Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Szkolnictwo infobox | {{Szkolnictwo infobox | ||
− | |Nazwa_instytucji = | + | |Nazwa_instytucji = Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim |
− | |Grafika = | + | |Grafika = |
− | |Opis_grafiki = | + | |Opis_grafiki = |
− | |Data_założenia = | + | |Data_założenia = 1999 r. |
− | |Poziom_szkoły = | + | |Poziom_szkoły = ponadpodstawowy |
− | |Podtyp_szkoły = | + | |Podtyp_szkoły = szkoła specjalna |
− | |Profil = | + | |Profil = |
− | |Adres = . | + | |Adres = ul. Szkolna 3, 11-100 Lidzbark Warmiński |
− | |Patron = | + | |Patron = |
}} | }} | ||
− | ''' | + | ''' Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim ''' – placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]], w [[Lidzbark Warmiński|Lidzbarku Warmińskim]]. Szkoła wchodzi w skład [[Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Lidzbarku Warmińskim|Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim]]. Dyrektorem Ośrodka jest [[Aldona Borys]].<br/> |
− | + | ||
− | |||
− | |||
== Cele i zadania == | == Cele i zadania == | ||
− | + | Zadaniem szkoły jest: | |
+ | a) Tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia | ||
+ | bezpieczeństwa i akceptacji, nawiązania pozytywnego kontaktu emocjonalnego nauczyciela z uczniem; | ||
+ | b) Respektowanie trójpodmiotowości oddziaływań wychowawczych i kształcących: uczeń - szkoła - dom | ||
+ | rodzinny; | ||
+ | c) Realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie | ||
+ | rozwoju i możliwościach uczenia się; | ||
+ | d) Dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i na jej podstawie | ||
+ | opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego; | ||
+ | e) Wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne | ||
+ | potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów; | ||
+ | f) Dbałość o to, aby dziecko mogło nabywać wiedzę i umiejętności potrzebne do rozumienia świata, w | ||
+ | tym zagwarantowanie mu dostępu do różnych źródeł informacji i możliwości korzystania z nich; | ||
+ | g) Organizowanie zajęć rewalidacyjnych, w tym w zajęć w zakresie pomocy psychologiczno - | ||
+ | pedagogicznej, | ||
+ | h) Rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka; w tym organizowanie różnorodnych zajęć | ||
+ | rozwijających zainteresowania i uzdolnienia; | ||
+ | i) Kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu | ||
+ | otaczającego świata i w dążeniu do prawdy; | ||
+ | j) Poszanowanie godności dziecka; zapewnienie dziecku przyjaznych, bezpiecznych i zdrowych | ||
+ | warunków do nauki i zabawy, działania indywidualnego i zespołowego, rozwijania samodzielności oraz | ||
+ | odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie, ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej, | ||
+ | aktywności badawczej, a także działalności twórczej; | ||
+ | k) Sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka koniecznych do aktywnego i etycznego uczestnictwa | ||
+ | w życiu społecznym. | ||
<br/> | <br/> | ||
− | == | + | == Działalność == |
− | + | ||
− | + | Gimnazjum przeznaczone jest: | |
− | + | ||
− | ... | + | * dla absolwentów szkoły podstawowej posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego; |
− | + | * dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. | |
− | + | ||
− | . | + | W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi: |
− | + | ||
− | + | * 20 godzin tygodniowo, nie więcej niż 6 godzin dziennie – w przypadku zajęć zespołowych; | |
− | + | * 10 godzin tygodniowo, nie więcej niż 4 godziny dziennie – w przypadku zajęć indywidualnych. | |
+ | |||
+ | - szkola bez przemocy | ||
+ | - pzyjazna atmosfera w szkole | ||
+ | - biblioteka, świetlica, stołówka | ||
<br/> | <br/> | ||
+ | |||
== Bibliografia == | == Bibliografia == | ||
<br/> | <br/> | ||
− | ... | + | [http://www.soswlw.edu.pl/ SOSW Lidzbark Warmiński], 07.11.2014 r. |
+ | |||
+ | [http://www.szkolnictwo.pl/ Szkolnictwo], 07.11.2014 r. | ||
<br/> | <br/> | ||
[[Kategoria: Szkolnictwo]]<br /> | [[Kategoria: Szkolnictwo]]<br /> |
Wersja z 11:52, 7 lis 2014
Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim | |
| |
Data założenia: | 1999 r. |
Poziom szkoły: | ponadpodstawowy |
Podtyp szkoły: | szkoła specjalna |
Adres: | ul. Szkolna 3, 11-100 Lidzbark Warmiński |
Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, w Lidzbarku Warmińskim. Szkoła wchodzi w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim. Dyrektorem Ośrodka jest Aldona Borys.
Cele i zadania
Zadaniem szkoły jest:
a) Tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia
bezpieczeństwa i akceptacji, nawiązania pozytywnego kontaktu emocjonalnego nauczyciela z uczniem;
b) Respektowanie trójpodmiotowości oddziaływań wychowawczych i kształcących: uczeń - szkoła - dom
rodzinny;
c) Realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie
rozwoju i możliwościach uczenia się;
d) Dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i na jej podstawie
opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego;
e) Wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne
potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów;
f) Dbałość o to, aby dziecko mogło nabywać wiedzę i umiejętności potrzebne do rozumienia świata, w
tym zagwarantowanie mu dostępu do różnych źródeł informacji i możliwości korzystania z nich;
g) Organizowanie zajęć rewalidacyjnych, w tym w zajęć w zakresie pomocy psychologiczno -
pedagogicznej,
h) Rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka; w tym organizowanie różnorodnych zajęć
rozwijających zainteresowania i uzdolnienia;
i) Kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu
otaczającego świata i w dążeniu do prawdy;
j) Poszanowanie godności dziecka; zapewnienie dziecku przyjaznych, bezpiecznych i zdrowych
warunków do nauki i zabawy, działania indywidualnego i zespołowego, rozwijania samodzielności oraz
odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie, ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej,
aktywności badawczej, a także działalności twórczej;
k) Sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka koniecznych do aktywnego i etycznego uczestnictwa
w życiu społecznym.
Działalność
Gimnazjum przeznaczone jest:
- dla absolwentów szkoły podstawowej posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego;
- dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim.
W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi:
- 20 godzin tygodniowo, nie więcej niż 6 godzin dziennie – w przypadku zajęć zespołowych;
- 10 godzin tygodniowo, nie więcej niż 4 godziny dziennie – w przypadku zajęć indywidualnych.
- szkola bez przemocy
- pzyjazna atmosfera w szkole
- biblioteka, świetlica, stołówka
Bibliografia
SOSW Lidzbark Warmiński, 07.11.2014 r.
Szkolnictwo, 07.11.2014 r.