Mateusz Obarek: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja zweryfikowana] | [wersja zweryfikowana] |
Linia 6: | Linia 6: | ||
[[Plik:WyjatkoweSerce.jpg|200px|thumb|right|]] | [[Plik:WyjatkoweSerce.jpg|200px|thumb|right|]] | ||
− | '''Mateusz Obarek''' (ur. 1978) jest członkiem prestiżowego '''Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej''', skupiającego najlepszych polskich projektantów. Był wielokrotnie nagradzany za pracę twórczą, m.in. w | + | '''Mateusz Obarek''' (ur. 1978) jest członkiem prestiżowego '''Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej''', skupiającego najlepszych polskich projektantów. Był wielokrotnie nagradzany za pracę twórczą, m.in. w międzynarodowym konkursie Creativity. W swojej twórczości nie ogranicza się do pracy zawodowej. Jest również współautorem wielu wystaw i imprez wystawienniczych o walorach artystyczno-użytkowych. Właściciel studia graficznego '''„Gravite”'''. |
==Działalność== | ==Działalność== |
Wersja z 11:01, 15 kwi 2020
Mateusz Obarek (ur. 1978) jest członkiem prestiżowego Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, skupiającego najlepszych polskich projektantów. Był wielokrotnie nagradzany za pracę twórczą, m.in. w międzynarodowym konkursie Creativity. W swojej twórczości nie ogranicza się do pracy zawodowej. Jest również współautorem wielu wystaw i imprez wystawienniczych o walorach artystyczno-użytkowych. Właściciel studia graficznego „Gravite”.
Działalność
Dzięki kompetencjom, doświadczeniu zawodowemu oraz szacunkowi do tradycji regionu od lat skutecznie zarządza markami instytucji oraz firm głównie z Warmii i Mazur. Łączy w swej pracy funkcjonalność ze sztuką, w tym tą inspirowaną eklektycznym dziedzictwem regionu. Jego działalność służy też promocji potencjału kulturowego i gospodarczego województwa przez podkreślanie jakości i osiągnięć lokalnego biznesu oraz ruchów oddolnych. Jego wieloletnia, nacechowana lokalnym patriotyzmem działalność, buduje rozpoznawalność Warmii i Mazur w Polsce, Europie i na świecie. Potrafi angażować sztukę do grafiki użytkowej i tworzyć kompleksowe kampanie reklamowe.
Twórczość
• Współautor i współtwórca kampanii o zasięgu międzynarodowym promujące Warmię i Mazury: „Mazury Cud Natury” oraz „Cudownie!”.
• Twórca Systemu Identyfikacji Wizualnej dla Województwa Podkarpackiego
• Twórca Systemu Identyfikacji Wizualnej dla Browar Warmia
• Twórca projektu strefy Prezydenta RP – Kongres 590
• Twórca znaku graficznego (słynny listek), Systemu Identyfikacji Wizualnej oraz wytycznych do Systemu Informacji Miejskiej dla Urzędu Miasta Olsztyna
• Twórca nowego logo Olsztyńskiego Teatru Tańca
• Twórca logotypu oraz księgi identyfikacji wizualnej Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury
• Twórca nowego wizerunku Muzeum Bitwy pod Grunwaldem
• Twórca logotypu i plakatów promujących sztuki Teatru im. Stefana Jaracza w Olsztynie
• Twórca pełnej dobrych emocji kampanii dla ”Stowarzyszenia „Wyjątkowe Serce" -ogólnopolskiego lidera w edukacji i opiece m.in. autystycznymi dziećmi
• Twórca Systemu Identyfikacji Wizualnej do kampanii zagranicznej promującej polską naukę i szkolnictwo wyższe dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Ready, Study, Go! Poland / Research & Go! Poland”.
• Twórca projektów graficznych do kampanii społecznych, w tym do tych związanych z bezpieczeństwem na drodze „NA PASACH NIE WYPRZEDZAM”
• Twórca wielu kampanii podnoszących wizerunkową jakość lokalnych firm, wśród których są m.in. Majonez Kętrzyński, Brawo Domy Pasywne Stawiguda, „Młodzi Duchem” Dom Seniora w Biesalu, „Ach! Mazury” Stanica Mikołajki, SU-2 Kiteboard, Szarpie Travel w Olsztynie, Herbaty Artystyczne firmy Bacara.
• Oprawa graficzna Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Plażowej, Stare Jabłonki 2019. W 2017 i 2018 roku projektował logo finałów Klubowych mistrzostw Europy w piłce ręcznej plażowej: EBT FINALS, które przekonały Europejską Federację do zorganizowania tej najważniejszej imprezy w Starych Jabłonkach.
• Opracowanie wydawnicze magazynu „LOVE.WM” promującego region Warmii i Mazur.
• Twórca logotypu i komunikacji wizualnej znanej i cenionej olsztyńskiej Pracowni Tańca PRYZMAT.
