Stowarzyszenie "Dobry Duch Samorządu": Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
Linia 1: Linia 1:
 
{{Stwowarzyszenie lub fundacja infobox
 
{{Stwowarzyszenie lub fundacja infobox
 
  |Nazwa stowarzyszenia lub fundacji = Dobry Duch Samorządu
 
  |Nazwa stowarzyszenia lub fundacji = Dobry Duch Samorządu
  |Zdjęcie lub logo                  = nazwa pliku ze zdjęciem lub logiem...wymagane...
+
  |Zdjęcie lub logo                  = [[Plik:Duch.jpg]]
 
  |podpis zdjęcia lub loga          = Dobry Duch Samorządu
 
  |podpis zdjęcia lub loga          = Dobry Duch Samorządu
 
  |Rok założenia                    = 2011
 
  |Rok założenia                    = 2011

Wersja z 19:25, 13 kwi 2014

Dobry Duch Samorządu

[[Plik:Duch.jpg|285px|Dobry Duch Samorządu]]
Dobry Duch Samorządu
Rok założenia 2011
Siedziba ul. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk
Profil działalności Stowarzyszenie
Kontakt E-mail: dobryduch.elk@wp.pl
KRS 0000379960


Dobry Duch Samorządu – Stowarzyszenie to jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców Ełku do wyrażania swojej opinii o pracach lokalnych samorządów. Skupia ono fachowców i ekspertów z dziedziny prawa, ekonomii, geografii społecznej, zarządzania jakością a także finansów publicznych i lokalnych. Członkowie to przede wszystkim pracownicy samorządów, zarówno byli jak i obecni radni wszystkich szczebli samorządowych jak również osoby będące zaangażowane w działalność pozarządową. Stowarzyszenie chętnie wspiera wszelkie inicjatywy skierowane do mieszkańców całego powiatu Ełckiego. Prezesem Stowarzyszenia jest Robert Klimowicz.

Historia

Pierwszy projekt Stowarzyszenie zaczęło realizować 28 lutego 2012, którego istotą było wsparcie kierowców tankujących na ełckich stacjach paliw. Polegało to na codziennym monitorowaniu cel paliw na ełckich stacjach i publikowaniu tych informacji na stronie internetowej stowarzyszenia w zakładce "Ceny Paliw". Dzięki tej inicjatywie każdy mieszkaniec Ełku i okolic może sprawdzić gdzie danego dnia zatankuje najtaniej. Celem inicjatywy jest pobudzenie lokalnej konkurencji pomiędzy stacjami paliw w Ełku oraz uświadomienie kierowców, iż jest to możliwość pozwalająca im na tańsze tankowanie. Wraz z początkiem kwietnia 2012 roku Stowarzyszenie opracowało "Przewodnik Gimnazjalisty" zawierający informacje o szkołach ponadgimnazjalnych w Powiecie Ełckim. Pomogło to uczniom porównać oferty kształcenia oraz podjąć decyzję, którą szkołę wybrać. Nakład przewodnika osiągnął 1200 sztuk. Dobry Duch Samorządu dąży także do wdrożenia budżetu obywatelskiego Ełku. Od początku swojego istnienia Stowarzyszenie propaguje proekologiczne rozwiązania dla miasta. Zaangażowało się również w akcję zbierania podpisów pod petycją, aby dzieci nie szły zbyt szybko do szkoły.

Statut

Statut Stowarzyszenia Dobry Duch Samorządu dostępny jest na jego oficjalnej stronie internetowej. Podzielony jest na sześc głównych rozdziałów. Opisuje kolejno:

  1. Postanowienia ogólne.
  2. Cele i sposoby działania.
  3. Członkowie, ich prawa i obowiązki.
  4. Władze Stowarzyszenia.- w tym Walne Zgromadzenie Członków, Zarząd oraz Komisja rewizyjna.
  5. Majątek i fundusze.
  6. Postanowienia końcowe.

Cele

  • Organizowanie, inicjowanie, wspieranie i prowadzenie działań na rzecz rozwoju lokalnych samorządów terytorialnych.
  • Monitorowanie działalności legislacyjnej samorządów lokalnych.
  • Proponowanie rozwiązań legislacyjnych dla samorządów różnych szczebli.
  • Konsultowanie programów współpracy samorządów z organizacjami pozarządowymi.
  • Monitorowanie wykonania budżetu samorządów lokalnych.
  • Konsultowanie aktów prawa miejscowego w zakresie szeroko pojętych warunków życia mieszkańców zlokalizowanych na terenie działalności poszczególnych szczebli samorządów lokalnych.
  • Monitorowanie obietnic wyborczych deklarowanych przez komitety wyborcze zarejestrowane w trakcie wyborów samorządowych.
  • Pobudzanie aktywności społecznej mieszkańców.
  • Organizowanie, inicjowanie, wspieranie oraz prowadzenie działań na rzecz budowy społeczeństwa obywatelskiego.
  • Działalność edukacyjna.
  • Inicjowanie i wspieranie działalności kulturowej.
  • Inspirowanie działalności związanej z historią, tradycją oraz ochroną miejsc pamięci miasta, gminy, regionu i państwa.
  • Prowadzenie działalności oświatowej w miejscowym społeczeństwie, poprzez popularyzowanie i upowszechnianie historii, ze szczególnym uwzględnieniem Ziemi Ełckiej.
  • Organizowanie, inicjowanie, wspieranie i prowadzenie działań związanych z ekologią i edukacją ekologiczną, ochroną środowiska, rozwojem turystyki i aktywnych form rekreacji oraz ochroną i opieką nad zwierzętami.
  • Inicjowanie i organizowanie działań w zakresie rozwoju sportu i upowszechniania kultury fizycznej wśród społeczeństwa.
  • Inicjowanie i podejmowanie działań w zakresie samopomocy i akcji charytatywnych na rzecz osób potrzebujących.
  • Promowanie regionu ełckiego pod względem jego walorów historycznych i turystycznych.


Zarząd

Prezes - Robert Klimowicz
Wiceprezes - Agnieszka Pietrowicz
Wiceprezes - Kamil Kunicki
Sekretarz - Adam Dobkowski
Skarbnik - Marek Skóra

Formy działalności

  • Wyrażanie swoich opinii i ocen w ramach konsultacji społecznych prowadzonych przez organy samorządów lokalnych.
  • Podejmowanie inicjatyw uchwałodawczych związanych z funkcjonowaniem samorządów terytorialnych.
  • Organizowanie spotkań z przedstawicielami samorządów lokalnych, radnymi, mieszkańcami.
  • Prowadzenie badań nad celowością wydatków budżetu samorządu lokalnego.
  • Prowadzenie działalności edukacyjnej i wydawniczej.
  • prowadzenie badań socjologicznych i społecznych dotyczących podstawowych problemów społecznych.
  • Analiza czynników ekonomicznych występujących na rynku lokalnym, w tym także badan marketingowych.
  • Organizowanie szkoleń, spotkań, konferencji, debat, imprez.
  • Inne działania realizujące cele statutowe.


Źródła

Dziennik Roberta Klimowicza
Okiem Adama Dobkowskiego
Dobry Duch Samorządu