Przedszkole przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sząbruku: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja zweryfikowana] |
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Szkolnictwo infobox | {{Szkolnictwo infobox | ||
|Nazwa_instytucji = Przedszkole przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sząbruku | |Nazwa_instytucji = Przedszkole przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sząbruku | ||
− | |Grafika = | + | |Grafika = |
− | |Opis_grafiki = | + | |Opis_grafiki = |
|Data_założenia = XX w. | |Data_założenia = XX w. | ||
|Poziom_szkoły = przedszkolny | |Poziom_szkoły = przedszkolny | ||
Linia 10: | Linia 10: | ||
|Patron = | |Patron = | ||
}} | }} | ||
− | + | '''Przedszkole przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sząbruku''' – placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]], wchodząca w skład [[Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sząbruku|Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Sząbruku]]. W zespole funkcjonuje również [[Szkoła Podstawowa w Sząbruku|Szkoła Podstawowa]]. Dyrektorem Zespołu jest obecnie [[Bolesław Korosteński]].<br/><br/> | |
− | '''Przedszkole przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sząbruku''' – | ||
== Historia == | == Historia == | ||
− | Przedszkole powstało w XX w. Wraz ze Szkołą Podstawową w Sząbruku, która funkcjonowała już od XVII w., | + | Przedszkole powstało w XX w. Wraz ze Szkołą Podstawową w [[Sząbruk|Sząbruku]], która funkcjonowała już od XVII w., utworzono Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sząbruku. |
<br/> | <br/> | ||
== Cele i zadania == | == Cele i zadania == | ||
− | Głównym celem oddziaływań wychowawczych przedszkola jest kształtowanie prawidłowych postaw funkcjonowania w grupie w oparciu o wzmocnienia pozytywne, czyli | + | Głównym celem oddziaływań wychowawczych przedszkola jest kształtowanie prawidłowych postaw funkcjonowania w grupie w oparciu o wzmocnienia pozytywne, czyli społeczne pochwały (indywidualne, grupowe i przed rodzicem) i konkretne nagrody (nagrody rzeczowe, dyplomy, medale, różne emblematy itp.). |
− | W budowaniu systemu motywacji placówka stosuje następujące zasady | + | W budowaniu systemu motywacji placówka stosuje następujące zasady zapisane w Programie wychowawczym przedszkola: |
*"łączyć nagrody konkretne ze społecznymi | *"łączyć nagrody konkretne ze społecznymi | ||
*stosować nagrody zaraz po wystąpieniu zachowania pożądanego | *stosować nagrody zaraz po wystąpieniu zachowania pożądanego | ||
Linia 24: | Linia 23: | ||
*skonsultować nagrody z rodzicami | *skonsultować nagrody z rodzicami | ||
*nagradzać również próby wykonania czynności, wysiłek, a nie tylko efekt | *nagradzać również próby wykonania czynności, wysiłek, a nie tylko efekt | ||
− | *zachować konsekwencję w stosowaniu wzmocnień | + | *zachować konsekwencję w stosowaniu wzmocnień |
− | |||
− | |||
== Kadra pedagogiczna == | == Kadra pedagogiczna == | ||
W przedszkolu pracuje aktualnie (2014/2015) trzech nauczycieli: Ligia Sienkiewicz, Agnieszka Greifenberg, Ludmiła Anna Paczyńska. | W przedszkolu pracuje aktualnie (2014/2015) trzech nauczycieli: Ligia Sienkiewicz, Agnieszka Greifenberg, Ludmiła Anna Paczyńska. | ||
<br/> | <br/> | ||
− | |||
== Działalność organizacyjna== | == Działalność organizacyjna== | ||
Przedszkole pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 06.30 – 16.30. Posiada trzy oddziały: grupę starszą, grupę młodszą i grupę "0". | Przedszkole pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 06.30 – 16.30. Posiada trzy oddziały: grupę starszą, grupę młodszą i grupę "0". | ||
− | |||
Organizacja dnia obejmuje swoim zakresem następujące działania: | Organizacja dnia obejmuje swoim zakresem następujące działania: | ||
