Szkoła Podstawowa w Gródkach
Poniżej przedstawiona jest wizualizacja szablonu
Szkoła Podstawowa w Gródkach | |
| |
Sala lekcyjna http://spgrodki.edupage.org/photos/?photo=forms/-16&, 4.12.2013.
| |
Data założenia: | 2 marca 1945 roku |
Poziom szkoły: | podstawowy |
Podtyp szkoły: | ...Wymagane... |
Profil: | ...Wymagane... |
Adres: | 13-204 Gródki Gródki 51a |
Patron: | ...opcjonalny... |
Szkoła Podstawowa w Gródkach – ...
Spis treści
Historia
Początki szkolnictwa w Gródkach sięgają końca XVIII wieku, gdyż wtedy zorganizowano szkołę. Zajęcia odbywały się w mieszkaniach prywatnych. Dopiero w 1939 roku zakończono budowę nowego budynku szkolnego. Jednak w wyniku działań wojennych uległ on znieszczeniu. W okresie powojennym organizacją szkolnictwa w Gródkach zajął się nauczyciel Jana Szeflera. Na potrzeby edukacyjne zaadaptowano kancelarię majątkową i salę w pałacu. Rozpoczęcie nauki w Publicznej Szkole Powszechnej w Gródkach nastąpiło 2 marca 1945 roku. Do szkoły zgłosiła się młodzież z roczników 1930-37. Dzięki staraniom wójta gminy Płośnica Romana Kaczorka oraz kierownika szkoły Jana Szeflera, odremontowano budynek szkolny. Uroczyste poświęcenie i przekazanie nowego budynku do użytku szkolnego odbyło się 13 czerwca 1948 roku. W roku szkolnym 1948/49 obowiązkiem szkolnym objęto rocznik 1941 w szkole, która zmieniła nazwę na szkołę podstawową. 13 stycznia 1949 roku szkoła została zelektryfikowana i w prezencie otrzymała radio. Pod koniec XX wieku rozpoczęła się modernizacja obiektu szkolnego. 20 sierpnia 1999 roku do użytku szkolnego została przekazana nowa część szkoły. Oficjalne otwarcie nastąpiło 1 września 1999 roku podczas inauguracji nowego roku szkolnego 1999/2000. Dyrektor szkoły Marzena Jargoła wraz z zaproszonymi gośćmi dokonała uroczystego przecięcia wstęgi. Poświęcenie budynku nastąpiło przez biskupa diecezji toruńskiej Andrzeja Suskiego.
Cele i zadania
Szkoła realizuje nastąpujace cele szczegółowe:
- Stworzenie przyjaznego i bezpiecznego środowiska dla wychowanków i pracowników szkoły.
- Dbałość o wszechstronny rozwój ucznia.
- Świadczenie wysokiego poziomu usług poprzez zespół pracowniczy, będący wysoce wykwalifikowanym personelem pedagogicznym.
- Podnoszenie jakości i poziomu wykształcenia uczniów naszej szkoły.
- Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów mających problemy w nauce.
- Rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów poprzez udział w kołach zainteresowań.
- Promowanie partnerstwa z rodzicami poprzez tworzenie właściwych systemów komunikowania się oraz okazji do aktywnego angażowania się w życie placówki.
- Świadczenie pomocy pedagogicznej w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
- Dbałość o poprawną wymowę uczniów naszej szkoły.
Kadra pedagogiczna
W roku szkolnym 2013/14 funkcję dyrektora szkoły pełni mgr Marzena Jargoła. Do grona nauczycieli specjalistów należą:
- Marzena Jargoła - technika
- Hanna Iwańska - j. polski, plastyka i muzyka
- Irena Elżbieta Kamińska - edukacja wczesnoszkolna
- Dorota Janc - religia, opiekun szkolnej biblioteki oraz Internetowego Centrum Informacji Multimedialnej
- Helena Maciejewska - matematyka i informatyka, opiekun szkolnej pracowni komputerowej
- Elżbieta Michalska - edukacja wczesnoszkolna
- Elżbieta Milz - historia i j. angielski
- Joanna Orzechowska - edukacja wczesnoszkolna
- Małgorzata Rogalska - przyroda, wychowanie fizyczne i wychowanie do życia w rodzinie
- Jolanta Rutyna - Wychowawca oddziału "O"
Osiągnięcia
- Szkoła zorganizowała Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej.
- Szkoła należy do sieci szkół korzystających z platformy edukacyjnej nSzkoła.
Absolwenci
...
Ciekawostki
Środowisko szkolne wydaje gazetkę Kaktus, w której publikuje artykuły informacyjne z życia szkoły.
Bibliografia
- http://spgrodki.edupage.org/?, 4.12.2013.