Gimnazjum nr 2 w Lidzbarku Warmińskim: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja zweryfikowana]
(Osiągnięcia)
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Szkolnictwo infobox  
 
{{Szkolnictwo infobox  
 
|Nazwa_instytucji =  Gimnazjum nr 2 w Lidzbarku Warmińskim
 
|Nazwa_instytucji =  Gimnazjum nr 2 w Lidzbarku Warmińskim
|Grafika          =  Koala.jpg (nazwa zdjęcia)... opcja
+
|Grafika          =   
|Opis_grafiki    =  ...Wymagane...
+
|Opis_grafiki    =   
|Data_założenia  =  1999
+
|Data_założenia  =  1999 r.
 
|Poziom_szkoły    =  ponadpodstawowy
 
|Poziom_szkoły    =  ponadpodstawowy
 
|Podtyp_szkoły    =  gimnazjum
 
|Podtyp_szkoły    =  gimnazjum
 
|Adres            =  ul. Polna 36, 11-100 Lidzbark Warmiński
 
|Adres            =  ul. Polna 36, 11-100 Lidzbark Warmiński
 
}}
 
}}
 
+
''' Gimnazjum nr 2 w Lidzbarku Warmińskim ''' – placówka oświatowa w województwie [[województwo warmińsko-mazurskie|warmińsko-mazurskim]]. Dyrektorem Gimnazjum jest [[Czesław Sienkiewicz]].<br/>
''' Gimnazjum nr 2 w Lidzbarku Warmińskim ''' – Placówka oświatowa w województwie [[warmińsko-mazurskie|warmińsko-mazurskim]]. Dyrektorem Gimnazjum jest [[Czesław Sienkiewicz]].<br/>
 
== Historia ==
 
...
 
 
<br/>
 
<br/>
 
== Cele i zadania ==
 
== Cele i zadania ==
"Do celów i zadań szkoły jako placówki publicznej należy:
+
Do celów i zadań szkoły określonych w jej Statucie, należy:
* rozbudzanie miłości do Ojczyzny,
+
* "rozbudzanie miłości do Ojczyzny
* kształtowanie właściwych postaw wobec dziedzictwa kulturowego kraju i regionu jako integralnego elementu kultury Europy i świata,
+
* kształtowanie właściwych postaw wobec dziedzictwa kulturowego kraju i regionu jako integralnego elementu kultury Europy i świata
* rozwijanie poczucia odpowiedzialności za swoje słowa i czyny,
+
* rozwijanie poczucia odpowiedzialności za swoje słowa i czyny
* Przygotowanie do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości   i wolności,
+
* przygotowanie do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności
* Realizowanie prawa każdego obywatela do kształcenia się oraz prawa dzieci i młodzieży do wychowania i opieki,
+
* realizowanie prawa każdego obywatela do kształcenia się oraz prawa dzieci i młodzieży do wychowania i opieki
* Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny,
+
* wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny
* Dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychologicznych uczniów, a także możliwości korzystania z opieki psychologicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej,
+
* dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychologicznych uczniów, a także możliwości korzystania z opieki psychologicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej
* Roztaczanie opieki nad uczniami szczególnie uzdolnionymi,
+
* roztaczanie opieki nad uczniami szczególnie uzdolnionymi
* Utrzymywanie prozdrowotnych warunków życia i pracy ucznia  i nauczyciela w szkole, upowszechnianie wiedzy ekologicznej oraz kształtowanie właściwych postaw wobec problemów ochrony środowiska.
+
* utrzymywanie prozdrowotnych warunków życia i pracy ucznia  i nauczyciela w szkole, upowszechnianie wiedzy ekologicznej oraz kształtowanie właściwych postaw wobec problemów ochrony środowiska
* Umożliwianie  zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnej do dalszej nauki  w szkołach ponadgimnazjalnych , dążenie do wszechstronnego rozwoju osobowości ucznia, wyrabianie jego zdolności myślenia, analizowania, interpretowania faktów oraz tworzenia zintegrowanego obrazu rzeczywistości, a także do wykorzystania zdobytej wiedzy w życiu codziennym
+
* umożliwianie zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnej do dalszej nauki  w szkołach ponadgimnazjalnych, dążenie do wszechstronnego rozwoju osobowości ucznia, wyrabianie jego zdolności myślenia, analizowania, interpretowania faktów oraz tworzenia zintegrowanego obrazu rzeczywistości, a także wykorzystania zdobytej wiedzy w życiu codziennym
* Sprawowanie opieki nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły.
+
* sprawowanie opieki nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły  
* Organizowanie przeglądów, pokazów, konkursów celem zaprezentowania osiągnięć wszystkich uczniów.
+
* organizowanie przeglądów, pokazów, konkursów celem zaprezentowania osiągnięć wszystkich uczniów
* Umożliwianie rozwijania zainteresowań uczniów poprzez organizowanie różnych form zajęć pozalekcyjnych, olimpiad i konkursów - w miarę posiadanych środków w  budżecie.
+
* umożliwianie rozwijania zainteresowań uczniów poprzez organizowanie różnych form zajęć pozalekcyjnych, olimpiad i konkursów - w miarę posiadanych środków w  budżecie
* Kształtowanie środowiska wychowawczego sprzyjającego realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie, stosownie do warunków szkoły i wieku ucznia poprzez:..."(Statut Gimnazjum nr 2, 2013).
+
* kształtowanie środowiska wychowawczego,sprzyjającego realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie, stosownie do warunków szkoły i wieku ucznia" (Statut Gimnazjum nr 2, 2013).
  
