Niepubliczne Przedszkole Absolwent w Olsztynie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
Linia 1: Linia 1:
 
{{Szkolnictwo infobox  
 
{{Szkolnictwo infobox  
 
|Nazwa_instytucji =  Niepubliczne Przedszkole Absolwent w Olsztynie
 
|Nazwa_instytucji =  Niepubliczne Przedszkole Absolwent w Olsztynie
|Grafika          =  Koala.jpg (nazwa zdjęcia)... opcja
+
|Grafika          =   
|Opis_grafiki    =  ...Wymagane...
+
|Opis_grafiki    =   
 
|Data_założenia  =  2005 r.
 
|Data_założenia  =  2005 r.
 
|Poziom_szkoły    =  przedszkolny
 
|Poziom_szkoły    =  przedszkolny

Wersja z 11:38, 1 gru 2014

Niepubliczne Przedszkole Absolwent w Olsztynie

Data założenia: 2005 r.
Poziom szkoły: przedszkolny
Podtyp szkoły: przedszkole
Adres: ul. Jasna 2 10-506 Olsztyn


Niepubliczne Przedszkole Absolwent w Olsztynie – Placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim. Obecnie funkcję dyrektora pełni Ewa Gołębiowska.

Historia

Placówka założona została w 2005 r. Przez trzy lata ograniczała się do prowadzenia grupy dzieci 6–letnich. Dodatkowa grupa dzieci 3,5–letnich powstała w 2008 r. Od 1 września 2009 r. mieści się w budynku Niepublicznej Szkoły Absolwent w Olsztynie

Działalność

Przedszkole ma swoją siedzibę w dobudowanym skrzydle gmachu Niepublicznej Szkoły Absolwent w Olsztynie przy ul. Jasnej. Jego wyposażenie obejmuje trzy sale edukacyjne, hol, szatnię oraz trzy łazienki. Dzieci mają również do dyspozycji plac zabaw oraz dużą przestrzeń do zabaw ruchowych na świeżym powietrzu.

Placówka czynna jest w godzinach 7.00–18.00. Zajęcia odbywają się w grupach max 24. osobowych. W swojej ofercie proponuje zajęcia edukacyjne wynikające z planu pracy oraz zajęcia dodatkowe.

Wśród zajęć wynikających z planu pracy, w których nauczyciele opierają się głównie na programie Barbary Bielewicz–Kuźnia "Ku dziecku", wyróżniamy:

  • zajęcia plastyczne, m.in. wprowadzanie różnorodnych technik plastycznych, rozwijanie kreatywności dzieci, udział w konkursach
  • zajęcia muzyczne
  • zajęcia konstrukcyjne
  • zajęcia gimnastyczne, m.in. zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, zabawy gimnastyczne na specjalistycznym sprzęcie, ćwiczenia gimnastyczne prowadzone na sali sportowej
  • zajęcia badawcze "Doświadczalnia", m.in. przeprowadzanie doświadczeń

Swoje działania edukacyjne kadra pedagogiczna uzupełnia wykorzystując autorskie programy Marty Bogdanowicz "Elementy Dobrego Startu", Edyty Gruszczyk–Kolczyńskiej "Dziecięca matematyka", Weroniki Sherborn "Metoda Ruchu Rozwijającego", Doroty Dziamskiej "Edukacja przez ruch".


Poza podstawą programową, przedszkole proponuje także zajęcia dodatkowe. Są to:

  • język angielski (codziennie)
  • tańce (2 razy w tygodniu)
  • muzyka (2 razy w tygodniu)
  • religia (raz w tygodniu)
  • przyroda (raz w tygodniu)


Cele i zadania

Placówka realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych. Opierając się w realizacji działań edukacyjnych maksymą Konfucjusza: "Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż – zapamiętam. Pozwól mi wziąć udział, a wzbudzisz we mnie pragnienie".

Kadra pedagogiczna

Grono pedagogiczne w roku szkolnym 2014/2015:

  • wychowanie przedszkolne – mgr Magdalena Kacprzycka, Monika Wójciak, mgr Dorota Kopeć, mgr Małgorzata Jakubowska, mgr Ewa Mendalka, mgr Ewelina Sielewicz
  • język angielski – mgr Małgorzata Rudzińska
  • muzyka – mgr Monika Tengowska
  • tańce – mgr Agnieszka Krupińska


Ciekawostki

Misja przedszkola rozpisana została zgodnie z nazwą, którą posiada. Poszczególnym literom wyrazu ABSOLWENT nadano głębokie znaczenie edukacyjne:

  • Akceptacja: akceptuje się tu dzieci takimi, jakie one są, umożliwiając im rozwój na miarę ich możliwości, uwzględniając przy tym dzieci o szczególnych potrzebach
  • Bajki: zgodnie z przyjętym mottem "Od trzeciego roczku, bez książeczki ani kroczku" codziennie wprowadza się dzieci w świat książek
  • Samodzielność: zakłada się, iż dążenie do samorozwoju stanowi podstawę radzenia sobie w życiu, stąd też na pierwszym miejscu stawia się kształcenie samodzielność u dzieci
  • Odpowiedzialność: uczy się dzieci odpowiedzialności, wprowadzając je w świat wartości uniwersalnych
  • Lubimy zabawę: zabawa, traktowana jako podstawowa działalność dziecka, stanowi nierozłączny element dnia
  • Współpraca: współdziałanie z rodzicami, w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych oraz współpraca ze środowiskiem lokalnym stanowią istotny wyznacznik działań placówki
  • Eksperymenty: przedszkole stwarza dzieciom sytuacje do badania i odkrywania świata, by lepiej go zrozumiały, stąd też nazwy grup noszą następujące nazwy: Badacze, Wynalazcy, Naukowcy
  • Nasz priorytet: placówka zapewnia dzieciom wszechstronny rozwój, kierując się założeniem "Sprawnie biegam, zdrowo jem, szybko rosnę, dużo wiem!"
  • Twórczość: przedszkole rozwija twórczy potencjał dzieci, uczy je kreatywnego myślenia, rozwijania pasji i zainteresowań


Bibliografia


Absolwent[15.11.2014]
Szkolnictwo[15.11.2014]