Gimnazjum nr 2 w Lidzbarku Warmińskim: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Warmii i Mazur
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
Linia 14: | Linia 14: | ||
<br/> | <br/> | ||
== Cele i zadania == | == Cele i zadania == | ||
− | ... | + | "Do celów i zadań szkoły jako placówki publicznej należy: |
+ | * rozbudzanie miłości do Ojczyzny, | ||
+ | * kształtowanie właściwych postaw wobec dziedzictwa kulturowego kraju i regionu jako integralnego elementu kultury Europy i świata, | ||
+ | * rozwijanie poczucia odpowiedzialności za swoje słowa i czyny, | ||
+ | * Przygotowanie do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności, | ||
+ | * Realizowanie prawa każdego obywatela do kształcenia się oraz prawa dzieci i młodzieży do wychowania i opieki, | ||
+ | * Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, | ||
+ | * Dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychologicznych uczniów, a także możliwości korzystania z opieki psychologicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej, | ||
+ | * Roztaczanie opieki nad uczniami szczególnie uzdolnionymi, | ||
+ | * Utrzymywanie prozdrowotnych warunków życia i pracy ucznia i nauczyciela w szkole, upowszechnianie wiedzy ekologicznej oraz kształtowanie właściwych postaw wobec problemów ochrony środowiska. | ||
+ | * Umożliwianie zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnej do dalszej nauki w szkołach ponadgimnazjalnych , dążenie do wszechstronnego rozwoju osobowości ucznia, wyrabianie jego zdolności myślenia, analizowania, interpretowania faktów oraz tworzenia zintegrowanego obrazu rzeczywistości, a także do wykorzystania zdobytej wiedzy w życiu codziennym. | ||
+ | * Sprawowanie opieki nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły. | ||
+ | * Organizowanie przeglądów, pokazów, konkursów celem zaprezentowania osiągnięć wszystkich uczniów. | ||
+ | * Umożliwianie rozwijania zainteresowań uczniów poprzez organizowanie różnych form zajęć pozalekcyjnych, olimpiad i konkursów - w miarę posiadanych środków w budżecie. | ||
+ | * Kształtowanie środowiska wychowawczego sprzyjającego realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie, stosownie do warunków szkoły i wieku ucznia poprzez:..."(Statut Gimnazjum nr 2, 2013). | ||
+ | |||
<br/> | <br/> | ||
== Kadra pedagogiczna == | == Kadra pedagogiczna == | ||
Linia 44: | Linia 59: | ||
<br/> | <br/> | ||
== Ciekawostki == | == Ciekawostki == | ||
− | + | Uczniowie gimnazjum nr 2 redagują gazetkę szkolną "Donosiciel". | |
<br/> | <br/> | ||
== Bibliografia == | == Bibliografia == |
Wersja z 16:31, 22 paź 2014
Gimnazjum nr 2 w Lidzbarku Warmińskim | |
| |
...Wymagane... ...Wymagane...
| |
Data założenia: | 1999 |
Poziom szkoły: | ponadpodstawowy |
Podtyp szkoły: | gimnazjum |
Adres: | ul. Polna 36, 11-100 Lidzbark Warmiński |
Gimnazjum nr 2 w Lidzbarku Warmińskim – Placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim. Dyrektorem Gimnazjum jest Czesław Sienkiewicz.
Spis treści
[ukryj]Historia
...
Cele i zadania
"Do celów i zadań szkoły jako placówki publicznej należy:
- rozbudzanie miłości do Ojczyzny,
- kształtowanie właściwych postaw wobec dziedzictwa kulturowego kraju i regionu jako integralnego elementu kultury Europy i świata,
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności za swoje słowa i czyny,
- Przygotowanie do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności,
- Realizowanie prawa każdego obywatela do kształcenia się oraz prawa dzieci i młodzieży do wychowania i opieki,
- Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny,
- Dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychologicznych uczniów, a także możliwości korzystania z opieki psychologicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej,
- Roztaczanie opieki nad uczniami szczególnie uzdolnionymi,
- Utrzymywanie prozdrowotnych warunków życia i pracy ucznia i nauczyciela w szkole, upowszechnianie wiedzy ekologicznej oraz kształtowanie właściwych postaw wobec problemów ochrony środowiska.
- Umożliwianie zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnej do dalszej nauki w szkołach ponadgimnazjalnych , dążenie do wszechstronnego rozwoju osobowości ucznia, wyrabianie jego zdolności myślenia, analizowania, interpretowania faktów oraz tworzenia zintegrowanego obrazu rzeczywistości, a także do wykorzystania zdobytej wiedzy w życiu codziennym.
- Sprawowanie opieki nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły.
- Organizowanie przeglądów, pokazów, konkursów celem zaprezentowania osiągnięć wszystkich uczniów.
- Umożliwianie rozwijania zainteresowań uczniów poprzez organizowanie różnych form zajęć pozalekcyjnych, olimpiad i konkursów - w miarę posiadanych środków w budżecie.
- Kształtowanie środowiska wychowawczego sprzyjającego realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie, stosownie do warunków szkoły i wieku ucznia poprzez:..."(Statut Gimnazjum nr 2, 2013).
Kadra pedagogiczna
- biologia - Grażyna Kowalska, Maria Pakulska-Rubacka
- chemia - Ewa Kubiak
- fizyka - Barbara Morawska,
- geografia - Janina Borkowska
- historia - Lucyna Królikowska
- informatyka - Anna Konwicka
- j. angielski - Monika Jagiełło-Jankowska, Wioletta Rymkiewicz, Maciej Lipczyński, Małgorzata Stępkowska-Fanfara
- j. polski - Małgorzata Jachura, Iwona Podolecka-Flont, Anna Rutkowska
- j. niemiecki - Anna Chorużyk, Maciej Lipczyński
- j. rosyjski - Wioletta Rymkiewicz
- matematyka - Teresa Joanna Lipczyńska, Anna Dudek-Tkaczuk, Beata Dzwończak
- muzyka - Ewa Masłowska
- pedagog -Anna Gess
- plastyka - Ewa Zajączkowska
- religia -Iwona Moniuszko
- technika - Ewa Masłowska
- wos. - Wiesław Nowosielski
- wych. fizyczne - Czesław Sienkiewicz, Krzysztof Jaszczyk, Dorota Myśliwiec, Karol Szczebiot, Monika Żbikowska
- zajęcia techniczne
Osiągnięcia
...
Absolwenci
...
Ciekawostki
Uczniowie gimnazjum nr 2 redagują gazetkę szkolną "Donosiciel".
Bibliografia
Gm[22.10.2014]