Publiczne Przedszkole Specjalne przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim: Różnice pomiędzy wersjami
(→Cel i zadania) |
(→Bibliografia) |
||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 7: | Linia 7: | ||
|Adres = ul. Szkolna 3, 11-100 Lidzbark Warmiński | |Adres = ul. Szkolna 3, 11-100 Lidzbark Warmiński | ||
|Patron = | |Patron = | ||
− | }} | + | }} |
− | + | ''' Publiczne Przedszkole Specjalne przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim ''' – placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]], w [[Lidzbark Warmiński|Lidzbarku Warmińskim]]. Przedszkole wchodzi w skład [[Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Lidzbarku Warmińskim|Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim]]. Dyrektorem Ośrodka jest [[Aldona Borys]].<br/><br/> | |
− | ''' Publiczne Przedszkole Specjalne przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim ''' – placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]], w [[Lidzbark Warmiński|Lidzbarku Warmińskim]]. Przedszkole wchodzi w skład [[Specjalny Ośrodek Szkolno- | ||
− | |||
== Cel i zadania == | == Cel i zadania == | ||
− | |||
Celem przedszkola jest: | Celem przedszkola jest: | ||
− | + | * wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych | |
− | * wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych | + | * budowanie systemu wartości |
− | * budowanie systemu wartości | + | * kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej |
− | * kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej | + | * rozwijanie umiejętności społecznych dzieci |
− | * rozwijanie umiejętności społecznych dzieci | + | * stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych |
− | * stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych | + | * troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną |
− | * troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną | + | * budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym |
− | * budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym | + | * kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej |
− | * kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej | + | * zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
− | * | ||
− | |||
Zadaniem przedszkola jest: | Zadaniem przedszkola jest: | ||
− | + | * wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka | |
− | * wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka | + | * wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka |
− | * wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka | + | * przygotowywanie dziecka do podjęcia nauki w szkole |
− | * przygotowywanie dziecka do podjęcia nauki w szkole | + | * podtrzymywanie u dziecka poczucia tożsamości narodowej, językowej i religijnej |
− | * podtrzymywanie u dziecka poczucia tożsamości narodowej, językowej i religijnej | + | == Działalność edukacyjno-wychowawcza przedszkola == |
− | |||
− | |||
− | == Działalność edukacyjno-wychowawcza | ||
− | |||
Publiczne Przedszkole Specjalne przeznaczone jest dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat (w przypadku odroczenia obowiązku szkolnego do 10 lat). Wychowankowie powinni posiadać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Poradnię Psychologiczno–Pedagogiczną. | Publiczne Przedszkole Specjalne przeznaczone jest dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat (w przypadku odroczenia obowiązku szkolnego do 10 lat). Wychowankowie powinni posiadać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Poradnię Psychologiczno–Pedagogiczną. | ||
Przedszkole zapewnia: | Przedszkole zapewnia: | ||
− | + | * posiłki | |
− | * posiłki | + | * transport |
− | * transport | + | * zajęcia edukacyjne |
− | * zajęcia edukacyjne | + | * zajęcia wychowawcze |
− | * zajęcia wychowawcze | + | * zajęcia specjalistyczne z logopedą, psychologiem, rehabilitantem, terapeutą do pracy z dziećmi autystycznymi |
− | * zajęcia specjalistyczne | ||
− | |||
− | |||
− | |||
== Bibliografia == | == Bibliografia == | ||
− | [http://www.soswlw.edu.pl/ | + | [http://www.soswlw.edu.pl/ Publiczne Przedszkole Specjalne przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim ] [07.11.2014] |
− | [http://www.szkolnictwo.pl/ | + | [http://www.szkolnictwo.pl/ szkolnictwo.pl] [07.11.2014] |
<br/> | <br/> | ||
− | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Przedszkola]][[Kategoria: Lidzbark Warmiński]]<br /> | + | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Przedszkola]] [[Kategoria: Szkolnictwo specjalne]] [[Kategoria: Lidzbark Warmiński]] [[Kategoria:Powiat lidzbarski]]<br /> |
Aktualna wersja na dzień 16:26, 4 mar 2015
Publiczne Przedszkole Specjalne przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim | |
Data założenia: | 2014 r. |
Typ placówki: | przedszkole publiczne/specjalne |
Adres: | ul. Szkolna 3, 11-100 Lidzbark Warmiński |
Publiczne Przedszkole Specjalne przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, w Lidzbarku Warmińskim. Przedszkole wchodzi w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim. Dyrektorem Ośrodka jest Aldona Borys.
Cel i zadania
Celem przedszkola jest:
- wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych
- budowanie systemu wartości
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej
- rozwijanie umiejętności społecznych dzieci
- stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych
- troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej
- zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zadaniem przedszkola jest:
- wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka
- wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka
- przygotowywanie dziecka do podjęcia nauki w szkole
- podtrzymywanie u dziecka poczucia tożsamości narodowej, językowej i religijnej
Działalność edukacyjno-wychowawcza przedszkola
Publiczne Przedszkole Specjalne przeznaczone jest dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat (w przypadku odroczenia obowiązku szkolnego do 10 lat). Wychowankowie powinni posiadać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Poradnię Psychologiczno–Pedagogiczną.
Przedszkole zapewnia:
- posiłki
- transport
- zajęcia edukacyjne
- zajęcia wychowawcze
- zajęcia specjalistyczne z logopedą, psychologiem, rehabilitantem, terapeutą do pracy z dziećmi autystycznymi
Bibliografia
Publiczne Przedszkole Specjalne przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim [07.11.2014]
szkolnictwo.pl [07.11.2014]