Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
Linia 14: Linia 14:
  
 
== Cele i zadania ==
 
== Cele i zadania ==
Zadaniem szkoły jest:  
+
 
a) Tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia  
+
Zadaniem szkoły jest m.in.:  
bezpieczeństwa i akceptacji, nawiązania pozytywnego kontaktu emocjonalnego nauczyciela z uczniem;  
+
 
b) Respektowanie trójpodmiotowości oddziaływań wychowawczych i kształcących: uczeń - szkoła - dom
+
* tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia bezpieczeństwa i akceptacji;  
rodzinny;
+
* realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się;  
c) Realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie  
+
opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego;  
rozwoju i możliwościach uczenia się;  
+
* wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne;  
d) Dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i na jej podstawie
+
* organizowanie zajęć rewalidacyjnych;
opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego;  
+
* rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka;  
e) Wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne  
+
* kształtowanie pozytywnego stosunku do nauki;  
potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów;  
+
* poszanowanie godności dziecka;  
f) Dbałość o to, aby dziecko mogło nabywać wiedzę i umiejętności potrzebne do rozumienia świata, w
+
* sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka.  
tym zagwarantowanie mu dostępu do różnych źródeł informacji i możliwości korzystania z nich;
 
g) Organizowanie zajęć rewalidacyjnych, w tym w zajęć w zakresie pomocy psychologiczno -
 
pedagogicznej,
 
h) Rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka; w tym organizowanie różnorodnych zajęć
 
rozwijających zainteresowania i uzdolnienia;  
 
i) Kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu
 
otaczającego świata i w dążeniu do prawdy;  
 
j) Poszanowanie godności dziecka; zapewnienie dziecku przyjaznych, bezpiecznych i zdrowych
 
warunków do nauki i zabawy, działania indywidualnego i zespołowego, rozwijania samodzielności oraz
 
odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie, ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej,
 
aktywności badawczej, a także działalności twórczej;  
 
k) Sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka koniecznych do aktywnego i etycznego uczestnictwa
 
w życiu społecznym.  
 
 
<br/>
 
<br/>
 
== Działalność ==
 
== Działalność ==
Linia 52: Linia 39:
 
* 10 godzin tygodniowo, nie więcej niż 4 godziny dziennie – w przypadku zajęć indywidualnych.  
 
* 10 godzin tygodniowo, nie więcej niż 4 godziny dziennie – w przypadku zajęć indywidualnych.  
  
- szkola bez przemocy
+
Wychowankowie biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych, projektach edukacyjnych ("Bezpieczna Szkoła", korzystają z biblioteki, świetlicy i stołów.
- pzyjazna atmosfera w szkole
 
- biblioteka, świetlica, stołówka
 
 
<br/>
 
<br/>
  
Linia 64: Linia 49:
 
<br/>
 
<br/>
  
[[Kategoria: Szkolnictwo]]<br />
+
[[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkoły specjalne]][[Kategoria: Lidzbark Warmiński]]<br />

Wersja z 11:58, 7 lis 2014

Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim

Data założenia: 1999 r.
Poziom szkoły: ponadpodstawowy
Podtyp szkoły: szkoła specjalna
Adres: ul. Szkolna 3, 11-100 Lidzbark Warmiński


Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, w Lidzbarku Warmińskim. Szkoła wchodzi w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim. Dyrektorem Ośrodka jest Aldona Borys.

Cele i zadania

Zadaniem szkoły jest m.in.:

  • tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia bezpieczeństwa i akceptacji;
  • realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się;
  • opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego;
  • wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne;
  • organizowanie zajęć rewalidacyjnych;
  • rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka;
  • kształtowanie pozytywnego stosunku do nauki;
  • poszanowanie godności dziecka;
  • sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka.


Działalność

Gimnazjum przeznaczone jest:

  • dla absolwentów szkoły podstawowej posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego;
  • dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim.

W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi:

  • 20 godzin tygodniowo, nie więcej niż 6 godzin dziennie – w przypadku zajęć zespołowych;
  • 10 godzin tygodniowo, nie więcej niż 4 godziny dziennie – w przypadku zajęć indywidualnych.

Wychowankowie biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych, projektach edukacyjnych ("Bezpieczna Szkoła", korzystają z biblioteki, świetlicy i stołów.

Bibliografia


SOSW Lidzbark Warmiński, 07.11.2014 r.

Szkolnictwo, 07.11.2014 r.