Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja zweryfikowana]
(Rejon działania)
 
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 2: Linia 2:
 
|Nazwa_instytucji =  '''Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu'''
 
|Nazwa_instytucji =  '''Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu'''
 
|Grafika          =  pppelbląg.jpg
 
|Grafika          =  pppelbląg.jpg
|Opis_grafiki    =  Kadra PP-P nr 1 w Elblągu, źródło: [http://ppp1.elblag.pl/images/kadra.jpg ppp1 elbląg] [28.09.2014]
+
|Opis_grafiki    =  Kadra PP-P nr 1 w Elblągu. Źródło: [http://www.ppp1.elblag.pl/index.php/en/o-nass/pracownicy www.ppp1.elblag.pl] [28.09.2014]
 
|Data_założenia  =  1967/68
 
|Data_założenia  =  1967/68
 
|Poziom_szkoły    =  placówka oświatowa-wychowawcza  
 
|Poziom_szkoły    =  placówka oświatowa-wychowawcza  
Linia 9: Linia 9:
 
|Adres            = 82-300 Elbląg ul. Słoneczna 14  
 
|Adres            = 82-300 Elbląg ul. Słoneczna 14  
 
}}
 
}}
 
+
''' Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu ''' – publiczna placówka oświatowo-wychowawcza działająca na terenie miasta i [[powiat elbląski|powiatu]] [[Elbląg]]. Obecnym dyrektorem poradni jest [[Joanna Gawlicka]].<br/><br/>
''' Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu ''' – publiczna placówka oświatowo-wychowawcza działająca na terenie Elbląga. Obecnym dyrektorem poradni jest [[Joanna Gawlicka]].<br/>
 
 
== Historia ==
 
== Historia ==
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu
+
Pierwsza poradnia w Elblągu powstała na przełomie roku 1967/1968. Była to Poradnia Wychowawczo-Zawodowa. Funkcję dyrektora pełniła wówczas [[Maria Zięba]]. W kolejnych latach zmieniała się nazwa, jak i lokalizacja placówki. W 1993 roku przekształcono Poradnię Wychowawczo-Zawodową nr 1 w Poradnię Psychologiczną-Pedagogiczną nr 1 w Elblągu. Obecnie poradnia obejmuje swoją opieką dzieci i młodzież z miasta i powiatu [[Elbląg]].  
 
 
 
1967 (lub 8) r. - powstanie Poradni Wychowawczo - Zawodowej w Elblągu, dyrektor Maria Zięba, lokalizacja ul. Czerwonego Krzyża, później Robotnicza w SP nr 2
 
 
 
1975 - powstanie Wojewódzkiej Poradni Wychowawczo - Zawodowej, dyrektor Maria Chłopecka, lokalizacja ul. Wyżynna w SP 24
 
 
 
1977 - Poradnia Wychowawczo - Zawodowa, nowy dyrektor Zenon Orłowski, lokalizacja ul. Mielczarskiego w SP 14
 
 
 
1979 - Poradnia Wychowawczo - Zawodowa oraz Wojewódzka Poradnia Wychowawczo - Zawodowa, nowa lokalizacja ul. Pułaskiego 5a (obecnie 1f)
 
 
 
1981 - Poradnia Wychowawczo - Zawodowa, nowa lokalizacja ul. Kajki
 
 
 
1988 - powstanie Poradni Wychowawczo - Zawodowej nr 2, dyrektor Jan Polsakiewicz, lokalizacja ul. Pułaskiego 5a, później Sucharskiego 3
 
 
 
1991 - Wojewódzka Poradnia Wychowawczo - Zawodowa, nowy dyrektor Mariola Piechowicz, powołanie Poradni Wychowawczo - Zawodowej nr 1, nowa lokalizacja ul. Komeńskiego 46
 
 
 
1992 - likwidacja Wojewódzkiej Poradni Wychowawczo - Zawodowej, powstanie Poradni Wychowawczo - Zawodowej nr 1, nowa lokalizacja ul. Pułaskiego 5a, nowy dyrektor Jan Czerski
 
 
 
1993 - przekształcenie Poradni Wychowawczo - Zawodowej nr 1 w Poradnię Psychologiczną - Pedagogiczną nr 1 w Elblągu
 
 
 
1997 - Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna nr 1 w Elblągu, nowy dyrektor Mariola Piechowicz
 
 
 
2009 - nowy dyrektor Emilia Kałabun
 
 
 
 
 
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 1 w Elblągu obejmuje swoją opieką dzieci i młodzież z miasta [[Elbląg]] i powiatu. Jest poradnia publiczną. Korzystanie z naszych usług jest nieodpłatne i dobrowolne. Placówka zatrudnia zespół doświadczonych specjalistów – psychologów, pedagogów, logopedów. Oferujemy różne formy pomocy dla dzieci, młodzieży, rodziców, nauczycieli i wychowawców.
 
