Niepubliczna Szkoła Absolwent w Olsztynie: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja zweryfikowana] |
(→Bibliografia) |
|||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 2: | Linia 2: | ||
|Nazwa_instytucji = Niepubliczna Szkoła Absolwent w Olsztynie | |Nazwa_instytucji = Niepubliczna Szkoła Absolwent w Olsztynie | ||
|Grafika = pobrane15.jpg | |Grafika = pobrane15.jpg | ||
− | |Opis_grafiki = Logo placówki.<br>Źródło: [http://absolwent.edu.pl | + | |Opis_grafiki = Logo placówki.<br>Źródło: [http://absolwent.edu.pl absolwent.edu.pl] |
|Data_założenia = 1 września 1992 r. | |Data_założenia = 1 września 1992 r. | ||
|Poziom_szkoły = podstawowy | |Poziom_szkoły = podstawowy | ||
Linia 10: | Linia 10: | ||
|Patron = | |Patron = | ||
}} | }} | ||
− | + | '''Niepubliczna Szkoła Absolwent w Olsztynie''' – placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]]. Obecnie funkcję dyrektora pełni [[Zofia Rączkiewicz]]. | |
− | '''Niepubliczna Szkoła Absolwent w Olsztynie''' – | + | <br/><br/> |
− | <br/> | ||
− | |||
== Historia == | == Historia == | ||
− | Niepubliczna Szkoła Absolwent w Olsztynie istnieje od dnia 1 września 1992 r. Powstała jako pierwsza w historii Olsztyna szkoła niepubliczna założona i prowadzona przez osoby fizyczne. Do 31 sierpnia 1999 r. funkcjonowała jako Niepubliczna Szkoła Podstawowa Absolwent. | + | Niepubliczna Szkoła Absolwent w [[Olsztyn|Olsztynie]] istnieje od dnia 1 września 1992 r. Powstała jako pierwsza w historii Olsztyna szkoła niepubliczna założona i prowadzona przez osoby fizyczne. Do 31 sierpnia 1999 r. funkcjonowała jako Niepubliczna Szkoła Podstawowa Absolwent. |
− | |||
== Działalność == | == Działalność == | ||
Placówka mieści się w dwukondygnacyjnym budynku, otoczonym własnym placem zabaw z boiskiem sportowym. W jednym z jego skrzydeł mieści się od 2005 r. [[Niepubliczne Przedszkole Absolwent w Olsztynie]] | Placówka mieści się w dwukondygnacyjnym budynku, otoczonym własnym placem zabaw z boiskiem sportowym. W jednym z jego skrzydeł mieści się od 2005 r. [[Niepubliczne Przedszkole Absolwent w Olsztynie]] | ||
− | Atutami szkoły są: zwiększona ilość godzin | + | Atutami szkoły są: zwiększona ilość godzin dydaktycznych, wprowadzenie informatyki oraz nauki języka angielskiego na poziomie przedszkola, nauka drugiego języka obcego od klasy V, bogata i różnorodna oferta zajęć uzupełniających, opieka w godzinach 7.00-18.00. |
− | |||
== Cele i zadania == | == Cele i zadania == | ||
Linia 29: | Linia 25: | ||
Jej podstawowym celem jest skuteczne przygotowanie jej uczniów do sprawdzianu po szkole podstawowej oraz wyposażenie ich w dodatkowe umiejętności, niezbędne do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie. | Jej podstawowym celem jest skuteczne przygotowanie jej uczniów do sprawdzianu po szkole podstawowej oraz wyposażenie ich w dodatkowe umiejętności, niezbędne do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie. | ||
− | + | Wedle danych Szkoły, zakłada się, aby w sferze intelektualnej uczniowie: | |
− | * | + | *posiadali umiejętność poprawnego i swobodnego wypowiadania się, pisania i czytania ze zrozumieniem nie tylko w języku polskim, ale również języku angielskim i niemieckim, |
*poznali wymagane pojęcia i zdobyli rzetelną wiedzę na poziomie wyższym od powszechnie wymaganego dla danego przedziału wiekowego, umożliwiającym kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia w dowolnie wybranym gimnazjum, | *poznali wymagane pojęcia i zdobyli rzetelną wiedzę na poziomie wyższym od powszechnie wymaganego dla danego przedziału wiekowego, umożliwiającym kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia w dowolnie wybranym gimnazjum, | ||
*rozumieli przekazywaną im wiedzę, a nie tylko ją pamięciowo opanowywali, | *rozumieli przekazywaną im wiedzę, a nie tylko ją pamięciowo opanowywali, | ||