<br/>
 
 
== Kadra pedagogiczna ==
 
== Kadra pedagogiczna ==
 
* biologia - Grażyna Kowalska, Maria Pakulska-Rubacka
 
* biologia - Grażyna Kowalska, Maria Pakulska-Rubacka
Linia 48: Linia 44:
 
* religia -Iwona Moniuszko
 
* religia -Iwona Moniuszko
 
* technika - Ewa Masłowska
 
* technika - Ewa Masłowska
* wos. - Wiesław Nowosielski
+
* WOS - Wiesław Nowosielski
* wych. fizyczne - Czesław Sienkiewicz, Krzysztof Jaszczyk, Dorota Myśliwiec, Karol Szczebiot, Monika Żbikowska
+
* wychowanie fizyczne - Czesław Sienkiewicz, Krzysztof Jaszczyk, Dorota Myśliwiec, Karol Szczebiot, Monika Żbikowska
 
* zajęcia techniczne
 
* zajęcia techniczne
 
<br/>
 
<br/>
 
== Osiągnięcia ==
 
== Osiągnięcia ==
...
+
Uczniowie Gimnazjum nr 2 w [[Lidzbark Warmiński|Lidzbarku Warmińskim]] osiągają znaczące wyniki w nauce i sporcie, a także w różnych konkursach przedmiotowych. W roku szkolnym 2013/2014 uczestniczyli i zdobyli wyróżnienia oraz nagrody w:
<br/>
+
*wojewódzkim konkursie biologicznym (finaliści –Kamila Wolańska - kl. III C, Natalia Pachulska - kl. III C), Wojewódzkim Konkursie Chemicznym (laureaci - Patrycja Lipkiewicz - kl. III A, Natalia Wiœniowska - kl. III A; finaliści - Kamila Wolańska - kl. III C, Artur Dzwończak - kl. III D)
== Absolwenci ==
+
*wojewódzkim konkursie historycznym (laureat - Piotr Maliszewski - kl. III A; finalista - Michał Kabała - kl. III C)
...
+
*wojewódzkim konkursie matematycznym (finaliści - Patrycja Lipkiewicz - kl.III A, Artur Dzwończak - kl. III D).
<br/>
+
 
 
== Ciekawostki ==
 
== Ciekawostki ==
Uczniowie gimnazjum nr 2 redagują gazetkę szkolną "Donosiciel".
+
Uczniowie Gimnazjum nr 2 w [[Lidzbark Warmiński|Lidzbarku Warmińskim]] redagują gazetkę szkolną "Donosiciel".
 
<br/>
 
<br/>
 
== Bibliografia ==
 
== Bibliografia ==
<br/>
+
[http://www.gim2lw.cba.pl/ Gimnazjum nr 2 w Lidzbarku Warmińskim][22.10.2014]
[http://www.gim2lw.cba.pl/ Gm][22.10.2014]
 
 
<br/>
 
<br/>
  
[[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Gimnazjum]]<br />
+
[[Kategoria: Szkolnictwo]][[Kategoria: Gimnazja]] [[kategoria: Powiat lidzbarski]] [[Kategoria:Lidzbark Warmiński]]<br />

Aktualna wersja na dzień 22:05, 4 mar 2015

Gimnazjum nr 2 w Lidzbarku Warmińskim

Data założenia: 1999 r.
Poziom szkoły: ponadpodstawowy
Podtyp szkoły: gimnazjum
Adres: ul. Polna 36, 11-100 Lidzbark Warmiński

Gimnazjum nr 2 w Lidzbarku Warmińskim – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim. Dyrektorem Gimnazjum jest Czesław Sienkiewicz.