 
<br/>
 
<br/>
 
 
== Cele i zadania ==
 
== Cele i zadania ==
 
 
Celem poradni jest udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, logopedycznej, psychoterapeutycznej dzieciom, młodzieży, a także ich rodzicom, opiekunom i nauczycielom.
 
Celem poradni jest udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, logopedycznej, psychoterapeutycznej dzieciom, młodzieży, a także ich rodzicom, opiekunom i nauczycielom.
  
 
Do zdań poradni należy:
 
Do zdań poradni należy:
* Diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży
+
* diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży
* Wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych
+
* wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych
* Prowadzenie terapii dzieci i młodzieży w zależności od rozpoznanych potrzeb, w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, z zachowaniami dysfunkcyjnymi, ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, logopedycznymi oraz psychoterapii
+
* prowadzenie terapii dzieci i młodzieży w zależności od rozpoznanych potrzeb, w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, z zachowaniami dysfunkcyjnymi, ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, logopedycznymi oraz psychoterapii
* Pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej oraz wspieranie nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego
+
* pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej oraz wspieranie nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego
* Wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszego kształcenia za granicą
+
* wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszego kształcenia za granicą
* Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji, uzdolnień dzieci i młodzieży
+
* pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji, uzdolnień dzieci i młodzieży
* Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży. współpraca ze szkołami i placówkami w rozpoznawaniu u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się
+
* podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, współpraca ze szkołami i placówkami w rozpoznawaniu u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się
* Współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami przy opracowywaniu i realizacji IPET-ów oraz PDW
+
* współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami przy opracowywaniu i realizacji IPET-ów oraz PDW
* Współpraca w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej
+
* współpraca w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej
* Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny, jak również szkoły, przedszkola i placówki
+
* wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny, jak również szkoły, przedszkola i placówki
* Udzielanie wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom i specjalistom udzielającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach.
+
* udzielanie wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom i specjalistom udzielającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach
 
 
<br/>
 
 
 
 
== Formy usług poradni ==
 
== Formy usług poradni ==
 
Diagnoza
 
 
 
Badania diagnostyczne psychologiczno-pedagogiczne:
 
Badania diagnostyczne psychologiczno-pedagogiczne:
* Ogólnego rozwoju intelektualnego ( potencjalnych możliwości, potrzeb i zaburzeń rozwojowych)
+
* ogólnego rozwoju intelektualnego ( potencjalnych możliwości, potrzeb i zaburzeń rozwojowych)
* Predyspozycji i uzdolnień
+
* predyspozycji i uzdolnień
* Gotowości szkolnej
+
* gotowości szkolnej
* Lateralizacji
+
* lateralizacji
* Ryzyka dysleksji
+
* ryzyka dysleksji
* Specyficznych trudności w uczeniu się / dysleksja rozwojowa/
+
* specyficznych trudności w uczeniu się / dysleksja rozwojowa/
* Trudności dydaktycznych
+
* trudności dydaktycznych
* Trudności wychowawczych
+
* trudności wychowawczych
* Zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży
+
* zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży
* Zaburzeń seksualnych uczniów pełnoletnich
+
* zaburzeń seksualnych uczniów pełnoletnich
 
+
Badania diagnostyczne -logopedyczne:
Badania diagnostyczne logopedyczne:
+
* z wadami i zaburzeniami mowy
* Z wadami i zaburzeniami mowy
+
* z opóźnionym rozwojem mowy
* Z opóźnionym rozwojem mowy
+
* z wadami rozwojowymi /rozszczepy/
* Z wadami rozwojowymi /rozszczepy/
+
* z autyzmem
* Z autyzmem
+
* z zaburzeniami neororozwojowymi
* Z zaburzeniami neororozwojowymi
+
* z niepłynnością mówienia /jąkanie, bełkot/
* Z niepłynnością mówienia /jąkanie, bełkot/
+
* z mutyzmem
* Z mutyzmem
+
* z wadą słuchu
* Z wadą słuchu
 
