiczną. 28 lutego 2002 roku Uchwałą Rady Powiatu w Węgorzewie nadano Akt Założycielski Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej w Węgorzewie z siedzibą w Węgorzewie, przy ul. Bolesława Prusa 10. Od września 2006 roku Poradnia Psychologiczno–Pedagogiczna w Węgorzewie mieści się przy. ul Gen. J. Bema 16 A.

Zadania

Do szczegółowych zadań poradni należy:

  • diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży, w tym: predyspozycji i uzdolnień, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych, specyficznych trudności w uczeniu się
  • wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w tym zwłaszcza dzieci i młodzieży: szczególnie uzdolnionych, niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami komunikacji językowej, z chorobami przewlekłymi
  • prowadzenie terapii dzieci i młodzieży, w zależności od rozpoznanych potrzeb, w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, z zachowaniami dysfunkcyjnymi, niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym, oraz ich rodzin
  • pomoc dzieciom i młodzieży w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej oraz wspieranie nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego
  • wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą
  • pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci i młodzieży
  • podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, w tym udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka oraz ich rodzicom
  • współpraca ze szkołami i placówkami w rozpoznawaniu u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się, w tym ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się u uczniów klas I-III szkoły podstawowej
  • współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami przy opracowywaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, o których mowa w przepisach w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych oraz w przepisach w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach, oraz planów działań wspierających, o których mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
  • współpraca w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny
  • wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji przedszkola, szkoły lub placówki, w tym udzielanie nauczycielom pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno-wychowawczych
  • prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego, wśród dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli
  • udzielanie, we współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli, wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych i specjalistom udzielającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach

Dyrektorzy

Dyrektorzy poradni w latach 1974-2014:

  • Anna Bolik
  • Krystyna Marciniak
  • Walentyna Korczak
  • Anna Osmak
  • Mirosława Zubkowicz
  • Jadwiga Kolenkiewicz
  • Krystyna Latosińska
  • Jolanta Aleksandra Rodzewicz
  • mgr Jolanta Rodzewicz - dyrektor

Ciekawostki

28 marca 2014 roku Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Węgorzewie obchodziła jubileusz 40-lecia istnienia. W związku z obchodami poradnia zorganizowała Dzień Otwarty, na który zaproszono wszystkich mieszkańców powiatu węgorzewskiego w celu zwiedzenia placówki.

Bibliografia

poradniawegorzewo.pl [29.06.2014]