Cele i zadania

Do celów i zadań szkoły określonych w jej Statucie, należy:

  • "rozbudzanie miłości do Ojczyzny
  • kształtowanie właściwych postaw wobec dziedzictwa kulturowego kraju i regionu jako integralnego elementu kultury Europy i świata
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za swoje słowa i czyny
  • przygotowanie do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności
  • realizowanie prawa każdego obywatela do kształcenia się oraz prawa dzieci i młodzieży do wychowania i opieki
  • wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny
  • dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychologicznych uczniów, a także możliwości korzystania z opieki psychologicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej
  • roztaczanie opieki nad uczniami szczególnie uzdolnionymi
  • utrzymywanie prozdrowotnych warunków życia i pracy ucznia i nauczyciela w szkole, upowszechnianie wiedzy ekologicznej oraz kształtowanie właściwych postaw wobec problemów ochrony środowiska
  • umożliwianie zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnej do dalszej nauki w szkołach ponadgimnazjalnych, dążenie do wszechstronnego rozwoju osobowości ucznia, wyrabianie jego zdolności myślenia, analizowania, interpretowania faktów oraz tworzenia zintegrowanego obrazu rzeczywistości, a także wykorzystania zdobytej wiedzy w życiu codziennym
  • sprawowanie opieki nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły
  • organizowanie przeglądów, pokazów, konkursów celem zaprezentowania osiągnięć wszystkich uczniów
  • umożliwianie rozwijania zainteresowań uczniów poprzez organizowanie różnych form zajęć pozalekcyjnych, olimpiad i konkursów - w miarę posiadanych środków w budżecie
  • kształtowanie środowiska wychowawczego,sprzyjającego realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie, stosownie do warunków szkoły i wieku ucznia" (Statut Gimnazjum nr 2, 2013).

Kadra pedagogiczna

  • biologia - Grażyna Kowalska, Maria Pakulska-Rubacka
  • chemia - Ewa Kubiak
  • fizyka - Barbara Morawska,
  • geografia - Janina Borkowska
  • historia - Lucyna Królikowska
  • informatyka - Anna Konwicka
  • j. angielski - Monika Jagiełło-Jankowska, Wioletta Rymkiewicz, Maciej Lipczyński, Małgorzata Stępkowska-Fanfara
  • j. polski - Małgorzata Jachura, Iwona Podolecka-Flont, Anna Rutkowska
  • j. niemiecki - Anna Chorużyk, Maciej Lipczyński
  • j. rosyjski - Wioletta Rymkiewicz
  • matematyka - Teresa Joanna Lipczyńska, Anna Dudek-Tkaczuk, Beata Dzwończak
  • muzyka - Ewa Masłowska
  • pedagog -Anna Gess
  • plastyka - Ewa Zajączkowska
  • religia -Iwona Moniuszko
  • technika - Ewa Masłowska
  • WOS - Wiesław Nowosielski
  • wychowanie fizyczne - Czesław Sienkiewicz, Krzysztof Jaszczyk, Dorota Myśliwiec, Karol Szczebiot, Monika Żbikowska
  • zajęcia techniczne


Osiągnięcia

Uczniowie Gimnazjum nr 2 w Lidzbarku Warmińskim osiągają znaczące wyniki w nauce i sporcie, a także w różnych konkursach przedmiotowych. W roku szkolnym 2013/2014 uczestniczyli i zdobyli wyróżnienia oraz nagrody w:

  • wojewódzkim konkursie biologicznym (finaliści –Kamila Wolańska - kl. III C, Natalia Pachulska - kl. III C), Wojewódzkim Konkursie Chemicznym (laureaci - Patrycja Lipkiewicz - kl. III A, Natalia Wiœniowska - kl. III A; finaliści - Kamila Wolańska - kl. III C, Artur Dzwończak - kl. III D)
  • wojewódzkim konkursie historycznym (laureat - Piotr Maliszewski - kl. III A; finalista - Michał Kabała - kl. III C)
  • wojewódzkim konkursie matematycznym (finaliści - Patrycja Lipkiewicz - kl.III A, Artur Dzwończak - kl. III D).

Ciekawostki

Uczniowie Gimnazjum nr 2 w Lidzbarku Warmińskim redagują gazetkę szkolną "Donosiciel".

Bibliografia

Gimnazjum nr 2 w Lidzbarku Warmińskim[22.10.2014]