Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim
Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim | |
| |
Data założenia: | 1999 r. |
Poziom szkoły: | ponadpodstawowy |
Podtyp szkoły: | szkoła specjalna |
Adres: | ul. Szkolna 3, 11-100 Lidzbark Warmiński |
Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, w Lidzbarku Warmińskim. Szkoła wchodzi w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim. Dyrektorem Ośrodka jest Aldona Borys.
Cele i zadania
Zadaniem szkoły jest:
a) Tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia
bezpieczeństwa i akceptacji, nawiązania pozytywnego kontaktu emocjonalnego nauczyciela z uczniem;
b) Respektowanie trójpodmiotowości oddziaływań wychowawczych i kształcących: uczeń - szkoła - dom
rodzinny;
c) Realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie
rozwoju i możliwościach uczenia się;
d) Dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i na jej podstawie
opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego;
e) Wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne
potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów;
f) Dbałość o to, aby dziecko mogło nabywać wiedzę i umiejętności potrzebne do rozumienia świata, w
tym zagwarantowanie mu dostępu do różnych źródeł informacji i możliwości korzystania z nich;
g) Organizowanie zajęć rewalidacyjnych, w tym w zajęć w zakresie pomocy psychologiczno -
pedagogicznej,
h) Rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka; w tym organizowanie różnorodnych zajęć
rozwijających zainteresowania i uzdolnienia;
i) Kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu
otaczającego świata i w dążeniu do prawdy;
j) Poszanowanie godności dziecka; zapewnienie dziecku przyjaznych, bezpiecznych i zdrowych
warunków do nauki i zabawy, działania indywidualnego i zespołowego, rozwijania samodzielności oraz
odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie, ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej,
aktywności badawczej, a także działalności twórczej;
k) Sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka koniecznych do aktywnego i etycznego uczestnictwa
w życiu społecznym.
Działalność
Gimnazjum przeznaczone jest:
- dla absolwentów szkoły podstawowej posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego;
- dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim.
W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi:
- 20 godzin tygodniowo, nie więcej niż 6 godzin dziennie – w przypadku zajęć zespołowych;
- 10 godzin tygodniowo, nie więcej niż 4 godziny dziennie – w przypadku zajęć indywidualnych.
- szkola bez przemocy
- pzyjazna atmosfera w szkole
- biblioteka, świetlica, stołówka
Bibliografia
SOSW Lidzbark Warmiński, 07.11.2014 r.
Szkolnictwo, 07.11.2014 r.