 
 
 
Badania psychologiczne pod kątem wyboru dalszego kształcenia, zawodu:
 
Badania psychologiczne pod kątem wyboru dalszego kształcenia, zawodu:
* Badania psychologiczne uczniów gimnazjów z ograniczoną możliwością wyboru zawodu z uwagi na stan zdrowia
+
* badania psychologiczne uczniów gimnazjów z ograniczoną możliwością wyboru zawodu z uwagi na stan zdrowia
* Badania psychologiczne ( indywidualne i grupowe ) uczniów gimnazjów niezdecydowanych w wyborze dalszego kierunku kształcenia
+
* badania psychologiczne (indywidualne i grupowe) uczniów gimnazjów niezdecydowanych w wyborze dalszego kierunku kształcenia
* Badania psychologiczne ( indywidualne i grupowe ) uczniów szkół średnich pod kątem wyboru poziomu i kierunku dalszego kształcenia
+
* badania psychologiczne (indywidualne i grupowe) uczniów szkół średnich pod kątem wyboru poziomu i kierunku dalszego kształcenia
* Reorientacja uczniów wykazujących szczególnie niski poziom adaptacji w nowym środowisku szkolnym
+
* reorientacja uczniów wykazujących szczególnie niski poziom adaptacji w nowym środowisku szkolnym
  
Terapia:
+
Terapia psychologiczna:
 +
* indywidualna terapia psychologiczna
 +
* porady i konsultacje psychologiczne
 +
* terapia relacyjna- mediacje
 +
* konsultacje i porady psychoseksuologiczne o problematyce seksualnej, tożsamości płciowej i uzależnień a seksualności
 +
* zajęcia warsztatowe psychoseksuologiczne
 +
* terapia zaburzeń seksualnych uczniów pełnoletnich
  
Psychologiczna:
+
Terapia pedagogiczna:
* Indywidualna terapia psychologiczna
+
* indywidualne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci 5-6 letnich
* Porady i konsultacje psychologiczne
+
* indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna / dla dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się /
* Terapia relacyjna- mediacje
+
* indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna z elementami logopedii
* Konsultacje i porady psychoseksuologiczne o problematyce seksualnej, tożsamości płciowej i uzależnień a seksualności
+
* grupowa terapia psychopedagogiczna dla uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi
* Zajęcia warsztatowe psychoseksuologiczne
 
* Terapia zaburzeń seksualnych uczniów pełnoletnich
 
 
 
Pedagogiczna:
 
* Indywidualne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci 5-6 letnich
 
* Indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna / dla dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się /
 
* Indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna z elementami logopedii
 
* Grupowa terapia psychopedagogiczna dla uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi
 
 
 
Logopedyczna:
 
* Terapia indywidualna dla dzieci z wadami mowy /seplenienie, rotacyzm, mowa bezdźwięczna, opóźniony rozwój mowy, dzieci z rozszczepem, alalie, wada słuchu/
 
* Indywidualna i grupowa terapia dla dzieci jąkających się
 
* Terapia dla dzieci i młodzieży z chorobą neorologiczną /afazje, urazy, guzy i krwiaki mózgu/
 
* Zajęcia stymulujące rozwój mowy u małych dzieci z opóźnionym rozwojem mowy
 
 
 
<br/>
 
  
 +
Terapia logopedyczna:
 +
* terapia indywidualna dla dzieci z wadami mowy /seplenienie, rotacyzm, mowa bezdźwięczna, opóźniony rozwój mowy, dzieci z rozszczepem, alalie, wada słuchu/
 +
* indywidualna i grupowa terapia dla dzieci jąkających się
 +
* terapia dla dzieci i młodzieży z chorobą neorologiczną /afazje, urazy, guzy i krwiaki mózgu/
 +
* zajęcia stymulujące rozwój mowy u małych dzieci z opóźnionym rozwojem mowy
 
== Kadra ==
 
== Kadra ==
* Dyrektor - [[Joanna Gawlicka]]
+
* Dyrektor [[Joanna Gawlicka]]
 
Skład kadry poradni:
 
