Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim: Różnice pomiędzy wersjami
(→Bibliografia) |
|||
Linia 32: | Linia 32: | ||
<br/> | <br/> | ||
== Bibliografia == | == Bibliografia == | ||
− | [http://www.soswlw.edu.pl/ SOSW Lidzbark Warmiński] [07.11.2014] | + | [http://www.soswlw.edu.pl/ SOSW Lidzbark Warmiński] [07.11.2014]<br/> |
[http://www.szkolnictwo.pl/ szkolnictwo.pl] [07.11.2014] | [http://www.szkolnictwo.pl/ szkolnictwo.pl] [07.11.2014] | ||
<br/> | <br/> | ||
− | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkoły specjalne]] [[Kategoria: | + | [[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Szkoły specjalne]] [[Kategoria: Gimnazja]] [[Kategoria:Powiat lidzbarski]] [[Kategoria: Lidzbark Warmiński]]<br /> |
Wersja z 19:45, 4 mar 2015
Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim | |
| |
Data założenia: | 1999 r. |
Poziom szkoły: | ponadpodstawowy |
Podtyp szkoły: | szkoła specjalna |
Adres: | ul. Szkolna 3, 11-100 Lidzbark Warmiński |
Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, w Lidzbarku Warmińskim. Szkoła wchodzi w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim. Dyrektorem Ośrodka jest Aldona Borys.
Cele i zadania
Zadaniem szkoły jest m.in.:
- tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia bezpieczeństwa i akceptacji
- realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się
- opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
- wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne
- organizowanie zajęć rewalidacyjnych
- rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka
- kształtowanie pozytywnego stosunku do nauki
- poszanowanie godności dziecka
- sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka
Działalność
Gimnazjum przeznaczone jest dla:
- absolwentów szkoły podstawowej posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego
- dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim
W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne ("Bezpieczna Szkoła") i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi:
- 20 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć zespołowych nie więcej niż 6 godzin dziennie
- 10 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć indywidualnych nie więcej niż 4 godziny dziennie
Wychowankowie biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych, korzystają z biblioteki i świetlicy.
Bibliografia
SOSW Lidzbark Warmiński [07.11.2014]
szkolnictwo.pl [07.11.2014]