Dworzec w Węgorzewie: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Warmii i Mazur
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
− | |||
− | |||
{{Wieś infobox | {{Wieś infobox | ||
|nazwa = Węgorzewo | |nazwa = Węgorzewo | ||
Linia 32: | Linia 29: | ||
|www = | |www = | ||
}} | }} | ||
+ | '''Dworzec w Węgorzewie''' – pełni obecnie funkcje muzealne. Razem z pozostałymi zachowanymi w jego sąsiedztwie budynkami kolejowymi tworzy interesujący zespół zabytkowego węzła kolejowego. | ||
+ | <br/><br/> | ||
W obrębie zespołu dworca istnieją kolejowe budynki mieszkalne oraz gospodarcze, w tym m.in.: wieża wodna ze stacją pomp, parowozownia oraz przejścia podziemne i inne. Budynki kolejowe wzniesiono na pocz. XX w. Miasto znajdowało się na trasie linii kolejowej Kętrzyn-Węgorzewo (od 1907 r.). | W obrębie zespołu dworca istnieją kolejowe budynki mieszkalne oraz gospodarcze, w tym m.in.: wieża wodna ze stacją pomp, parowozownia oraz przejścia podziemne i inne. Budynki kolejowe wzniesiono na pocz. XX w. Miasto znajdowało się na trasie linii kolejowej Kętrzyn-Węgorzewo (od 1907 r.). | ||
Dworzec nieczynny od ok. 20 lat. Obecnie zaadaptowany na potrzeby Muzeum Tradycji Kolejowej, które prezentuje historię kolejnictwa obszaru dawnych Prus Wschodnich oraz dzisiejszego województwa warmińsko-mazurskiego i Suwalszczyzny. | Dworzec nieczynny od ok. 20 lat. Obecnie zaadaptowany na potrzeby Muzeum Tradycji Kolejowej, które prezentuje historię kolejnictwa obszaru dawnych Prus Wschodnich oraz dzisiejszego województwa warmińsko-mazurskiego i Suwalszczyzny. |
Wersja z 09:24, 2 wrz 2014
Węgorzewo | |
| |
Dworzec w Węgorzewie
| |
Państwo | Polska |
Województwo | warmińsko-mazurskie |
Powiat | węgorzewski |
Gmina | Węgorzewo |
{{#invoke:Koordynaty|szablon}} |
Dworzec w Węgorzewie – pełni obecnie funkcje muzealne. Razem z pozostałymi zachowanymi w jego sąsiedztwie budynkami kolejowymi tworzy interesujący zespół zabytkowego węzła kolejowego.
W obrębie zespołu dworca istnieją kolejowe budynki mieszkalne oraz gospodarcze, w tym m.in.: wieża wodna ze stacją pomp, parowozownia oraz przejścia podziemne i inne. Budynki kolejowe wzniesiono na pocz. XX w. Miasto znajdowało się na trasie linii kolejowej Kętrzyn-Węgorzewo (od 1907 r.).
Dworzec nieczynny od ok. 20 lat. Obecnie zaadaptowany na potrzeby Muzeum Tradycji Kolejowej, które prezentuje historię kolejnictwa obszaru dawnych Prus Wschodnich oraz dzisiejszego województwa warmińsko-mazurskiego i Suwalszczyzny.