Skład kadry poradni:
 
* Teresa Grzelakowska
 
* Teresa Grzelakowska
Linia 142: Linia 100:
 
* Katarzyna Truszkowska
 
* Katarzyna Truszkowska
 
* Krystyna Wojterska
 
* Krystyna Wojterska
* Natasza Wojtaszek
+
* Natasza Wojtaszek
 
<br/>
 
 
 
 
== Rejon działania ==
 
== Rejon działania ==
 
Rejon działania poradni odejmuje placówki edukacyjne z:  
 
Rejon działania poradni odejmuje placówki edukacyjne z:  
 
* miasta Elbląg
 
* miasta Elbląg
* powiatu Elbląg
+
* powiatu elbląskiego
 
 
<br/>
 
 
 
 
== Ciekawostki ==
 
== Ciekawostki ==
 
W ramach realizacji Elbląskiego Programu Profilaktyki "Odnaleźć Siebie" w pierwszą sobotę każdego miesiąca poradnia organizuje "Sobotę Zaufania", podczas której uczniowie i rodzice mogą skorzystać z bezpłatnej porady psychologa, pedagoga i logopedy.
 
W ramach realizacji Elbląskiego Programu Profilaktyki "Odnaleźć Siebie" w pierwszą sobotę każdego miesiąca poradnia organizuje "Sobotę Zaufania", podczas której uczniowie i rodzice mogą skorzystać z bezpłatnej porady psychologa, pedagoga i logopedy.
 
 
<br/>
 
<br/>
 
 
== Bibliografia ==  
 
== Bibliografia ==  
http://ppp1.elblag.pl/ [28.06.2014]
+
[http://ppp1.elblag.pl/ Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu] [28.06.2014]
 
<br/>
 
<br/>
 
+
[[Kategoria: Szkolnictwo]] [[Kategoria: Nadzór i wsparcie pedagogiczne]] [[Kategoria: Elbląg]] [[Kategoria: Powiat elbląski]] <br />
[[Kategoria: Szkolnictwo]] [[Kategoria: Poradnia oświatowo-wychowawcza]] [[Kategoria: Poradnia psychologiczno-pedagogiczna na Warmii i Mazurach]] [[kategoria: Elbląg (Miasto)]] [[Kategoria: Powiat Elbląg]] <br />
 

Aktualna wersja na dzień 22:37, 28 lut 2015

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu

Kadra PP-P nr 1 w Elblągu. Źródło: www.ppp1.elblag.pl [28.09.2014]
Kadra PP-P nr 1 w Elblągu. Źródło: www.ppp1.elblag.pl [28.09.2014]
Data założenia: 1967/68
Poziom szkoły: placówka oświatowa-wychowawcza
Adres: 82-300 Elbląg ul. Słoneczna 14

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu – publiczna placówka oświatowo-wychowawcza działająca na terenie miasta i powiatu Elbląg. Obecnym dyrektorem poradni jest Joanna Gawlicka.

Historia

Pierwsza poradnia w Elblągu powstała na przełomie roku 1967/1968. Była to Poradnia Wychowawczo-Zawodowa. Funkcję dyrektora pełniła wówczas Maria Zięba. W kolejnych latach zmieniała się nazwa, jak i lokalizacja placówki. W 1993 roku przekształcono Poradnię Wychowawczo-Zawodową nr 1 w Poradnię Psychologiczną-Pedagogiczną nr 1 w Elblągu. Obecnie poradnia obejmuje swoją opieką dzieci i młodzież z miasta i powiatu Elbląg.

Cele i zadania

Celem poradni jest udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, logopedycznej, psychoterapeutycznej dzieciom, młodzieży, a także ich rodzicom, opiekunom i nauczycielom.