*6.30 - 7.45: Rozpoczęcie dnia w przedszkolu, schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne z dziećmi i ich rodzicami, swobodna działalność dzieci, zabawy ogólnorozwojowe, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne.Ćwiczenia słuchowe, oddechowe, ortofoniczne, artykulacyjne. Przygotowanie pomocy i materiałów do zajęć i zabaw. | *6.30 - 7.45: Rozpoczęcie dnia w przedszkolu, schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne z dziećmi i ich rodzicami, swobodna działalność dzieci, zabawy ogólnorozwojowe, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne.Ćwiczenia słuchowe, oddechowe, ortofoniczne, artykulacyjne. Przygotowanie pomocy i materiałów do zajęć i zabaw. | ||
− | *7.45 | + | *7.45 – 8.00: Porządkowanie sali, ćwiczenia poranne, zabiegi higieniczne, przygotowanie do posiłku |
− | *8.00 | + | *8.00 – 8.30: Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Zabiegi higieniczne po śniadaniu ( mycie zębów) |
− | *8.30 | + | *8.30 – 9.00: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań |
− | *9.00 | + | *9.00 – 9.45: Zajęcia dydaktyczne z realizacją podstawy programowej MEN. Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjno-wychowawczych wyzwalających twórczą postawę i ekspresję dzieci o charakterze poszerzającym temat lub kształtującym. Zajęcia kierowane przez nauczyciela, zabawy dydaktyczne, tematyczne, ruchowe, muzyczne |
− | *9.45 | + | *9.45 – 10.00: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań |
− | *10.00 | + | *10.00 – 11.00: Pobyt dzieci na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, sportowe, rekreacyjne (w razie braku pogody w sali). Zabawy badawcze, poznawanie różnych środowisk przyrodniczych |
− | *11.00 | + | *11.00 – 11. 30: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Przygotowanie do obiadu – porządkowanie sali, czynności higieniczne |
− | *11.30 | + | *11.30 – 12.00: Obiad – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku |
− | *12.00 | + | *12.00 – 14.00: Odpoczynek na leżakach. Zabawy, zajęcia o charakterze relaksacyjnym (rozluźnienie, wyciszenie dzieci za pomocą różnych technik relaksacji, np. elementy bajkoterapii, muzykoterapii) |
− | *14.00 | + | *14.00 – 14.20: Podwieczorek |
− | *14.20 | + | *14.20 – 16.30: Zabawy zorganizowane i dowolne z inicjatywy dzieci, zajęcia plastyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy w teatr, praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym i wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, gry edukacyjne z małym zespołem, kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci. |
+ | Przedstawiona organizacja dnia ma charakter ramowy, mogą wystąpić niewielkie zmiany w zależności od grupy. | ||
− | Placówka organizuje | + | Placówka organizuje oprócz zajęć przewidzianych ustawowo zajęcia dodatkowe, np. rytmikę, tańce, naukę języka angielskiego – w całości opłacane przez rodziców. Odbywa się to w miarę potrzeb rodziców i możliwości organizacyjnych przedszkola. |
<br/> | <br/> | ||
+ | == Bibliografia == | ||
− | + | [http://www.zspszabruk.pl Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sząbruku][13.11.2014]<br/> | |
− | + | [http://www.szkolnictwo.pl szkolnictwo.pl][13.11.2014] | |
− | [http://www.zspszabruk.pl | ||
− | [http://www.szkolnictwo.pl | ||
<br/> | <br/> | ||
− | + | [[Kategoria: Szkolnictwo]] [[Kategoria: Przedszkola]] [[Kategoria: Gietrzwałd (gmina wiejska)]]<br /> | |
− | [[Kategoria: Szkolnictwo]] [[Kategoria: |
Aktualna wersja na dzień 21:24, 28 lut 2015
Przedszkole przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sząbruku | |
| |
Data założenia: | XX w. |
Poziom szkoły: | przedszkolny |
Podtyp szkoły: | przedszkole |
Adres: | ul. Samulowskiego 1, 11-036 Gietrzwałd |
Przedszkole przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sząbruku – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, wchodząca w skład Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Sząbruku. W zespole funkcjonuje również Szkoła Podstawowa. Dyrektorem Zespołu jest obecnie Bolesław Korosteński.