Linia 36: | Linia 32: | ||
*potrafili myśleć analitycznie i syntetycznie, | *potrafili myśleć analitycznie i syntetycznie, | ||
*poznali zasady rozwoju osobowego i życia społecznego, | *poznali zasady rozwoju osobowego i życia społecznego, | ||
− | *poznali dziedzictwo kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej | + | *poznali dziedzictwo kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej. |
Z kolei w zakresie pracy wychowawczej, zakłada się, aby uczniowie: | Z kolei w zakresie pracy wychowawczej, zakłada się, aby uczniowie: | ||
− | * | + | *znajdowali w szkole środowisko wszechstronnego rozwoju osobowego (w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym), |
*rozwijali w sobie dociekliwość poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie, | *rozwijali w sobie dociekliwość poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie, | ||
*uczyli się szacunku dla dobra wspólnego jako podstawy życia społecznego oraz przygotowywali się do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie w duchu przekazu dziedzictwa kulturowego i kształtowania postaw patriotycznych, | *uczyli się szacunku dla dobra wspólnego jako podstawy życia społecznego oraz przygotowywali się do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie w duchu przekazu dziedzictwa kulturowego i kształtowania postaw patriotycznych, | ||
− | *przygotowywali się do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów i hierarchizacji wartości oraz mieli możliwość doskonalenia się | + | *przygotowywali się do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów i hierarchizacji wartości oraz mieli możliwość doskonalenia się. |
− | |||
− | |||
== Kadra pedagogiczna == | == Kadra pedagogiczna == | ||
Grono pedagogiczne w roku szkolnym 2014/2015: | Grono pedagogiczne w roku szkolnym 2014/2015: | ||
Linia 61: | Linia 55: | ||
*wychowanie fizyczne – Wiesław Burdalski | *wychowanie fizyczne – Wiesław Burdalski | ||
*taniec – Agnieszka Krupińska | *taniec – Agnieszka Krupińska | ||
− | |||
− | |||
== Osiągnięcia == | == Osiągnięcia == | ||
− | Uczniowie | + | Uczniowie osiągali sukcesy głownie w konkursach przedmiotowych (matematyka, historia, język angielski, język polski, przyroda). |
− | |||
== Ciekawostki == | == Ciekawostki == | ||
− | Istotną ideą szkoły jest wprowadzenie zasady przygotowania dzieci do życia w społeczeństwie wielokulturowym. Stąd | + | Istotną ideą szkoły jest wprowadzenie zasady przygotowania dzieci do życia w społeczeństwie wielokulturowym. Stąd też placówka przyjmuje dzieci obcojęzyczne – powracające z zagranicy oraz dzieci innej narodowości. Uczyły się tu dzieci z Korei, Armenii, Francji, Włoch, Białorusi, Jugosławii, Niemiec, Kanady, Stanów Zjednoczonych. Pierwsi uczniowie obcojęzyczni pojawili się już w pierwszym roku istnienia szkoły. |
− | |||
== Bibliografia == | == Bibliografia == | ||
− | + | [http://absolwent.edu.pl Niepubliczna Szkoła Absolwent][15.11.2014]<br/> | |
− | [http://absolwent.edu.pl Absolwent][15.11.2014]<br/> | + | [http://www.szkolnictwo.pl szkolnictwo.pl][15.11.2014] |
− | [http://www.szkolnictwo.pl | ||
<br/> | <br/> | ||
− | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: | + | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkoły podstawowe]] [[Kategoria: Olsztyn]][[Kategoria: Szkoły niepubliczne]] |
Aktualna wersja na dzień 23:11, 17 mar 2015
Niepubliczna Szkoła Absolwent w Olsztynie | |
| |
Logo placówki.
Źródło: absolwent.edu.pl | |
Data założenia: | 1 września 1992 r. |
Poziom szkoły: | podstawowy |
Podtyp szkoły: | szkoła podstawowa |
Adres: | ul. Jasna 2 10-506 Olsztyn |
Niepubliczna Szkoła Absolwent w Olsztynie – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim. Obecnie funkcję dyrektora pełni Zofia Rączkiewicz.