Do zdań poradni należy:

  • diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży
  • wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych
  • prowadzenie terapii dzieci i młodzieży w zależności od rozpoznanych potrzeb, w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, z zachowaniami dysfunkcyjnymi, ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, logopedycznymi oraz psychoterapii
  • pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej oraz wspieranie nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego
  • wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszego kształcenia za granicą
  • pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji, uzdolnień dzieci i młodzieży
  • podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, współpraca ze szkołami i placówkami w rozpoznawaniu u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się
  • współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami przy opracowywaniu i realizacji IPET-ów oraz PDW
  • współpraca w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny, jak również szkoły, przedszkola i placówki
  • udzielanie wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom i specjalistom udzielającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach

Formy usług poradni

Badania diagnostyczne psychologiczno-pedagogiczne:

  • ogólnego rozwoju intelektualnego ( potencjalnych możliwości, potrzeb i zaburzeń rozwojowych)
  • predyspozycji i uzdolnień
  • gotowości szkolnej
  • lateralizacji
  • ryzyka dysleksji
  • specyficznych trudności w uczeniu się / dysleksja rozwojowa/
  • trudności dydaktycznych
  • trudności wychowawczych
  • zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży
  • zaburzeń seksualnych uczniów pełnoletnich

Badania diagnostyczne -logopedyczne:

  • z wadami i zaburzeniami mowy
  • z opóźnionym rozwojem mowy
  • z wadami rozwojowymi /rozszczepy/
  • z autyzmem
  • z zaburzeniami neororozwojowymi
  • z niepłynnością mówienia /jąkanie, bełkot/
  • z mutyzmem
  • z wadą słuchu

Badania psychologiczne pod kątem wyboru dalszego kształcenia, zawodu:

  • badania psychologiczne uczniów gimnazjów z ograniczoną możliwością wyboru zawodu z uwagi na stan zdrowia
  • badania psychologiczne (indywidualne i grupowe) uczniów gimnazjów niezdecydowanych w wyborze dalszego kierunku kształcenia
  • badania psychologiczne (indywidualne i grupowe) uczniów szkół średnich pod kątem wyboru poziomu i kierunku dalszego kształcenia
  • reorientacja uczniów wykazujących szczególnie niski poziom adaptacji w nowym środowisku szkolnym

Terapia psychologiczna:

  • indywidualna terapia psychologiczna
  • porady i konsultacje psychologiczne
  • terapia relacyjna- mediacje
  • konsultacje i porady psychoseksuologiczne o problematyce seksualnej, tożsamości płciowej i uzależnień a seksualności
  • zajęcia warsztatowe psychoseksuologiczne
  • terapia zaburzeń seksualnych uczniów pełnoletnich

Terapia pedagogiczna:

  • indywidualne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci 5-6 letnich
  • indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna / dla dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się /
  • indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna z elementami logopedii
  • grupowa terapia psychopedagogiczna dla uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi

Terapia logopedyczna:

  • terapia indywidualna dla dzieci z wadami mowy /seplenienie, rotacyzm, mowa bezdźwięczna, opóźniony rozwój mowy, dzieci z rozszczepem, alalie, wada słuchu/
  • indywidualna i grupowa terapia dla dzieci jąkających się
  • terapia dla dzieci i młodzieży z chorobą neorologiczną /afazje, urazy, guzy i krwiaki mózgu/
  • zajęcia stymulujące rozwój mowy u małych dzieci z opóźnionym rozwojem mowy

Kadra

Skład kadry poradni:

  • Teresa Grzelakowska
  • Ewa Dudzińska
  • Marzena Kosowska-Firer
  • Katarzyna Gogol-Urbańska
  • Dorota Orłowska
  • Maria Kołodziejska
  • Magdalena Gliniecka-Rękawik
  • Ewa Zielińska
  • Iwona Malewska-Danecka
  • Magdalena Kaczorowska-Kraj
  • Elżbieta Romaszko
  • Helena Klimczuk-Lecyk
  • Janina Srok
  • Anna Miazga
  • Jolanta Szczygieł
  • Agnieszka Rucińska-Cyran
  • Dorota Szymkowicz-Drozdowska
  • Łucja Semczuk
  • Marzena Truszkowska
  • Kamila Tońska
  • Barbara Uhryn
  • Katarzyna Truszkowska
  • Krystyna Wojterska
  • Natasza Wojtaszek

Rejon działania

Rejon działania poradni odejmuje placówki edukacyjne z:

  • miasta Elbląg
  • powiatu elbląskiego

Ciekawostki

W ramach realizacji Elbląskiego Programu Profilaktyki "Odnaleźć Siebie" w pierwszą sobotę każdego miesiąca poradnia organizuje "Sobotę Zaufania", podczas której uczniowie i rodzice mogą skorzystać z bezpłatnej porady psychologa, pedagoga i logopedy.

Bibliografia

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu [28.06.2014]