Spis treści
Historia
Przedszkole powstało w XX w. Wraz ze Szkołą Podstawową w Sząbruku, która funkcjonowała już od XVII w., utworzono Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sząbruku.
Cele i zadania
Głównym celem oddziaływań wychowawczych przedszkola jest kształtowanie prawidłowych postaw funkcjonowania w grupie w oparciu o wzmocnienia pozytywne, czyli społeczne pochwały (indywidualne, grupowe i przed rodzicem) i konkretne nagrody (nagrody rzeczowe, dyplomy, medale, różne emblematy itp.). W budowaniu systemu motywacji placówka stosuje następujące zasady zapisane w Programie wychowawczym przedszkola:
- "łączyć nagrody konkretne ze społecznymi
- stosować nagrody zaraz po wystąpieniu zachowania pożądanego
- przechodzić od nagradzania ciągłego do sporadycznego
- unikać nadmiaru nagród
- skonsultować nagrody z rodzicami
- nagradzać również próby wykonania czynności, wysiłek, a nie tylko efekt
- zachować konsekwencję w stosowaniu wzmocnień
Kadra pedagogiczna
W przedszkolu pracuje aktualnie (2014/2015) trzech nauczycieli: Ligia Sienkiewicz, Agnieszka Greifenberg, Ludmiła Anna Paczyńska.
Działalność organizacyjna
Przedszkole pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 06.30 – 16.30. Posiada trzy oddziały: grupę starszą, grupę młodszą i grupę "0".
Organizacja dnia obejmuje swoim zakresem następujące działania:
- 6.30 - 7.45: Rozpoczęcie dnia w przedszkolu, schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne z dziećmi i ich rodzicami, swobodna działalność dzieci, zabawy ogólnorozwojowe, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne.Ćwiczenia słuchowe, oddechowe, ortofoniczne, artykulacyjne. Przygotowanie pomocy i materiałów do zajęć i zabaw.
- 7.45 – 8.00: Porządkowanie sali, ćwiczenia poranne, zabiegi higieniczne, przygotowanie do posiłku
- 8.00 – 8.30: Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Zabiegi higieniczne po śniadaniu ( mycie zębów)
- 8.30 – 9.00: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
- 9.00 – 9.45: Zajęcia dydaktyczne z realizacją podstawy programowej MEN. Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjno-wychowawczych wyzwalających twórczą postawę i ekspresję dzieci o charakterze poszerzającym temat lub kształtującym. Zajęcia kierowane przez nauczyciela, zabawy dydaktyczne, tematyczne, ruchowe, muzyczne
- 9.45 – 10.00: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
- 10.00 – 11.00: Pobyt dzieci na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, sportowe, rekreacyjne (w razie braku pogody w sali). Zabawy badawcze, poznawanie różnych środowisk przyrodniczych
- 11.00 – 11. 30: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Przygotowanie do obiadu – porządkowanie sali, czynności higieniczne
- 11.30 – 12.00: Obiad – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
- 12.00 – 14.00: Odpoczynek na leżakach. Zabawy, zajęcia o charakterze relaksacyjnym (rozluźnienie, wyciszenie dzieci za pomocą różnych technik relaksacji, np. elementy bajkoterapii, muzykoterapii)
- 14.00 – 14.20: Podwieczorek
- 14.20 – 16.30: Zabawy zorganizowane i dowolne z inicjatywy dzieci, zajęcia plastyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy w teatr, praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym i wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, gry edukacyjne z małym zespołem, kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci.
Przedstawiona organizacja dnia ma charakter ramowy, mogą wystąpić niewielkie zmiany w zależności od grupy.
Placówka organizuje oprócz zajęć przewidzianych ustawowo zajęcia dodatkowe, np. rytmikę, tańce, naukę języka angielskiego – w całości opłacane przez rodziców. Odbywa się to w miarę potrzeb rodziców i możliwości organizacyjnych przedszkola.
Bibliografia
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sząbruku[13.11.2014]
szkolnictwo.pl[13.11.2014]