• Twórca logotypu i komunikacji wizualnej olsztyńskiej Fundacji Tańca i Sztuki ARTOFFNIA.
• Twórca logotypu i komunikacji wizualnej olsztyńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.
• Wystawa autorska „Symbole 100-lecia odzyskania niepodległości Polski w przestrzeni miejskiej”, włączona przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego do ogólnopolskiego programu „Niepodległa”, realizowanego w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości.
Wystawy
2019 - IPBL 2019 International Poster Biennale (Lublin)
2019 - Warmia Mazury Design Festival (Ostróda Arena)
2018 - Wystawa „Symbole Niepodległości” w przestrzeni miejskiej Olsztyna, Warmińsko-Mazurskim Urzędzie Wojewódzkim, w Teatrze im. Stefana Jaracza i Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej
2018 - „Symbole 100-lecia odzyskania niepodległości Polski w przestrzeni miejskiej”, włączona przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego do ogólnopolskiego programu „Niepodległa”, realizowanego w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości.
2015 - rodzinna wystawa „AUTOGRAFY” (Olsztyn, Stara Kotłownia)
2015 - Pokonkursowa wystawa IX Olsztyńskiego Biennale Sztuki O Medal Prezydenta (Olsztyn)
Nagrody i Odznaczenia
- Odznaka Honorowa „Zasłużony dla Warmii I Mazur”
- Wyróżnienie w Konkursie Na Logo Tygodnika „Wprost” z okazji 25-Lecia
- Nominacja do Art Of Packaging – Perły Wśród Opakowań w kategorii: Professional za bombonierę z herbatami artystycznymi
- Zwycięstwo w Art Of Packaging – Perły Wśród Opakowań w kategorii: Opakowania Premium za Bombonierę z herbatami artystycznymi
- Nominacja w Ogólnopolskim Festiwalu Reklamy „Złote Orły” w kategorii: Kampania Billboardowa
- Nagroda „Talent Roku 2010” Fundacji Środowisk Twórczych Olsztyn w kategorii: Multimedia
- Zwycięstwo w Webstar 2010 – Festiwal Stron Internetowych Strona Roku 2010: Podróże i Turystyka za Web Design W Kampanii „Mazury Cud Natury”
- Zwycięstwo w Webstar 2010 – Festiwal Stron Internetowych Webstar Creative 2010: Web Design za Web Design Kampanii „Mazury Cud Natury”
- Nominacja KTR 2010 w Kategorii: Marketing Miejsc za Kampanię "Mazury Cud Natury"
- Silver Award Winner 41. Creativity International Awards 2011 w kategorii: Food And Beverage Packaging For Luxury Box With Artistic Tea
- Silver Award Winner 41. Creativity International Awards 2011 w kategorii: Promotional Packaging For Luxury Box With Artistic Tea
- Nominacja KTR 2011 w kategorii: Marketing Miejsc za Kreację „To Mazury Nie…”
- Zwycięstwo w Art Of Packaging – Perły Wśród Opakowań w kategorii : Opakowania z Szuflady za linię opakowań „Klejnoty wśród herbat”
- Grand Prix Złote Formaty 2011 za Kampanię „Mazury Cud Natury”
- Nominacja do Złote Formaty 2011 w Kategorii: Folder za kampanię „Mazury Cud Natury”
- Nominacja do Złote Formaty 2011 w kategorii: Kampania Reklamowa za kampanię „Mazury Cud Natury”
- I Miejsce XXVI Ogólnopolskiego Przeglądu Książki Krajoznawczej i Turystycznej 2017 w Kategorii: „Informatory Krajoznawcze” za Magazyn „Love W_M. Przegląd Turystyczny. Kocham Warmię I Mazury”
- Nominacja do Nagrody „Dobry Wzór” za logo Lotniska „Olsztyn Mazury”
- Srebrny Medal za katalog Ivory podczas Targów Rema Days Warszawa
Zobacz też
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lotnisko-olsztyn-mazury-z-logo-od-gravite-design
https://www.pasazer.com/news/25582/lotnisko,mazury,ma,nowe,logo.html
https://recznaplazowa.pl/2018/12/19/poznalismy-logo-me-w-pilce-recznej-plazowej-stare-jablonki-2019/
https://www.olsztyn24.com/news/14740-prestizowa-nagroda-dla-olsztyskiego-studia-gravite.html
https://madeinwm.pl/madmen-z-olsztyna/
http://lo3.olsztyn.pl/wybitni-absolwenci/
http://www.formwell.pl/wystawa-studia-gravite-na-warmia-mazury-design-festival,1232,l1.html
http://www.gravite.pl/blog/2014/3/14/identyikacja-teatru
https://www.stgu.pl/czlonkowie/studio-gravite/kampania_teatr_im_stefana_jaracza_w_olsztynie/
https://www.signs.pl/olsztynski-teatr-jaracza-znow-intryguje-kampania-reklamowa,31059,artykul.html