Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Olsztynie: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
(→Zadania) |
(→Kadra pedagogiczna) |
||
Linia 67: | Linia 67: | ||
== Kadra pedagogiczna == | == Kadra pedagogiczna == | ||
− | + | Funkcje kierownicze w poradni pełnią: | |
− | + | * Dyrektor - [[Maria Rafalska]], pedagog, specjalista profilaktyki społecznej i rehabilitacji, doradca zawodowy | |
+ | * Wicedyrektor - Małgorzata Sodel-Napierała, psycholog | ||
+ | * Wicedyrektor - Ewa Wiśniewska pedagog, tyflopedagog, oligofrenopedagog | ||
+ | <br/> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Rejon działania == | == Rejon działania == | ||
... | ... |
Wersja z 07:18, 28 cze 2014
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Olsztynie | |
| |
...Wymagane...
| |
Data założenia: | 1956 |
Poziom szkoły: | ...Wymagane... |
Adres: | 10-512 Olsztyn, ul. Kopernika 45 |
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Olsztynie – publiczna placówka oświatowo-wychowawcza działająca na terenie gminy Olsztyn. Obecnym dyrektorem poradni jest
Spis treści
Historia
...Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Olsztynie jest najdłużej działającą Poradnią na Warmii i Mazurach. Historia naszej działalności sięga 1956 roku. Poradnia przez wiele lat była placówką wiodącą i nadzorującą merytorycznie pracę wszystkich poradni w naszym województwie. Po zmianach administracyjnych i ustawodawczych funkcjonujemy jako Poradni Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Olsztynie. Z naszych usług korzystają dzieci, młodzież, rodzice, wychowawcy i nauczyciele. "Chcemy skupić się na tym, co w dziecku twórcze, aktywne, optymistyczne, odkryć w nim jego siłę, tak aby rosło na odpowiedzialnego i zadowolonego ze swojego życia człowieka" - to idea, która przyświeca naszym działaniom. Jesteśmy wykwalifikowanym zespołem kreatywnych specjalistów otwartym na zachodzące zmiany w otaczającym nas świecie. Jednoczymy wysiłki w celu rozwijania potencjałów intelektualnych, emocjonalnych i społecznych wszystkich tych, którzy korzystają z naszych usług.
Zadania
Do podstawowych zadań poradni należy:
- wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży, efektywność uczenia się, nabywania i rozwijania umiejętności negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów oraz umiejętności z zakresu komunikacji społecznej
- profilaktyka uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, udzielanie pomocy psychologiczno-pegadagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka
- terapia zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych
- pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowania kariery zawodowej
- prowadzenie edukacji prozdrowotnej wśród uczniów, rodziców i nauczycieli
- pomoc rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości oraz mocnych stron uczniów
- wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny
- wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły
Formy usług poradni
Diagnoza:
- psychologiczna
- pedagogiczna
- logopedyczna
Terapia
- psychologiczna
- pedagogiczna
- logopedyczna
- biofeetbeck
Poradnictwo:
- wychowawcze
- szkolne
- zawodowe
- rodzinne
- konsultacje
Psychoedukacja:
- warsztaty integracyjne
- warsztaty zawodoznawcze
- warsztaty z uczniami zdolnymi
- warsztaty dla nauczycieli
- szkoła dla rodziców
- warsztaty dla uczniów dyslektycznych
- warsztaty tematyczne rad pedagogicznych
- spotkania z rodzicami
- spotkania z nauczycielami
- warsztaty terapii tańcem
- programy profilaktyczne
Zespół Orzekający kwalifikuje do:
- kształcenia specjalistycznego
- nauczania indywidualnego
- zajęć rewaidacyjno - wychowawczych
- wydaje opinie o potrzebie wczesnego wspomagania
Kadra pedagogiczna
Funkcje kierownicze w poradni pełnią:
- Dyrektor - Maria Rafalska, pedagog, specjalista profilaktyki społecznej i rehabilitacji, doradca zawodowy
- Wicedyrektor - Małgorzata Sodel-Napierała, psycholog
- Wicedyrektor - Ewa Wiśniewska pedagog, tyflopedagog, oligofrenopedagog
Rejon działania
...
Przedszkola - Nr 1, 2, 4, 6, 10, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 36, 37, 39, 40, Waldorfskie, Patryk, Krasnal, Dorotka, Absolwent, Nad Jeziorem, Diecezjalne, Skrzaty Szkoły podstawowe - SP1, SP2, SP3, SP7, SP8, SP9, SP10, SP13, SP15, SP16, SP17, SP18, SP19, SP28, SP29, Absolwent Gimnazja - Nr 2, 3, 5, 6, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 21, 23 Szkoły średnie - Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1, I LO, II LO2, III LO, VI LO, VII LO, XI LO, XII LO, Liceum Niepubliczne "Aura", Szkoły Zawodowe Zespół Szkół Chemicznych, Zespół Szkół Budowlanych, "Prywatne LO", Zespół Szkół Ekonomiczno-Handlowych, Zespół Szkół Ekonomicznych, Zespół Szkół Elektronicznych i Telekomunikacyjnych, Studium przy ZSE, Studium przy ZSEH, Studium przy ZSEiT, OHP Szkoły niepubliczne - Centrum Edukacji "Oskar", ZSZ - Szkoła Rzemiosła, WM ZDZ, PTE, TWP, Studium FAMA, Glob, Centrum Kształcenia Kadr
Absolwenci
...
Ciekawostki
...
Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży Szczególnie Uzdolnionej w Olsztynie
Nasze Stowarzyszenie istnieje od 2000 roku. Swoimi działaniami wspieramy dzieci i młodzież uzdolnioną kierunkowo. Specjaliści oferujący swą pomoc za pośrednictwem Stowarzyszenia swoją pracę wykonują za darmo. Wszelkie fundusze pozyskane od sponsorów trafiają bezpośrednio do naszych podopiecznych w formie dofinansowań, nagród, zajęć wspierających rozwój itp.