Gimnazjum nr 17 dla Dzieci Niesłyszących w Olsztynie: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
(→Cele i zadania) |
(→Cele i zadania) |
||
Linia 18: | Linia 18: | ||
a) zapewnianie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zajęć rozwijających uzdolnienia, dydaktyczno-wyrównawczych, logopedycznych, porad i konsultacji organizowanych z inicjatywy uczniów, rodziców lub nauczycieli; | a) zapewnianie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zajęć rozwijających uzdolnienia, dydaktyczno-wyrównawczych, logopedycznych, porad i konsultacji organizowanych z inicjatywy uczniów, rodziców lub nauczycieli; | ||
− | b) zapewnienie wszechstronnego rozwoju ucznia, możliwości zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do dokonania świadomego wyboru dalszego kształcenia | + | b) zapewnienie wszechstronnego rozwoju ucznia, możliwości zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do dokonania świadomego wyboru dalszego kształcenia. |
<br/> | <br/> | ||
Wersja z 10:17, 12 cze 2014
Gimnazjum nr 17 dla Dzieci Niesłyszących w Olsztynie | |
| |
Data założenia: | 1999 r. |
Poziom szkoły: | gimnazjum |
Podtyp szkoły: | szkoła specjalna |
Profil: | ogólnokształcący |
Adres: | ul. M. Grzegorzewskiej 6, 0-048 Olsztyn |
Gimnazjum nr 17 dla Dzieci Niesłyszących w Olsztynie – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, w Olsztynie. Placówka wchodzi w skład Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niesłyszących w Olsztynie. Dyrektorem Szkoły jest mgr Teresa Małgorzata Wasilewska - wicedyrektor Ośrodka ds. dydaktycznych.
Cele i zadania
Do celów i zadań Gimnazjum należą m.in.:
a) zapewnianie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zajęć rozwijających uzdolnienia, dydaktyczno-wyrównawczych, logopedycznych, porad i konsultacji organizowanych z inicjatywy uczniów, rodziców lub nauczycieli;
b) zapewnienie wszechstronnego rozwoju ucznia, możliwości zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do dokonania świadomego wyboru dalszego kształcenia.
Działalność i program
Zajęcia edukacyjne z przedmiotów ogólnokształcących prowadzą nauczyciele surdopedagodzy, stosując indywidualizację nauczania oraz różne metody pracy i komunikacji. Podstawa programowa kształcenia ogólnego realizowana jest w klasach 6-8 osobowych. Na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych prowadzona jest także rehabilitacja słuchu i mowy.
Bibliografia
Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niesłyszących w Olsztynie, 11.06.2014.
OSWNIES Szkolnictwo, 11.06.2014.