Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim

Data założenia: 1999 r.
Poziom szkoły: ponadpodstawowy
Podtyp szkoły: szkoła specjalna
Adres: ul. Szkolna 3, 11-100 Lidzbark Warmiński


Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, w Lidzbarku Warmińskim. Szkoła wchodzi w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim. Dyrektorem Ośrodka jest Aldona Borys.

Cele i zadania

Zadaniem szkoły jest: 

a) Tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia bezpieczeństwa i akceptacji, nawiązania pozytywnego kontaktu emocjonalnego nauczyciela z uczniem; b) Respektowanie trójpodmiotowości oddziaływań wychowawczych i kształcących: uczeń - szkoła - dom rodzinny; c) Realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się; d) Dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i na jej podstawie opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego; e) Wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów; f) Dbałość o to, aby dziecko mogło nabywać wiedzę i umiejętności potrzebne do rozumienia świata, w tym zagwarantowanie mu dostępu do różnych źródeł informacji i możliwości korzystania z nich; g) Organizowanie zajęć rewalidacyjnych, w tym w zajęć w zakresie pomocy psychologiczno - pedagogicznej, h) Rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka; w tym organizowanie różnorodnych zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia; i) Kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu otaczającego świata i w dążeniu do prawdy; j) Poszanowanie godności dziecka; zapewnienie dziecku przyjaznych, bezpiecznych i zdrowych warunków do nauki i zabawy, działania indywidualnego i zespołowego, rozwijania samodzielności oraz odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie, ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej, aktywności badawczej, a także działalności twórczej; k) Sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka koniecznych do aktywnego i etycznego uczestnictwa w życiu społecznym.

Działalność

Gimnazjum przeznaczone jest:

  • dla absolwentów szkoły podstawowej posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego;
  • dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim.

W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi:

  • 20 godzin tygodniowo, nie więcej niż 6 godzin dziennie – w przypadku zajęć zespołowych;
  • 10 godzin tygodniowo, nie więcej niż 4 godziny dziennie – w przypadku zajęć indywidualnych.

- szkola bez przemocy - pzyjazna atmosfera w szkole - biblioteka, świetlica, stołówka

Bibliografia


SOSW Lidzbark Warmiński, 07.11.2014 r.

Szkolnictwo, 07.11.2014 r.