Spis treści
Historia
Niepubliczna Szkoła Absolwent w Olsztynie istnieje od dnia 1 września 1992 r. Powstała jako pierwsza w historii Olsztyna szkoła niepubliczna założona i prowadzona przez osoby fizyczne. Do 31 sierpnia 1999 r. funkcjonowała jako Niepubliczna Szkoła Podstawowa Absolwent.
Działalność
Placówka mieści się w dwukondygnacyjnym budynku, otoczonym własnym placem zabaw z boiskiem sportowym. W jednym z jego skrzydeł mieści się od 2005 r. Niepubliczne Przedszkole Absolwent w Olsztynie
Atutami szkoły są: zwiększona ilość godzin dydaktycznych, wprowadzenie informatyki oraz nauki języka angielskiego na poziomie przedszkola, nauka drugiego języka obcego od klasy V, bogata i różnorodna oferta zajęć uzupełniających, opieka w godzinach 7.00-18.00.
Cele i zadania
Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych.
Jej podstawowym celem jest skuteczne przygotowanie jej uczniów do sprawdzianu po szkole podstawowej oraz wyposażenie ich w dodatkowe umiejętności, niezbędne do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie.
Wedle danych Szkoły, zakłada się, aby w sferze intelektualnej uczniowie:
- posiadali umiejętność poprawnego i swobodnego wypowiadania się, pisania i czytania ze zrozumieniem nie tylko w języku polskim, ale również języku angielskim i niemieckim,
- poznali wymagane pojęcia i zdobyli rzetelną wiedzę na poziomie wyższym od powszechnie wymaganego dla danego przedziału wiekowego, umożliwiającym kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia w dowolnie wybranym gimnazjum,
- rozumieli przekazywaną im wiedzę, a nie tylko ją pamięciowo opanowywali,
- potrafili dostrzegać różnego rodzaju istniejące związki i zależności (przyczynowo–skutkowe, funkcjonalne, czasowe i przestrzenne itp.),
- potrafili myśleć analitycznie i syntetycznie,
- poznali zasady rozwoju osobowego i życia społecznego,
- poznali dziedzictwo kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej.
Z kolei w zakresie pracy wychowawczej, zakłada się, aby uczniowie:
- znajdowali w szkole środowisko wszechstronnego rozwoju osobowego (w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym),
- rozwijali w sobie dociekliwość poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie,
- uczyli się szacunku dla dobra wspólnego jako podstawy życia społecznego oraz przygotowywali się do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie w duchu przekazu dziedzictwa kulturowego i kształtowania postaw patriotycznych,
- przygotowywali się do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów i hierarchizacji wartości oraz mieli możliwość doskonalenia się.
Kadra pedagogiczna
Grono pedagogiczne w roku szkolnym 2014/2015:
- edukacja wczesnoszkolna – Elżbieta Lotarska-Furgał, Joanna Widzińska, Jolanta Dębska, Katarzyna Jankowska, Wiesława Nurzyńska, Ewa Podgórska
- język polski – Marta Rutkowska
- język angielski – Małgorzata Rudzińska, Aleksandra Stachniałek
- język niemiecki – Maciej Urbaniak
- matematyka – Zofia Rączkiewicz, Joanna Woike
- zajęcia komputerowe – Grzegorz Górski
- przyroda – Emilia Borawska
- historia – Anna Kropidłowska
- religia, etyka – Agnieszka Adamska
- plastyka – Anna Kropidłowska
- muzyka – Monika Tengowska
- zajęcia techniczne – Emilia Borawska
- wychowanie fizyczne – Wiesław Burdalski
- taniec – Agnieszka Krupińska
Osiągnięcia
Uczniowie osiągali sukcesy głownie w konkursach przedmiotowych (matematyka, historia, język angielski, język polski, przyroda).
Ciekawostki
Istotną ideą szkoły jest wprowadzenie zasady przygotowania dzieci do życia w społeczeństwie wielokulturowym. Stąd też placówka przyjmuje dzieci obcojęzyczne – powracające z zagranicy oraz dzieci innej narodowości. Uczyły się tu dzieci z Korei, Armenii, Francji, Włoch, Białorusi, Jugosławii, Niemiec, Kanady, Stanów Zjednoczonych. Pierwsi uczniowie obcojęzyczni pojawili się już w pierwszym roku istnienia szkoły.
Bibliografia
Niepubliczna Szkoła Absolwent[15.11.2014]
szkolnictwo.pl[15.11.2014]