Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
(Działalność)
(Działalność)
Linia 36: Linia 36:
 
W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne ("Bezpieczna Szkoła") i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi:  
 
W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne ("Bezpieczna Szkoła") i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi:  
  
* 20 godzin tygodniowo, nie więcej niż 6 godzin dziennie – w przypadku zajęć zespołowych;
+
* 20 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć zespołowych nie więcej niż 6 godzin dziennie;
* 10 godzin tygodniowo, nie więcej niż 4 godziny dziennie – w przypadku zajęć indywidualnych.  
+
* 10 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć indywidualnych nie więcej niż 4 godziny dziennie.  
  
 
Wychowankowie biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych, korzystają z biblioteki, świetlicy i stołów.  
 
Wychowankowie biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych, korzystają z biblioteki, świetlicy i stołów.  

Wersja z 12:01, 7 lis 2014

Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim

Data założenia: 1999 r.
Poziom szkoły: ponadpodstawowy
Podtyp szkoły: szkoła specjalna
Adres: ul. Szkolna 3, 11-100 Lidzbark Warmiński


Gimnazjum przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lidzbarku Warmińskim – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, w Lidzbarku Warmińskim. Szkoła wchodzi w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Lidzbarku Warmińskim. Dyrektorem Ośrodka jest Aldona Borys.

Cele i zadania

Zadaniem szkoły jest m.in.:

  • tworzenie warunków niezbędnych do zapewnienia uczniowi komfortu psychicznego, poczucia bezpieczeństwa i akceptacji;
  • realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na uczniu, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się;
  • opracowywanie i modyfikowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego;
  • wyposażenie ucznia w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne;
  • organizowanie zajęć rewalidacyjnych;
  • rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka;
  • kształtowanie pozytywnego stosunku do nauki;
  • poszanowanie godności dziecka;
  • sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka.


Działalność

Gimnazjum przeznaczone jest dla:

  • absolwentów szkoły podstawowej posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego;
  • dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim.

W Gimnazjum uczniowie przygotowują się do nauki w szkole ponadgimnazjalnej, realizują programy edukacyjne ("Bezpieczna Szkoła") i profilaktyczne. Dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim organizowane są zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze prowadzone w formie indywidualnej i zespołowej. Minimalny wymiar zajęć wynosi:

  • 20 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć zespołowych nie więcej niż 6 godzin dziennie;
  • 10 godzin tygodniowo – w przypadku zajęć indywidualnych nie więcej niż 4 godziny dziennie.

Wychowankowie biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych, korzystają z biblioteki, świetlicy i stołów.

Bibliografia


SOSW Lidzbark Warmiński, 07.11.2014 r.

Szkolnictwo, 07.11.2014 r.