François Michelin: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja zweryfikowana] | [wersja zweryfikowana] |
Linia 44: | Linia 44: | ||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== | ||
Oficjalne materiały prasowe Michelin Polska SA. | Oficjalne materiały prasowe Michelin Polska SA. | ||
+ | |||
+ | <br> | ||
+ | [[Kategoria:Gospodarka|Michelin,François]][[Kategoria: Olsztyn|Michelin,François]][[Kategoria: 1990-|Michelin,François]]<br /> |
Wersja z 10:49, 10 lis 2015
François Michelin | |
| |
François Michelin (źródło: materiały prasowe Michelin Polska)
| |
Data i miejsce urodzenia | 15 czerwca 1926 r. Clermont-Ferrand, Francja |
Data i miejsce śmierci | 29 kwietnia 2015 r. Clermont-Ferrand, Francja |
Inżynier, przedsiębiorca i twórca marki przedsiębiorstwa Michelin | inżynier, przedsiębiorca i twórca marki przedsiębiorstwa Michelin |
Strona internetowa |
François Michelin (1926-2015) - inżynier, przedsiębiorca i twórca marki przedsiębiorstwa Michelin.
Życiorys
François Michelin urodził się 15 czerwca 1926 r. w Clermont-Ferrand (Francja). Był synem Etienne Michelin i wnukiem Edouarda Michelin, założyciela Michelin et Cie (1889 r.).
Studiował matematykę. Zanim otrzymał stanowisko kierownicze w fabryce anonimowo odbywał staż inżynierski, był szeregowym pracownikiem zmianowym, dopiero 28 maja 1955 r., został mianowany na stanowisko Dyrektora Zarządzającego Manufacture Française des Pneumatiques Michelin (MFPM) i Compagnie Générale des Etablissements Michelin (CGEM) u boku swojego wuja Roberta Puiseux. W 1959 r. został Generalnym Dyrektorem Zarządzającym.
Według źródeł prasowych François Michelin, kierując firmą przez 50 lat, dał się zapamiętać jako człowiek o niezwykle mocno rozwiniętym zmyśle analitycznym uważnie wsłuchujący się w potrzeby innych. Potrafił motywować ludzi do zaangażowania, dzieląc się z nimi zarówno sukcesami, jak i wyzwaniami. Pozwalał im również na eksperymentowanie, mówiąc: „Wyciąganie wniosków z popełnionych błędów to szansa na rozwój i osiąganie postępów”. Pod kierownictwem François Michelin Grupa awansowała z dziesiątej pozycji w branży do statusu największego producenta opon na świecie.
Był pasjonatem technologii i innowacji oraz zagorzałym orędownikiem „szacunku dla faktów” i żywo interesował się wszelkimi nowinkami ze świata nauki. François Michelin był prawdziwym wizjonerem. Szybko zdał sobie sprawę, że ograniczone zasoby surowców naturalnych w połączeniu ze stale rosnącą liczbą pojazdów na świecie będą wymagać opracowywania coraz większej liczby produktów przyjaznych dla środowiska. To podejście zaowocowało pierwszą „zieloną oponą”, która trafiła na rynek w 1992 r. po siedmiu latach prac. Wkrótce ścieżką wytyczoną przez Michelin podążyli inni producenci opon.
W 2001 r. François Michelin podpisał umowę, mocy której firma Michelin rozpoczęła działalność w Olsztynie przejmując Olsztyńskie Zakłady Opon Samochodowych „Stomil”. Firma stała się jednym z kluczowych przedsiębiorstw w regionie i od tamtej pory wciąż tworzy nowe miejsca pracy. Michelin sprawuje również mecenat kulturalny w Olsztynie dofinansowując wydarzenia kulturalne miejskiego kalendarza.
Podczas Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy w maju 2002 r. François Michelin oficjalnie przeszedł na emeryturę i przekazał kierownictwo Grupy synowi Edouardowi. Zmarł 29 kwietnia 2015 roku w Clermont-Ferrand (Francja).
Zobacz
Reakcja medialna w Polsce na śmierć przedsiębiorcy [1]
Bibliografia
Oficjalne materiały prasowe Michelin Polska SA.