Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
Linia 1: Linia 1:
 
{{Szkolnictwo infobox  
 
{{Szkolnictwo infobox  
|Nazwa_instytucji =  ...Wymagane...
+
|Nazwa_instytucji =  Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim
|Grafika          =  Koala.jpg (nazwa zdjęcia)... opcja
+
|Grafika          =   
|Opis_grafiki    =  ...Wymagane...
+
|Opis_grafiki    =   
|Data_założenia  =  ...Wymagane...
+
|Data_założenia  =  1999 r.
|Poziom_szkoły    =  ...Wymagane...
+
|Poziom_szkoły    =  ponadpodstawowy
|Podtyp_szkoły    =  ... Opcjonalne  ...........
+
|Podtyp_szkoły    =  szkoła specjalna
|Profil          =  ... Opcjonalne  ...........
+
|Profil          =   
|Adres            =  ...Wymagane...
+
|Adres            =  ul. Szkolna 3, 11-100 Lidzbark Warmiński
|Patron          =  ...Opcjonalne...
+
|Patron          =   
 
}}
 
}}
  
''' Hasło_do_definicji ''' – placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]], w [[Lidzbark Warmiński|Lidzbarku Warmińskim]]. Szkoła wchodzi w skład [[Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Lidzbarku Warmińskim|Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim]]. Dyrektorem Ośrodka jest [[Aldona Borys]].<br/>
+
''' Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim ''' – placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]], w [[Lidzbark Warmiński|Lidzbarku Warmińskim]]. Szkoła wchodzi w skład [[Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Lidzbarku Warmińskim|Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim]]. Dyrektorem Ośrodka jest [[Aldona Borys]].<br/>
== Historia ==
+
 
...
 
<br/>
 
 
== Cele i zadania ==
 
== Cele i zadania ==
...
+
Zadaniem szkoły jest:
 +
a) Tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia
 +
bezpieczeństwa i akceptacji, nawiązania pozytywnego kontaktu emocjonalnego nauczyciela z uczniem;
 +
b) Respektowanie trójpodmiotowości oddziaływań wychowawczych i kształcących: uczeń - szkoła - dom
 +
rodzinny;
 +
c) Realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie
 +
rozwoju i możliwościach uczenia się;
 +
d) Dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i na jej podstawie
 +
opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego;
 +
e) Wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne
 +
potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów;
 +
f) Dbałość o to, aby dziecko mogło nabywać wiedzę i umiejętności potrzebne do rozumienia świata, w
 +
tym zagwarantowanie mu dostępu do różnych źródeł informacji i możliwości korzystania z nich;
 +
g) Organizowanie zajęć rewalidacyjnych, w tym w zajęć w zakresie pomocy psychologiczno -
 +
pedagogicznej,
 +
h) Rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka; w tym organizowanie różnorodnych zajęć
 +
rozwijających zainteresowania i uzdolnienia;
 +
i) Kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu
 +
otaczającego świata i w dążeniu do prawdy;
 +
j) Poszanowanie godności dziecka; zapewnienie dziecku przyjaznych, bezpiecznych i zdrowych
 +
warunków do nauki i zabawy, działania indywidualnego i zespołowego, rozwijania samodzielności oraz
 +
odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie, ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej,
 +
aktywności badawczej, a także działalności twórczej;
 +
k) Sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka koniecznych do aktywnego i etycznego uczestnictwa
 +
w życiu społecznym.  
 
<br/>
 
<br/>
== Kadra pedagogiczna ==
+
== Działalność ==
...
+
 
<br/>
+
Gimnazjum przeznaczone jest:
== Osiągnięcia ==
+
...
+
* dla absolwentów szkoły podstawowej posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego;
<br/>
+
* dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim.  
== Absolwenci ==
+
 
...
+
W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi:
<br/>
+
 
== Ciekawostki ==
+
* 20 godzin tygodniowo, nie więcej niż 6 godzin dziennie – w przypadku zajęć zespołowych;
...
+
* 10 godzin tygodniowo, nie więcej niż 4 godziny dziennie – w przypadku zajęć indywidualnych.  
 +
 
 +
- szkola bez przemocy
 +
- pzyjazna atmosfera w szkole
 +
- biblioteka, świetlica, stołówka
 
<br/>
 
<br/>
 +
 
== Bibliografia ==
 
== Bibliografia ==
 
<br/>
 
<br/>
...
+
[http://www.soswlw.edu.pl/ SOSW Lidzbark Warmiński], 07.11.2014 r.
 +
 
 +
[http://www.szkolnictwo.pl/ Szkolnictwo], 07.11.2014 r.
 
<br/>
 
<br/>
  
 
[[Kategoria: Szkolnictwo]]<br />
 
[[Kategoria: Szkolnictwo]]<br />

Wersja z 11:52, 7 lis 2014

Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim

Data założenia: 1999 r.
Poziom szkoły: ponadpodstawowy
Podtyp szkoły: szkoła specjalna
Adres: ul. Szkolna 3, 11-100 Lidzbark Warmiński


Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, w Lidzbarku Warmińskim. Szkoła wchodzi w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim. Dyrektorem Ośrodka jest Aldona Borys.

Cele i zadania

Zadaniem szkoły jest: 

a) Tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia bezpieczeństwa i akceptacji, nawiązania pozytywnego kontaktu emocjonalnego nauczyciela z uczniem; b) Respektowanie trójpodmiotowości oddziaływań wychowawczych i kształcących: uczeń - szkoła - dom rodzinny; c) Realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się; d) Dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i na jej podstawie opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego; e) Wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów; f) Dbałość o to, aby dziecko mogło nabywać wiedzę i umiejętności potrzebne do rozumienia świata, w tym zagwarantowanie mu dostępu do różnych źródeł informacji i możliwości korzystania z nich; g) Organizowanie zajęć rewalidacyjnych, w tym w zajęć w zakresie pomocy psychologiczno - pedagogicznej, h) Rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka; w tym organizowanie różnorodnych zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia; i) Kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu otaczającego świata i w dążeniu do prawdy; j) Poszanowanie godności dziecka; zapewnienie dziecku przyjaznych, bezpiecznych i zdrowych warunków do nauki i zabawy, działania indywidualnego i zespołowego, rozwijania samodzielności oraz odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie, ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej, aktywności badawczej, a także działalności twórczej; k) Sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka koniecznych do aktywnego i etycznego uczestnictwa w życiu społecznym.

Działalność

Gimnazjum przeznaczone jest:

  • dla absolwentów szkoły podstawowej posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego;
  • dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim.

W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi:

  • 20 godzin tygodniowo, nie więcej niż 6 godzin dziennie – w przypadku zajęć zespołowych;
  • 10 godzin tygodniowo, nie więcej niż 4 godziny dziennie – w przypadku zajęć indywidualnych.

- szkola bez przemocy - pzyjazna atmosfera w szkole - biblioteka, świetlica, stołówka

Bibliografia


SOSW Lidzbark Warmiński, 07.11.2014 r.

Szkolnictwo, 07.11.2014 r.